Clubs de lectura

El fil d'Ariadna, club de lectura - Santa Coloma de Gramenet. Biblioteca Central
El fil d'Ariadna, club de lectura

 

Lectura de novel·les, tant clàssiques com actuals, en català i en castellà, al voltant d'un eix temàtic que varia cada any.

Itinerari 2026-2027: La família

La família és un espai d'aixopluc, retrobament i plenitud. Però sovint també esdevé l'escenari de tensions, conflictes, incomprensions o alienació. I, en qualsevol cas, condiciona una part molt important de la nostra vida i del nostre caràcter.

En aquesta temporada farem una excursió literària per les diferents causístiques de sentiments, emocions, lligams i antafonismes que, en major o menor mesura, configuren les relacions familiars.

 

Coordinació i conducció: Lluís Soler soleral@diba.cat

segon dimarts de cada mes a les 11 h

 

 

 

 

 

 

 

13 d’octubre de 2026

10 de novembre de 2026

15 de desembre de 2026

12 de gener de 2027

 

 

Como agua para chocolate, Laura Esquivel

El soroll i la fúria, William Faulkner

La nieta, Bernhard Schlink

El llibre de les germanes, Amélie Nothomb

 

9 de febrer de 2027

9 de març de 2027

13 d’abril de 2027

11 de maig de 2027

8 de juny de 2027

El olvido que seremos, Héctor Abad Faciolince

La família, Sara Mesa

Al far, Virginia Woolf

Mirall trencat, Mercè Rodoreda

Les lleialtats, Delphine de Vegan

 

FUNCIONAMENT DELS CLUBS DE LECTURA.

Llegim un llibre en comú cada mes i ens reunim per comentar-lo en una tertúlia informal conduïda per personal bibliotecari o bé per un/una especialista. .

Les trobades mensuals van d'octubre a juny, en sessions d'una durada màxima de 75 minuts.

El dia de l’activitat recollim el llibre del mes següent i retornem el títol que ja haurem llegit i comentat a la tertúlia.

Cada club pot oferir fins a un nombre màxim de 20 places.

Per participar en els clubs cal disposar de carnet de biblioteques XBM.

 

NORMATIVA.

D'acord amb el Reglament de funcionament i ús de la Xarxa Municipal de Biblioteques de Santa Coloma de Gramenet (Article 13):

En cas que hi hagi més sol·licituds que places: A l’inici de cada temporada, si hi ha més demanda que oferta de places, farem un sorteig per decidir qui entra als clubs de lectura. En cas de no aconseguir plaça, restaràs a la llista d'espera.

Una persona, un club: Si hi ha molta demanda de places, caldrà escollir un dels clubs de lectura de la mateixa biblioteca.

Oferta alternativa: Si no entres en el club escollit, et proposarem la inscripció a un club similar, amb places lliures, d’una altra biblioteca de la ciutat.

Assistència important: Durant el curs no podràs faltar més de dues vegades al club sense justificació.

Perdre la plaça: Faltar a la tertúlia més de dues vegades sense justificació, comportarà la baixa del club.

Justificació oficial: Qualsevol absència s'ha de justificar amb un document oficial.

 

PREINSCRIPCIONS:

Del dimarts 1 de setembre al diumenge 20 de setembre, ambdós inclosos.

Sorteig d’adjudicació de places (en cas necessari): dimarts, 22 de setembre.

A partir del dilluns 28 de setembre confirmarem la participació en els clubs a les persones inscrites.

Durant el curs, mentre hi hagi places disponibles, tots els clubs acceptaran noves inscripcions.

Preinscripcions en aquest FORMULARI

 

  • Adults

Date updated: 26/08/2026