Biblioteca Virtual
Notícia
Avís de serveiSalut
Menja saludable: propietats nutricionals de la peraCòmics
De Liverpool al còmic: els Beatles en vinyetesAvantatge carnet
SALA VERSUS GLÒRIES EnDansa - Cicle d'estiu de dansa contemporàniaAvantatge carnet
FILMOTECA DE CATALUNYA – Estiu 2025 a la FilmotecaAvantatge carnet
MIRADOR TORRE GLÒRIES – Gaudeix del Mirador amb descompte i escultura gratis els dimartsAvantatge carnet
CaixaForum – Estiu en famíliaConsum alternatiu
Efemèrides sobre sostenibilitat al mes de juliolEspais naturals
Dia Internacional Lliure de Bosses de PlàsticNotícia
I tu què opines?Notícia
Què t'ha semblat el llibre?Espais naturals
Fotografia de viatgesCinema
Pressió estèticaMón laboral
L'assetjament en l'entorn laboralAvantatge carnet
Festival POESIA i + 2025Les biblioteques recomanen
El carrer de la xocolata
Solsona, Ramon
Barcelona : Proa, març del 2025
Les memòries dels germans Solsona fan olor de xocolata perquè van néixer a prop de la fàbrica del Cola Cao. Són els nens i nenes dels anys cinquanta que s'abstreuen del franquisme amb els tebeos, la ràdio i els Juegos Reunidos. Estrenen el telèfon, la dutxa, la nevera elèctrica, el televisor i el sis-cents. Gràcia és un barri popular, amb escombriaires, fanalers, cobradors, botigues de tota la vida, tramvies de gom a gom i cines de reestreno. Els fills del baby boom canten i protesten quan els seus pares comencen a voltar sols i a fer turisme. Pares, avis, oncles, la memòria estira els fils de la migració interior que conflueixen a Barcelona. Un avi orguener i un altre, carlí exaltat; una àvia teixidora, l’altra cria conills i ensenya als periquitos a dir «periquito». I les ties porten a missa un gos tan formal que alça una pota per donar la pau.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
El Español que enamoró al mundo : una vida de Julio Iglesias
Peyró, Ignacio
Barcelona : Libros del Asteroide, 2025
El retrat de Julio Iglesias que ha estat imatge de l’èxit i la fama universal. Peyró explica els seus inicis com a futbolista i l’accident que va marcar el seu canvi de vida cap a la música. El concurs de Benidorm el 1968 i d’Eurovisió de 1970 va suposar el seu llançament de la seva fama a Europa i posteriorment a Llatinoamèrica i Estats Units. Peyró ho relaciona amb l’apertura d’Espanya després del franquisme i la vida social en diversos entorns polítics i econòmics.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
Luz de gas
Luz de gas : o el arte de enmudecer a las mujeres
Barcelona, España : Paidós, febrero de 2025
El terme Luz de gas prové de la pel·lícula de George Cukor Gaslight (1944), Luz que agoniza en la seva traducció al castellà. En la pel·lícula el marit de la protagonista, baixa la intensitat de les llums de gas intencionadament i ho nega, per fer dubtar a la seva dona de la seva salut mental. L’autora, filòsofa de professió, segueix el rastre de les dones de la mitologia i la literatura (Alícia, Helena, Casandra i Antígona) que han patit l’efecte llum de gas. El llibre conté nombrosos diàlegs de la pel·lícula, sempre present, i d’altres obres literàries. Un fenomen que ha transcendit les fronteres de les relacions personals per convertir-se una eina de control en la societat actual per debilitar la nostra raó i pensament crític.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
El universo de Jack Lemmon
[Madrid] : Notorious Ediciones, [2025]
Pocs actors han estat tan versàtils com en Jack Lemmon. Rei indiscutible de la comèdia i actor fetitxe de Willie Wilder. Lemmon va saber combinar amb un mestratge inigualable el gènere còmic i el dramàtic. Amb un físic corrent en el Hollywood de l’Star System, l’actor ens ha deixat pel·lícules i actuacions mítics. Diferents autors recullen totes les seves pel·lícules i Jaime Iglesias ha creat un diccionari especial on hi tenen cabuda els seus amics, col·laboradors i directors més emblemàtics.
