Salut

Llegir allarga l'esperança de vida

Les persones que dediquen com a mínim tres hores i mitja setmanals a la lectura viuen gairebé dos anys més que les que no ho fan i, en general, els lectors viuen un 20% més que els que no s'acosten a un llibre. Aquestes són les conclusions a les que arriba l'estudi de tres professors de l'Escola de Salut Pública de la Universitat de Yale - Avni Vavishi, Martin D. Slade, i Becca R. Levy -, publicat a la revista Social Science and Medicine.

Els autors de l'estudi van observar 3.635 persones majors de 50 anys durant 12 anys, a qui els van fer una sèrie de preguntes sobre els seus hàbits de lectura. Els van dividir en tres grups: els que no llegien mai, els que llegien com a mínim 3,5 hores a la setmana i els que dedicaven a la lectura més temps que el segment anterior.

La primera conclusió de l'estudi és que els lectors de llibres solen ser dones amb estudis universitaris i amb un alt nivell d'ingressos, però que en general la lectura té un paper protector independentment de l'edat, el sexe, la salut, el nivell educatiu o l'estatus socioeconòmic. Les persones que llegeixen com a mínim tres hores i mitja tenen un 17% més de possibilitats de viure més, mentre que les que li dediquen encara més temps tenen un 20% més de possibilitats de poder continuar llegint més anys.

Aquest índex més gran  de supervivència entre els lectors es deuria, segons els autors de l'estudi, a que la lectura actuaria de mediador cognitiu.

La dada curiosa de la investigació de Yale és que llegir revistes o diaris també allargaria la vida, però en menor mesura que llegir llibres. I les persones que llegeixen llibres només mitja hora ja viuen més que les que no llegeixen gens.

Coneixes els Clubs de lectura de la Xarxa de Biblioteques Municipals?

En las bibliotecas encontrarás:

50 libros que cambiaran tu vida / Víctor Gay Zaragoza

101 bones raons per no parar de llegir / il·lustracions de Guillaume Long - INFANTIL

El Arte de la fragilidad: cómo la poesía te puede salvar la vida  / Alessandro D'Avenia; traducción del italiano: Isabel Prieto
Este libro te alegrará la vida: 50 placeres íntimos de la lectura / Daniel Gray; traducción de Gemma Deza Guil

Búsquedas en el catálogo:

Selección de webs: