Salut

Dia Mundial contra el Càncer de Mama

istock / AtnoYdur

Cada 19 d'octubre se celebra el Dia Mundial contra el Càncer de Mama com a recordatori del compromís de tota la societat en la lluita contra aquest tumor.

El càncer de mama s'inicia a les cèl·lules del pit en dones i, més rarament tot i que també en homes.

A escala mundial, el càncer de mama és el segon tipus de càncer més freqüent després del càncer de pulmó.

A Espanya es diagnostiquen al voltant de 33.307 nous càncers de mama a l'any (dades del càncer de mama a Espanya 2019) i s'estima que 1 de cada 8 dones tindrà càncer de mama al llarg de la seva vida.

A Biblioteca Virtual volem aportar el nostre granet de sorra en forma de recomanacions de lectura. Hem seleccionat alguns títols que poden ajudar a superar el diagnòstic, el tractament i la pròpia relació amb la malaltia.

Però igualment, la prevenció és la teva millor arma: fes esport, menja sa, no fumis, explora els teus pits i visita al teu ginecòleg.

A les biblioteques trobaràs:

Un Bulto en la mama: tú eliges cómo abordarlo / Teresa Ferreiro Vilariño
VISTA PRÈVIA DISPONIBLE
Cáncer de mama y calidad de vida/ John  Link
VISTA PRÈVIA DISPONIBLE
Cicatrius (in)visibles: perspectives feministes sobre el càncer de mama/ Ana Porroche-Escudero, Gerard Coll-Planas i Caterina Riba, eds.
Que no, que no me muero: y si me muero no es el fin del mundo / María Hernández Martí + Javi de Castro
La Historia de mis tetas / Jennifer Hayden
Bebiendo limonada / Yolanda Ferrer Polo
Mamá se va a la guerra / Irene Aparici Martín; Ilustradora: Mónica Carretero