Salut

Vine a donar sang a les biblioteques

La donació de sang és un acte solidari i de participació ciutadana. Per al donant només és un moment i per a molts malalts pot suposar la vida. Qualsevol persona sana, entre 18 i 70 anys i que pesi més de 50 quilos pot donar sang i, en cas de ser dona, no estar embarassada.

Cada dia es necessiten unes 1.000 donacions de sang per atendre tots els pacients de Catalunya. Tot i els avenços científics, la sang no es pot fabricar, per això la donació continua  sent l'única manera per cobrir les necessitats dels malalts. Com que les necessitats són constants, també ho han de ser les donacions, ja que la sang no es pot emmagatzemar durant molts dies perquè caduca. Amb cada donació podem ajudar a salvar fins a tres vides!

A Catalunya hi ha un únic Banc de Sang que s’encarrega de garantir l'abastament i el bon ús de la sang. Es tracta d’una empresa pública que té centres de donació als principals hospitals del país i unitats mòbils que es desplacen per tot el territori amb l’objectiu que la donació sigui el més fàcil i còmoda possible per a tothom.

On puc donar?

Moltes gràcies!

En nom de totes les persones que necessiten sang

En las bibliotecas encontrarás:

Llibres infantils:

La Sangre de mi cuerpo / Laurent Degos; ilustraciones de Sophie Jansem; traducció de Daniel Montsech
¿Es roja mi sangre? / Anita Ganeri

La Geganta de la sang / Albert Torra Cabello; amb dibuixos d'Ermengol

La Història dels superherois de la sang / idea original: Nadark; il·lustracions Marta Contreras Agramunt
Pum-pum: aprende acerca de tu corazón / Pamela Hill Nettleton; ilustraciones: Becky Shipe

Búsquedas en el catálogo:

Selección de webs: