Clubs de lectura

Club de lectura de Cinema i novel·la - Barcelona - Sant Martí. Biblioteca Xavier Benguerel
Club de lectura de Cinema i novel·la

Adreçat a persones que comparteixin dues passions: el cinema i el gust per la narració expressada a través de novel·les de tot tipus.

El club de lectura de cinema de la Biblioteca La Vila Olímpica - Xavier Benguerel consisteix en la lectura conjunta d'una obra de ficció literària (novel·la, teatre, còmic...) i el visionat d'una pel·lícula que, generalment, és l'adaptació d'aquesta obra.

 A les sessions presencials no es defuig el comentari de l'obra escrita, però es posa l'èmfasi en la lectura de la imatge i en els recursos propis del llenguatge cinematogràfic. No només es comenten escenes seleccionades de la pel·lícula que s'està analitzant en cada sessió, sinó que es visualitzen i comenten d'altres que guarden algun tipus de relació.

L'objectiu d'aquesta activitat és d' aprendre a considerar la pel·lícula com alguna cosa més que la il·lustració d'una novel·la; posar el contacte els dos llenguatges, el literari i l'audiovisual, i prendre consciència de la diferent natura entre dues obres que han estat inspirades per una obra/idea comuna.

7 sessions, d'octubre a maig, el 3er dimarts de cada mes.

  • Dimarts 20 d’octubre (18:00 - 19:45 h)
    A propòsit de no res (Woody Allen) / Broadway Danny Rose + Maridos y mujeres (Woody Allen)
  • Dimarts 17 de novembre (18:00 – 19:45 h)
    Una habitació amb vistes (EM Forster) / Una habitación con vistas (James Ivory)
  • Dimarts 19 de gener (18:00 – 19:45 h)
    Madame Bovary (Gustave Flaubert) / La hija de Ryan (David Lean)
  • Dimarts 16 de febrer (18:00 – 19:45 h)
    Desde mi cielo (Alice Sebold) / The lovely bones (Peter Jackon)
  • Dimarts 16 de març (18:00 – 19:45)
    Matrioixques (Marta Carnicero) / La vida secreta de las palabras (IsabelCoixet)
  • Dimarts 20 d’abril (18:00 – 19:45)
    Las vírgenes suicidas (Jeffrey Eugenides) / Las vírgenes suicidas (Sofia Coppola)
  • Dimarts 18 de maig (18:00 – 19:45 h)
    En el camino (Jack Kerouac) / On the road (Walter Salles)

Modalitat: presencial

Conductor: Daniel Agudo

Cal fer inscripció prèvia a partir del dimarts 8 de setembre de 2026 a les 16:00 h.

 

Daniel Agudo, format a ESCAC (UB) i Blanquerna (URL), compagina la divulgació cinematogràfica a RNE4 amb la docència de narrativa audiovisual a ESCI-UPF i al CFGS Videojocs de Sant Marc de Sarrià. Entre d’altres, condueix el Club de Novel·la i Cinema de la Biblioteca Xavier Benguerel des de 2018.

  • Adults

Data d'actualització: 01/09/2026