Salut

Les biblioteques col·laboren amb La Marató de TV3 (2018)

cartell de La Marató 2018Un any més, les biblioteques se sumen a la campanya de difusió i sensibilització social sobre el càncer que precedirà els programes de La Marató a TV3 i Catalunya Ràdio el diumenge 16 de desembre, en la seva 27a edició.

El càncer és la primera causa de mort a Catalunya entre els homes i, la segona, entre les dones. Cada dia moren 28 persones de càncer, és a dir, més de 10.000 a l'any.

Gràcies a la investigació biomèdica, a Catalunya, la supervivència al càncer ha crescut un 7% en els últims 10 anys i la mitjana se situa, actualment, en el 55%. Però malgrat els avenços que s'han fet en tractaments, mètodes de diagnòstic i prevenció, la incidència del càncer segueix sent molt alta: 1 de cada 2 homes i 1 de cada 3 dones tindran càncer al llarg de la seva vida.

Cal seguir investigant per millorar la supervivència de les persones que tindran aquesta malaltia.

Durant els mesos de novembre i desembre del 2018, a les biblioteques públiques s'oferiran conferències divulgatives, a càrrec de professionals de la salut (metges, infermers/es, biòlegs...) per acostar la ciutadania a la realitat mèdica i humana d'aquesta malaltia. Les conferències estan adreçades al públic en general i són gratuïtes.

Les biblioteques també organitzen vendes solidàries de llibres.

Aquesta és una de les diferents accions solidàries que duu a terme la  Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona per donar un cop de mà a la comunitat local.

Biblioteques que oferiran conferències:

Venda solidària de llibres, xapes, polseres...

• Berga. Biblioteca Ramon Vinyes i Cluet - "Llibres solidaris per a La Marató"
    Dins la biblioteca i en un espai cèntric com és el vestíbul, el 26 de novembre muntarem una parada de llibres, via donatiu, i aquests llibres els vendrem al preu simbòlic d'1 euro€. La parada la tindrem muntada fins al 21 de desembre de 2018.

• Biblioteques de Granollers - "Llibres solidaris"
    Del 10 al 15 de desembre, Biblioteques de Granollers col•aboren amb La Marató de TV3 a través de la venda de llibres usats aportats pels usuaris. Les biblioteques de Granollers recolliran llibres durant tot el mes de novembre. El dijous 13, dia de mercat, també ens trobareu a la Porxada.
  • Canovelles. Frederica Montseny - "Llibres solidaris per La Marató"
    Del 19 de novembre fins el 10 de gener de 2019, muntarem una parada de venda solidària de llibres al vestíbul de la Biblioteca, i aquests llibres els vendrem al preu simbòlic d'1 euro per col·laborar amb la Marató d'enguany.
  • Hospitalet de Llobregat, L'. Biblioteca Tecla Sala - "L'Hospitalet amb La Marató"
    Dissabte familiar: espectacle de titelles "Contes de gel" a càrrec de Teia Moner. Visitarem els dos Pols amb el xacrat, ens farem amics d'un ós polar i coneixerem històries que ens deixaran gelats! Per a infants a partir de 4 anys. Entrada lliure amb taquilla inversa.

• Malgrat de Mar. Biblioteca La Cooperativa - "Llibres per La Marató"
    Durant el període del 19/11/2018 al 15/12/2018 hi haurà a la biblioteca una venda de llibres a un preu simbòlic.

• Biblioteques Municipals del Maresme - "Les #BibliosMaresme amb La Marató de TV3"
    Les Biblioteques del Maresme participen a La Marató de TV3 amb diverses activitats: xerrades, conferències, tallers, espai creatiu per a infants, aparadors culturals, etc. Cada biblioteca organitza al seu municipi la seva activitat i es fa recaptació conjunta, com a #BibliosMaresme.

• Parets del Vallès. Biblioteca Can Rajoler - "Llibres solidaris"
    Durant el mes d'octubre la biblioteca engega una campanya de recollida de llibres de segona mà. Durant el mes de novembre la biblioteca vendrà els llibres al preu simbòlic d'1€ euro per col·laborar amb La Marató d'enguany.

• Rubí. Biblioteca Pública Municipal Mestre Martí Tauler - "Llibres solidaris"
    Parada de llibres a 1 euro a la biblioteca des del 26 de novembre fins el 15 de desembre.

• Sant Boi de Llobregat. Biblioteca Jordi Rubió i Balaguer - "Un llibre per a tu, un donatiu per a La Marató"
    Venda solidària de llibres a partir del 12 de novembre. Oferta de llibres al vestíbul de la biblioteca durant les 62 hores d'obertura setmanals.

• Sant Pere de Ribes. Biblioteca Manuel de Pedrolo - "Llibres per La Marató"
    Durant tot l'any es fa recollida de llibres, i partir, del mes de setembre es munta una taula amb tots els donatius. Es venen per un euro. Tota la recaptació va destinada a la Marató de TV3.

• Santa Margarida de Montbui. Biblioteca Mont-Àgora. "Solidaritat amb La Marató de TV3"
    - Llibres solidaris amb la Marató de TV3. Del 10 al 15 de desembre venda de llibres de segona mà per 1 euro.
    - Càncer: mostra bibliogràfica. Del 10 al 15 de desembre la biblioteca hi contribuirà amb una mostra de documents adreçats a tots els públics.
    - "Polseres solidàries". Dimecres, 12 de desembre, a la tarda fes la teva polsera solidària amb la Marató de TV3. Per a tots els públics. Cada polsera 1€ euro.

• Vilanova del Vallès. Biblioteca Contravent - "Lectura per La Marató"
    Venda de llibres solidaris des de l'octubre fins La Marató 2018. La biblioteca vendrà llibres de segona mà aportats pels usuaris. Tot el que es recapti anirà destinat a pujar el marcador contra el Càncer.

• Biblioteques de Vilanova i la Geltrú. Des del 7 de novembre fins el 12 de gener els usuaris de les biblioteques Joan Oliva i Milà i Armand Cardona Torrandell trobaran un espai amb llibres procedents de donatius o baixes que es podran endur dipositant 1 euro en una guardiola. Els diners recollits es destinaran a La Marató 2018.

• Vinyoles d'Orís. Biblioaccés Vinyoles (Les Masies de Voltregà). "Xapes solidàries".
    Els nens/es i joves que assisteixen al Biblioaccés faran xapes solidàries per vendre a la població.

A les biblioteques trobaràs:

Més cerques al catàleg Aladí:

Selecció de webs:

També et pot interessar: