Clubs de lectura

Llegir el teatre

LLEGIR EL TEATRE. TEMPORADA 2025-2026

Llegir el teatre és el club de lectura on cada mes llegim una obra de teatre, assistim a la seva posada en escena, comentem el text i l'obra en una tertúlia conduïda per el director del Teatre La Colmena de Santa Coloma de Gramenet, Andreu Banús.

Una activitat que fem possible des de l'any 2016 gràcies a la col·laboració del Servei de Biblioteques de la Generalitat, el Teatre Nacional de Catalunya, el Teatre LLiure, el Teatre Sagarra i les companyies colomenques La Colmena i Carro de Baco.

Novetats de la temporada 2025-2026

Aquesta temporada llegirem i veurem obres de dramaturgues de primer nivell com Boira, de la reconegura autora catalana lluïsa Cunillé, Delicades, d'Alfredo Sanzol, -Premi Max i Director del Centro Dramático Nacional-, Maria Magdalena, del director neerlandès, Michael De Cock, La reina lloba, del català Pau Carrió, Dones valentes, una adaptació basada en el llibre de la periodista Txell Feixas, per finalitzar amb Firmament, una obra de la multipremiada autora britànica Lucy Kirwood.

Però, a més, la nostra programació inclou La Corona d'Espines, d'un dels millors dramaturgs catalans, el colomenc Josep M. De Sagarra, i per primera vegada, llegirem i veurem El embrujado, una peça poc coneguda de Ramon M. Del Valle-Inclán, un dels autors clau de la literatura espanyola del segle XX.

Descobriu la màgia del teatre amb nosaltres. Us esperem al Club.

Sortida al teatre: divendres
  Tertúlia: dimecres a les 19 h

22/10/2025

 

 

 

 Presentació de la nova temporada

 A càrrec de German Madrid, de Carro de Baco

Presentació del premi de textos breus de teatre.

La presentació constarà de dues parts: obra guanyadora del 2025 i petita exposició sobre l'origen del premi, la consolidació dins de la dramatúrgia nacional e internacional i la importància de l' escriptura teatral dins del món de les arts escèniques. 

 

Teatre:  24/10/2025

 

Teatre: 21/11/2025

 

Teatre: 12/12/2025

 

Teatre: 13/01/2026

Tertulia:  29/10/205

Tertúlia:26/11/2025

Tertúlia: 17/12/2025

Tertúlia: 28/01/2026

Boira, de Lluïsa Cunillé

Delicades, d’Alfredo Sanzoi

La corona d’espines, de Josep M. De Sagarra

Maria Magdalena, Michele De Cock

Teatre: 20/02/2026

Teatre: 20/03/2026

Teatre. 17/04/2026

Teatre: 22/05/2026

Tertúlia: 25/02/2026

Tertúlia:25/03/2026

Tertúlia: 22/04/2026

Tertúlia: 27/05/2026

La reina lloba, Pau Carrió

Dones Valentes, basada en el llibre de Txell Freixes

El embrujado, de Ramón M. Del Valle Inclan

El firmament, de Lucy Kirwood

FUNCIONAMENT DELS CLUBS DE LECTURA.

Llegim un llibre en comú cada mes i ens reunim per comentar-lo en una tertúlia informal conduïda per personal bibliotecari o bé per un/una especialista. .

Les trobades mensuals van d'octubre a juny, en sessions d'una durada màxima de 75 minuts.

El dia de l’activitat recollim el llibre del mes següent i retornem el títol que ja haurem llegit i comentat a la tertúlia.

Cada club pot oferir fins a un nombre màxim de 20 places.

Per participar en els clubs cal disposar de carnet de biblioteques XBM.

Preinscripcions en aquest FORMULARI

NORMATIVA.

D'acord amb el Reglament de funcionament i ús de la Xarxa Municipal de Biblioteques de Santa Coloma de Gramenet (Article 13):

  • En cas que hi hagi més sol·licituds que places: A l’inici de cada temporada, si hi ha més demanda que oferta de places, farem un sorteig per decidir qui entra als clubs de lectura. En cas de no aconseguir plaça, restaràs a la llista d'espera.
  • Una persona, un club: Si hi ha molta demanda de places, caldrà escollir un dels clubs de lectura de la mateixa biblioteca.
  • Oferta alternativa: Si no entres en el club escollit, et proposarem la inscripció a un club similar, amb places lliures, d’una altra biblioteca de la ciutat.
  • Assistència important: Durant el curs no podràs faltar més de dues vegades al club sense justificació.
  • Perdre la plaça: Faltar a la tertúlia més de dues vegades sense justificació, comportarà la baixa del club.
  • Justificació oficial: Qualsevol absència s'ha de justificar amb un document oficial.

 

PREINSCRIPCIONS:

Del dilluns 1 de setembre al dissabte 20 de setembre, ambdós inclosos.

Sorteig d’adjudicació de places (en cas necessari): dimarts 23 de setembre.

A partir del dijous 25 de setembre confirmarem la participació en els clubs a les persones inscrites.

Durant el curs, mentre hi hagi places disponibles, tots els clubs acceptaran noves inscripcions.

  • Adultos

Fecha de actualización: 15/10/2025