Vuit cims a prop de Barcelona

La província de Barcelona no disposa de muntanyes de molta alçada. Són muntanyes idònies per a tots aquells que vulguin iniciar-se en el muntanyisme. La majoria es poden planejar com un dia d’excursió, entre l’arribada i l’ascensió. Val a dir que també són ideals per fer acompanyats de la família, gaudir de la natura i d’unes vistes impressionants.

Et proposem l’ascens a vuit muntanyes, com qui es planteja un repte: començar amb un cim de gairebé 500 m. i acabar amb un pic de més de 2.600 m., i adquirir així experiència a mida que es van gastant la sola de les botes.

La Morella, 593 m., és el cim més alt del Massís del Garraf, a la comarca del Baix Llobregat. És l’inici d’aquest itinerari de vuit muntanyes que us proposem per adquirir experiència i esdevenir uns apassionats de la muntanya.

L’ascensió a La Morella es fa seguint les marques del GR-92, Sender del Mediterrani, amb inici a la població de Begues, i retorn pel mateix punt. Hi ha d’altres rutes alternatives. Pel camí us trobareu La Pleta, el centre d’informació del Parc del Garraf, que val la pena visitar.

Ir al estante:

Situada a la comarca del  Vallès Occidental,  La Mola és el punt més alt, 1.104 m., de la serra de Sant Llorenç del Munt. Al cim s’hi troba el Monestir romànic de Sant Llorenç del Munt.

La seva ascensió és pot fer per diversos punts: el Coll d’Estenalles, Can Robert, Castellar del Vallès... És un cim molt concorregut.

Ir al estante:

A la comarca d’Osona, s’hi troba la serra de Bellmunt, i en el seu punt més alt, el Santuari de Bellmunt, 1.246 m. La ruta més clàssica per tal d’accedir-hi, és el PR-45, seguint les marques blanques i grogues, que surt de Sant Pere de Torelló, i enfila cap a Sant Roc i el Serrat dels Cristians Vells. La baixada es pot fer pel sender que surt de l’aparcament del santuari, i que va travessant la pista asfaltada, i porta fins la casa de les Pedroses i després les Comes.

Ir al estante:

Situada a la comarca d’Osona, la muntanya de Cabrera, 1.308 m., és el punt més alt de la comarca natural de Collsacabra. Al seu cim també hi trobareu un santuari: el santuari de Cabrera. L’accés al cim es pot fer des de Cantonigròs i el pla d’Aiats, o bé per l’altre vessant, des del pont de les Perxes cap a Sant Julià de Cabrera.

Ir al estante:

El Matagalls, 1.698 m., es troba al Massís del Montseny, situat entre els comarques d’Osona i el Vallès Oriental. Es pot arribar al cim per diversos punts, però les rutes més clàssiques són l’accés des de Coll Formic, ascensió més curta i fàcil, pel cantó oest;  o bé des del Coll de Sant Marçal, pel vessant est.

Ir al estante:

El Cap de la Gallina Pelada, 2.322 m., es troba a la Serra d’Ensija, a l’extrem oriental de l’Alt Berguedà, entre els Rasos de Peguera i el Pedraforca. La ruta clàssica per accedir-hi és circular i el punt de partida i retorn és el camí de la Font Freda.

Ir al estante:

Aquest pic es troba al bell mig de la Serra del Cadí, i és el cim més alt de l’Alt Berguedà i de la província de Barcelona amb 2.604 m. La seva ascensió presenta cert grau de dificultat i és per a muntanyencs amb experiència. Els dos itineraris més coneguts per accedir al cim són: el que surt del Mirador del Gresolet seguint el PRC-124, tornada pel mateix lloc, i un de circular, amb sortida des del Refugi de Prat d’Aguiló, direcció Collet de l’Estenedor i Prat del Cadí (“Camí dels Collets”), i retornant, un cop havent fet el cim, pel Pas dels Cabirols i el refugi lliure del Cortal de Cortils.

Fecha de creación 12-09-2017 Última actualización 26-10-2020