Salut

Les biblioteques col·laboren amb La Marató de TV3 (2020)

cartell de La Marató 2020

La Marató d'aquest any, del 2020, està ja en marxa!

Es farà diumenge 20 de desembre i estarà dedicada a la COVID-19.

Aquest any els presentadors de La Marató són Laura Rosel, Mònica Terribas, Raquel Sans i Jordi Basté a la tele, i Roger Escapa des de Catalunya Ràdio.

El marcador de La Marató d'aquest any es destinarà a la recerca contra el coronavirus. Serà una edició especial per ajudar en la lluita contra la pandèmia que ha canviat el nostre món.

Els cinc presentadors pilotaran un programa on coneixerem malalts que han superat la COVID, la feina del personal sanitari i els esforços dels investigadors per trobar-ne la vacuna i el tractament.

La recerca és la gran esperança, per això, La Marató agilitzarà l'avaluació dels projectes per assignar-hi recursos el més aviat possible.

Hi haurà llibre (en format paper i digital) i disc, com sempre (es posen a la venda a partir del dia 19 i el 29 de novembre, respectivament), però les tradicionals activitats socials per a recaptar fons s'han d'adaptar a les restriccions. Reinventades, seguiran aportant diners.

Per a més informació consulta el web de la Marató i xarxes socials: Facebook, Twitter, Instagram i Youtube.

BIBLIOTEQUES

Les biblioteques, per cinquè any consecutiu, se sumen a la campanya de difusió i sensibilització social sobre el coronavirus d'aquesta 29a edició de la Marató i oferiran sessions informatives en format virtual (mitjançant la plataforma Teams) sobre la malaltia a càrrec de professionals de la salut.

A la Biblioteca Virtual pots consultar les diverses activitats virtuals de la Xarxa de Biblioteques Municipals i l'agenda de les activitats presencials que es realitzen a totes les biblioteques.

Al Catàleg Aladí hi ha tots els llibres que han sortit publicats aquest any relacionats amb la pandèmia, i que han arribat a les biblioteques, per a tots els públics. També hi ha contes infantils per als més menuts. Trobaràs tots els documents cercant per tema "COVID-19". Alguns títols també estan disponibles en versió ebook a la plataforma de préstec digital eBiblioCat i els pots llegir en streaming gratuïtament amb el teu carnet de biblioteca i PIN (mateixa contrasenya que fas servir per al catàleg Aladí).

A la Xarxa de Biblioteques Municipals també hi ha el llibre i el disc de la Marató d'anys anteriors. Els pots agafar en préstec i/o fer la reserva prèvia del document.

La COVID-19

És una malaltia infecciosa greu causada pel SARS-CoV-2, de la familia dels coronavirus.
El virus pot quedar a l'aire o sobre els objectes; per tant, ens podem infectar per inhalació o per contacte.
Afecta tots els grups d'edat. Moltes persones infectades són assimptomàtiques i també contagien.

Per controlar la malaltia s'han de seguir tres normes bàsiques: distància física (1,5-2 metres), higiene de mans i mascareta.

La investigació és imprescindible per trobar els tractaments per curar la Covid-19 i les vacunes per prevenir-la.

Per això, aquesta Marató per la Covid-19 toca a tothom! com diu l'eslògan d'aquest 2020.

En las bibliotecas encontrarás:

Informació i prevenció de la malaltia

Aspectes econòmics, polítics i socials

Relats personals:

Contes infantils:

La Petita història del malvat virus amb corona/ Marta Compan Jordà
També disponible en castellà
Ja puc sortir de casa!/ text: Lourdes Campuzano; il·lustracions: Mercè Tous
On són les nostres abraçades?/ Vanesa Buenache, Gemma Sanllehí; dibuixos: Galdric Sala
Los Abrazos perdidos/ Nayara Granados; Leire Salaberria
La Vida secreta dels virus / Col·lectiu Ellas Educan, Mariona Tolosa Sisteré
Gens ni mica brutes / Wanja Olten (text) ; Manuela Olten (il·lustracions)