La majoria de les il·lustracions són en blanc i negre...ningú és perfecte.
*Recomanat per la Xarxa de BIblioteques Municipals
Un recorrido para descobrir: la naturaleza en España
Gomez Aoiz, Javier
Madrid : Anaya Touring, febrero de 2025
Una proposta per a cada dia de l’any per descobrir la fauna i flora d’Espanya. Els itineraris s’organitzen segons les quatre estacions de l’any. L’autor fa una proposta principal d’itinerari de descobriment de la natura i també suggeriments d’altres itineraris per la zona. Inclou un mapa desplegable amb la ubicació de tots els itineraris proposats.
Una guia indispensable per als amants de la natura del nostre país.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
Historia del dibujo y la ilustración
Cubeiro, Carlos
Córdoba : Berenice, febrero 2025
Una imatge val més que mil paraules, diu la dita. El dibuix i la il·lustració són tan antigues com la humanitat i, sovint, considerades com obres menors. L’autor, llicenciat en Belles Arts, fa un recorregut poc acadèmic per la història del dibuix. Inclou des de cromos, pòster, còmics, llibres infantils fins a portades de revistes, Nadales o cartells publicitaris.
Un recorregut totalment actualitzat pel món de la il·lustració i el dibuix.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
Ambientada en la Terra d’Oz, molt abans de l'arribada de Dorothy Gale des de Kansas. Elphaba és una jove incompresa pel seu inusual color verd que encara no ha descobert el seu veritable poder. Glinda és una popular jove marcada pels seus privilegis i la seva ambició que encara no ha descobert la seva veritable passió. Les dues es coneixen com a estudiants de la Universitat Shiz, en la fantàstica Terra d’Oz, i forgen una insòlita però profunda amistat.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
Basada en la història real d'Aranzazu Berradre Marín, pseudònim amb el qual es va infiltrar una agent de la Policia nacional en la banda terrorista ETA durant 8 anys i quan només en tenia 20. La jove policia va aconseguir endinsar-se en l'esquerra abertzale, sent l'única dona que va conviure en un pis amb dirigents d'ETA. Durant la seva infiltració es va veure obligada a tallar totalment llaços familiars, tot per a poder desarticular el comando Donosti en un moment crucial en el qual la banda declarava falsament estar en treva.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
“El 47" explica la història d'un acte de dissidència pacífica i el moviment veïnal de base que en 1978 va transformar Barcelona i va canviar la imatge dels seus suburbis per sempre. Manolo Vital era un conductor d'autobús que es va segrestar el bus de la línia 47 per a desmuntar una mentida que l'Ajuntament s'obstinava a repetir: els autobusos no podien pujar fins ell districte de Torre Baró. Un acte de rebel·lia que va demostrar ser un catalitzador per al canvi, que les persones s'enorgulleixen de les seves arrels, d'una lluita del veïnat, de la classe treballadora que va ajudar a crear la Barcelona moderna dels anys 70.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
Nou treball de la cantant i compositora menorquina Anna Ferrer. Espectacle que va presentar fa 3 anys al Mercat de Música Viva de Vic i que avui es materialitza en disc. Ferrer utilitza el folklore insular com a base de les seves cançons, documentant-se sobre les cançons populars de Menorca per fer-ne una revisió i crear-ne de noves. Per fer-ho utilitza el guitarró, l'instrument més representatiu de les rondalles de l'illa, a la cançó “Ella papua com vol” i recupera les Jotes del Mercadal amb la cançó “Son tus ojos tus puñales” extretes del recull que va fer Maria Antònia Moll de folklore menorquí. Ferrer també presenta composicions noves com la “Glosa a Menorca” que té el seu origen en una melodia tradicional, el Romanç de na Roseta, i que “Ens parla de la decadència en què ens veim sotmesos els pobles, les terres i les cultures quan el capital ferotge ens engoleix”.
Entre cançons de la terra, dels pagesos i les feines del camp i noves composicions Anna Ferrer ens presenta un àlbum ple de nostàlgia però també reivindicatiu d’una terra i un món engolit per la globalització i el turisme massiu.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
Quan la meva germana va decidir volar
Palomas, Alejandro
Barcelona : Nube de Tinta, octubre del 2024
Una joia literària que et toca l'ànima: "Quan la meva germana va decidir volar" d'Alejandro Palomas.
De tant en tant, arriba a les nostres mans un llibre que transcendeix la simple lectura per convertir-se en una experiència, una abraçada i una invitació a reflexionar sobre la vida, la família i les emocions més profundes. "Quan la meva germana va decidir volar" d'Alejandro Palomas és, sens dubte, un d'aquests tresors. És una novel·la que et captiva des de la primera pàgina i et deixa una empremta bonica.
Palomas, amb la seva prosa delicada, sensible i sorprenentment poètica, teixeix una història que és alhora commovedora i plena de llum. A través dels ulls d'una família peculiar i entranyable, l'autor ens submergeix en un món on el dolor i la pèrdua es barregen amb l'humor, la tendresa i una esperança inquebrantable. Cada personatge està dibuixat amb una profunditat i una autenticitat que els fa immediatament propers, gairebé com si formessin part de la nostra pròpia vida. És impossible no empatitzar amb ells, riure amb ells i, sí, també plorar amb el seu dolor.
Recomano aquest llibre amb il·lusió per diverses raons. En primer lloc, per la seva capacitat de tractar temes complexos com el dol, la identitat i la recerca de la felicitat amb una subtilesa i una sensibilitat magistrals. Palomas aconsegueix que entenguem que, fins i tot en els moments més foscos, hi ha espai per a la bellesa i per al creixement. En segon lloc, la seva prosa és un autèntic regal. Cada frase està cuidada amb un detall exquisit, creant imatges vives i evocadores que et transporten directament al cor de la història. Finalment, és un llibre que parla de l'amor en totes les seves formes: l'amor filial, fraternal, de parella i, potser el més important, l'amor propi.
"Quan la meva germana va decidir volar" és una declaració d'amor a la vida, una invitació a acceptar les nostres vulnerabilitats i a trobar la força en els llaços que ens uneixen. És un llibre que et fa reflexionar sobre la importància d'escoltar el nostre propi cor, de trobar la nostra pròpia manera de ser feliços, fins i tot quan el món sembla caure a trossos.
Si et ve de gust llegir una història que et toqui l'ànima i et recordi la bellesa de ser humà, no ho dubtis: "Quan la meva germana va decidir volar" és la novel·la que t'està esperant.
Recomanat per Susi Rodríguez Melero. Biblioteca Terrassa - Districte 3.
Qui ha dit males herbes!
Peters Solé, Jana i Casabosch, Marc
Jorba : Col·lectiu Eixarcolant, març 2025
Aquest llibre, que ha estat pensat especialment per a un públic jove, és una guia fresca i apassionant sobre les plantes silvestres comestibles, aquell tipus de plantes sovint mal anomenades “males herbes”, com les malves, els blets o les ortigues. Contràriament a l’opinió que en té la gent, a cada pàgina podem veure que són una font molt preuada d’aliment i benestar.
És un llibre pràctic i divertit que combina la identificació botànica amb receptes de cuina originals i saludables: amanides, canelons, pasta , gelats, etc., i manualitats fetes a partir d’algunes plantes. Tot està explicat amb un to lúdic i amb recursos visuals (il·lustracions i fotos) perquè sigui accessible a tothom.
El llibre ens ajuda a identificar plantes silvestres comestibles tot caminant per camps, carrers o parcs i saber com i quan recollir-les. És una finestra que converteix les sortides diàries en petites aventures gastronòmiques espontànies.
Aprendre a aprofitar plantes silvestres és una manera de reconnectar amb el medi natural, fomentar el respecte per l’entorn i explorar una alimentació més conscient i ecològica. És un petit gest amb gran impacte.
Per a totes les persones a qui agrada descobrir nous aliments, menjar bé i connectar amb el que els envolta sense complicacions, aquest llibre és ideal, ja que reforça la curiositat i el respecte per la natura. Qui ha dit males herbes! no només farà mirar amb altres ulls les herbes del nostre voltant, sinó que ens posarà a prova per experimentar-les a la cuina.
Les dues persones que han escrit aquest llibre, Jana Peters i Marc Casabosch, formen part del col·lectiu Eixarcolant, una iniciativa popular i cultural que reivindica les plantes silvestres com una part essencial de la nostra vida quotidiana, proposant-nos una nova mirada sobre les "males herbes" i el seu enorme potencial per a la salut, l’alimentació i la cura del medi ambient.
Per saber-ne més:
Fruits i plantes silvestres comestibles / Núria Duran
Recomanació feta per la Biblioteca l'Escorxador de Sant Celoni
De la inflamación al bienestar : neurociencia para regular tu sistema nervioso y mejorar la conexión cuerpo-mente
Gallardo, Elena
Madrid : Pinolia, noviembre de 2024
Elena Gallardo, destacada neurocientífica, docent, investigadora i assessora científica, llicenciada en Biologia i doctora en medecina, especialitzada en sistema nerviós, explica les complexes interaccions entre el cervell, la inflamació i el benestar general. Descriu com el cervell rep la informació i respon a l'estrès. Els capítols inicialment se centren en la teoria neurològica i progressivament s'endinsen en com aquests processos influeixen en la creació i automatització d'hàbits. Aporta aplicacions pràctiques, proporcionant al lector estratègies efectives per a gestionar l'estrès i la inflamació.
El llibre tradueix els termes científics complexos a un llenguatge accessible i quotidià, enriquit amb exemples que ressonen amb l'experiència diària dels lectors. A més, cada capítol es complementa amb una bibliografia àmplia que convida als lectors més acadèmics a explorar encara més cada tema discutit.
El llibre no sols està destinat a pacients que busquen entendre i millorar la seva salut neurològica i física, sinó també a educadors, professionals de la salut i qualsevol persona interessada en les ciències del cervell i el seu impacte en la vida diària. Les seccions que ofereixen guies pràctiques per a activar mecanismes reguladors del sistema nerviós són particularment útils, proporcionant eines immediates per a millorar la qualitat de vida. Tal com diu Elena, el valor de la nostra salut resideix en nosaltres mateixos i només coneixent-nos podem cuidar de nosaltres i dels altres.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
El club de las marginadas
BéKa (Roque, Caroline i Escaich, Bertrand) Méhu, Camille
Barcelona : Editorial Astronave, diciembre de 2024
El club de las marginadas és una novel·la gràfica publicada per Astronave (Norma Editorial) al 2024, que reuneix en un sol volum integral els cinc capítols originals apareguts a França. L’obra ofereix una mirada empàtica sobre la complexitat de l’adolescència, sobretot si hi ha un rerefons de marginació.
Amb un guió escrit pel tàndem BeKa, format per Caroline Roque i Bertrand Escaich, i il·lustrada per Camille Méhu, aquesta història destaca per presentar temes complicats, de manera sensible i sense paternalisme, dins una narrativa coral, amb una estètica delicada i expressiva que contribueix a fer més entenedor el dolor dels altres.
Les cinc protagonistes comparteixen institut i un profund sentiment de soledat i de desarrelament. Tot comença a canviar quan Chelonia les reuneix per provar d’unir forces i així encarar els problemes mitjançant el suport mutu. Cada capítol ens apropa a la vida d’una d’elles: les seves històries familiars, les seves inseguretats o el buit emocional que senten. Dins de cada trama, els autors tracten temes com l’assetjament escolar, la identitat LGTBIQ+, els trastorns alimentaris i les diverses violències que es poden patir, fins i tot dins de la família.
Les il·lustracions de Camille Méhu són un complement ideal a aquesta història: una paleta de color diferent per a cada protagonista, que va guanyant en tonalitats a mida que avança la història, i un dibuix molt net que contrasta amb la complexitat de les emocions adolescents, molt ben expressades gràficament.
Els guinistes BéKa ja havien tractat l’adolescència a anteriors còmics, tot i que d’una manera més festiva. Aquí s'arrisquen a donar veu a unes joves complexes i creïbles, tot i que a vegades, els personatges adults poden resultar un pèl didàctics.
A estones dur, sempre sensible, El Club de las Marginadas és un còmic que ens recorda el valor de l’amistat. Apte per joves i pels adults que es vulguin apropar a la seva manera de pensar i de sentir.
El club de las marginades a Astronabe: https://www.editorialastronave.com/libro/el-club-de-las-marginadas
BeKa a l’eBiblio: https://biblioteca.ebiblio.cat/info/00759006?locale=ca
Wikipedia Caroline Roque en francès: https://fr.wikipedia.org/wiki/Caroline_Roque
Wikipedia Bertrand Escaich en francès: https://fr.wikipedia.org/wiki/Bertrand_Escaich
Camille Méhu Ig: @camillebroutinmehu
Recomanat per Susanna Garcia-Prieto de la Biblioteca Armand Cardona Torrandell
¿Quién se ha llevado mi energía?
Castiñeira, Héctor
Barcelona : Plaza Janés, octubre de 2024
Si parlem de descans, quin tipus de cansament tens? Físic, emocional, espiritual, social, de tu mateix...Un llibre que repassa com el nostre cos necessita descansar, canviar de tasques, socialitzar amb altres persones, sortir. Un llibre que aporta eines per viure més, però sobretot per viure millor.
*Recomanat per la Xarxa de Biblioteques Municipals
La porta dels tres panys
Fernández-Vidal, Sònia
Barcelona : Estrella Polar, octubre del 2024
Una aventura increïble que ens endinsa a la realitat quàntica! Imagina que un dia et despertes i et trobes el següent missatge: "Si vols que passin coses diferents, deixa de fer sempre el mateix". I tú? què faries?
Una novel·la juvenil que t'enganxa des del principi i que et fa replantejar la importància de no donar mai res per suposat.
Adequat per a joves.
Recomanat per la Biblioteca Ca l'Altisent de Sant Climent de Llobregat
Enseñarle a hablar a una piedra
Dillard, Annie
Madrid : Errata Naturae, septiembre de 2019
Nascuda a Pittsburgh la primavera de 1945, Annie Dillard és una escriptora estatunidenca reconeguda per la seva obra de ficció i de no-ficció que explora diversos gèneres: poesia, assaig, crítica literària, novel·la i memòries. Va guanyar el Premi Pulitzer d’Assaig 1975 amb “Una temporada en Tinter Creek”, obra escrita a la serralada dels Apalatxes, el seu refugi després que una pneumònia gairebé li pren la vida als 26 anys. A més de reflexionar i escriure sobre la relació dels humans amb la naturalesa a l’estil Henry David Thoreau, però trencant alhora l’estereotip vida-en-salvatge-aïllament-només-per-a-homes, exercí la docència al Departament de Literatura de la Universitat Wesleyana (Middletown, Connecticut) durant més de dues dècades. L’any 2015 rebé un dels reconeixements màxims del govern americà, la Medalla de les Arts i les Humanitats, de mans del president Barack Obama.
“Enseñarle a hablar a una piedra”, publicat originalment al 1982, és un recull de catorze assajos narratius i viatges breus de no-ficció. Emmarcar la vida humana en diferents escenaris i contextos: les illes Galapagos, la selva equatoriana, el Pol Nord, l’oceà Pacífic, la serralada dels Apalatxes, un eclipsi total, etc... és la clau de volta de les narracions que omplen el llibre, sigui a través d'experiències alienes o viscudes directament per ella mateixa. D’aquesta manera, Annie Dillard ens regala una magnífica obra de "nature writing" (escriptura de la naturalesa), oferint-nos una meravellosa descripció d’escenaris on la presència humana és el pretext per pensar quina mena de vincle –material, tècnic, espiritual, esotèric-, establim les persones amb el món i, alhora, parlar sobre el sentit de la vida al nostre planeta. Recolzant l’argument narratiu en la pròpia experiència, o en rigorosa documentació quan cal, i fent gala d’una prosa propera que commou, Anne Dillard ens ofereix fragments vitals plens de sentit i humor.
“L’animal viu en la necessitat; l’humà, en l’elecció” diu l’autora a “Vivir como comadrejas”, un dels relats del recull. Aquestes paraules bateguen per cada pàgina com un riu enfurismat entre la condició humana i la naturalesa, relligant-los com un sol, meravellós i estrafolari món. Endinseu-vos en aquest territori exòtic i preciós: descobrireu Annie Dillard, un viatge literari que recomanem amb fervor.
Més informació:
- Una Temporada en Tinker Creek, llibre guanyador del Premi Pulitzer d’Assaig 1975
- Annie Dillard a les biblioteques
- Henry David Thoreau a les biblioteques
Recomanat per Sergi Gil i Sala de la Biblioteca Ferrer i Guàrdia d'Alella.
Mammalia
Solsona Margarit, Elisenda
Barcelona : Males Herbes, setembre de 2024
La millor manera de gaudir de Mammalia és endinsar-s’hi sense saber-ne res. Llegir-la és deixar-se arrossegar per la veu interior de la protagonista, carregada d’angoixa, pors, tristesa i inquietuds provocades per uns records del passat que no aconsegueix posar en paraules. Amb un llenguatge senzill i directe, Mammalia ens submergeix en un univers profundament femení i en les múltiples dimensions de la maternitat. La seva atmosfera hipnòtica, apocalíptica i absorbent ens acompanya fins a un desenllaç sorprenent i original, on totes les peces que s’han anat revelant al llarg de la narració acaben encaixant de manera magistral.
Recomanat per Sílvia Valle de la Biblioteca Popular de Mataró.
Les Petites vampires
Guasch, Maria
Barcelona : L'Altra Editorial, octubre del 2024
Una novel·la intrigant, molt ben ambientada en una Catalunya rural dels anys noranta i dos mil, ignorant, aspra i feréstega, que ens narra la història de venjança d’una criatura marginada a causa d’una “malaltia de la sang”, des del punt de vista de diferents personatges i al llarg del temps. L’Eulàlia, l’Olga, la Tina, la Candela i sobretot l’Emma, són dones que han après a sobreviure en un ambient i una època hostils, mentre que altres personatges com la Natàlia o en Martí, que venen de la ciutat, es troben irremeiablement arrossegats pel magnetisme quasi malvat de les petites vampires.
Si us agraden les històries rurals situades en un passat recent, d’una prosa poètica mesurada, gens excessiva, amb uns personatges complexos i torturats, aquesta és la vostra lectura.
Més informació:
Recomanat per Gemma Medina de la Biblioteca Joan Coromines d'El Masnou.
Venecia
Morris, Jan
[Madrid] : Gallo Nero, junio 2022
Sovint considerat el millor llibre de viatges de la història, i a més sobre una de les ciutats més complicades d'explicar (perquè sobre Venècia, la Sereníssima, ja se n'ha escrit de tot), aquest llibre és molt més que una descripció de la vida a Venècia. És una immersió apassionada, una història d'amor, completament sensorial, que capta com pocs altres llibres el temperament d'una ciutat al llarg del temps. La historiadora Jan Morris va ser l'única periodista que va acompanyar l'expedició britànica a l'Everest el 1953, la primera que va arribar al cim. Nascuda com a James Morris, es va fer una operació de canvi de sexe el 1972, experiència que va relatar al seu llibre "Enigma" i que la va convertir en una pionera en la defensa dels drets de les persones transsexuals.
Més informació:
Recomanat per Jordi Guinart de la Biblioteca Joan Coromines d'El Masnou.
Activitats destacades
Palafolls. Biblioteca Enric Miralles
Guanyem un estiu lectorEls participants que s'han inscrit a la campanya ja tenen els seus kits lectors! També van poder escollir algunes de les lectures que els acompanyaran aquest estiu. A la sala infantil, us hem preparat un selecció de llibres i guies de lectura, així podreu continuar el vostre viatje lector amb l'objectiu completar el carnet que us vam entregar. Bon estiu i bones lectures!
Barcelona - Nou Barris. Biblioteca Les Roquetes - Rafa Juncadella
50 anys de Tauró de Steven SpielbergCelebrem els 50 anys de la pel·lícula Tauró (Jaws, 1975), del director Nord-americà Steven Spielberg, va canviar la indústria cinematogràfica i va significar tot un fenomen sociològic que encara perdura. Analitzarem el context industrial i històric en què es va desenvolupar la producció del film, les referències politicosocials del guió adaptat, i com l'astúcia d'un grup de professionals va treure tot el profit de les eines de l'audiovisual. En la primera part es projectarà la pel·lícula i en la segona part es farà la xerrada i cinefòrum, a càrrec de Dani Agudo. Dani Agudo: Format a ESCAC (UB) i Blanquerna (URL), compagina la divulgació cinematogràfica a RNE4 amb conducció, entre altres, del Club de Novel·la i Cinema de la Biblioteca Xavier Benguerel.
Pineda de Mar. Biblioteca del Poblenou
Club de jocs de taula. Què t'hi jugues?Practica habilitats personals i socials amb el joc: estratègia de negociació, comunicació assertiva, treball en equip i lideratge. Per a infants a partir de 6 anys Places limitades. Cal inscripció prèvia
Barcelona - Sant Martí. Biblioteca Gabriel García Márquez
Taller de música i instruments 'El vaivenito'Taller de creació d'instruments i músiques. Els instruments es crearan amb materials reciclats (cada persona ha de portar de casa ampolles de plàstic, caixes, cartró...) Per a infants d'entre 9 i 12 anys.
Sant Climent de Llobregat. Biblioteca Ca L Altisent
Taller d'iniciació a la tècnica de Ganxet: AmigurumiActivitat que es portarà a terme en dos dies i horaris diferents: Divendres 4, 11, 18 i 25 de juliol, a les 11 hores. Dilluns 7, 14, 21 i 28 de juliol, a les 17:30 hores. Aprendrem com fer una figura de ganxet amb la tècnica japonesa de l’amigurumi. Descobriràs com donar forma a petites criatures tendres i divertides amb fil i agulla. No cal tenir experiència prèvia, només ganes de crear amb les teves mans. Us guiarem pas a pas en un ambient acollidor i creatiu. Anima’t a endinsar-te en l’art del ganxet més encantador! A càrrec de Pilar Parra. Cal inscripció prèvia per a qualsevol dels dos dies.
Sant Esteve Sesrovires. Biblioteca Joan Pomar i Solà
EXPOSICIÓ: “AROMES I SABORS DEL BOSC”Exposició amb cartells i mostres olfactives de 15 vegetals dels nostres boscos. Als nostres boscos hi ha una gran varietat d’espècies vegetals, algunes de les quals, tenen interessants propietats organolèptiques, que són utilitzades en la medicina tradicional, l’aromateràpia, la gastronomia, la jardineria i, fins i tot, en la indústria de les aromes i les fragàncies. Les olors i els sabors, els podem trobar en les arrels, bulbs, tiges, fulles, flors, fruits, llavors i en la planta sencera.