Salut

Dia Mundial de la Higiene de Mans

Cartell "Salva vides, renta't les mans" (any 2020)

dimarts, 5 de maig de 2020

Avui és el Dia Mundial de la Higiene de Mans, un dia per recordar als professionals de la salut que rentar-se les mans pot ajudar a aturar la propagació de microorganismes i evitar, per tant, la transmissió d'infeccions.

Rentar-se les mans pot salvar vides. I per fer-ho bé s'han de mullar amb aigua i sabó abundant, durant uns 60 segons, amb una bona fricció, fins i tot sota les ungles. Així ho recorda l'Organització Mundial de la Salut (OMS) en el Dia Mundial de la Higiene de Mans, un dia dirigit als professionals de la salut, a qui crida a rentar-se les mans per a una assistència sanitària segura.

I és que la transmissió de malalties a través de les mans, sobretot en entorns sanitaris, és un greu problema. Els professionals són, de vegades, el vehicle per transmetre infeccions d'un pacient a un altre, per això, es recomana que es rentin les mans: abans i després de tocar el pacient, abans de fer-li una cura o donar-li un medicament, després de manipular fluïds corporals i després de tocar l'entorn del pacient: llits, mobles, roba...

El Dia Mundial de la Higiene de Mans el va impulsar l'OMS ara fa 11 anys. No és l'únic dia sobre aquesta qüestió: el 15 d'octubre és el Dia Mundial del Rentat de Mans, quan la crida es fa a tothom en general.

La llista de malalties que es poden contagiar a través de les mans és llarga, més de 200, entre les quals es troben les infeccions respiratòries com la grip, la bronquiolitis o el refredat, però també d'altres com la diarrea, la gastroenteritis o les infeccions oculars.

IMATGE: pòster oficial del Dia Mundial de la higiene de mans 2020 amb l'eslògan "Salva vides, renta't les mans"

En aquesta mateixa pàgina trobaràs una selecció de recursos web per si vols ampliar més informació sobre el tema. També et facilitem accés directe als resultats de cerca  del Catàleg Aladí.  Quan les biblioteques tornin a obrir, podràs agafar en préstec diversos manuals sobre aquesta pràctica tan decisiva per a prevenir infeccions.

Per últim et convidem a veure el següent video que ha fet  l'Hospital Germans Trias i Pujol (durada 55 segons) per celebrar aquest dia:

Aquest any 2020 la pandèmia de la COVID-19 ha permès visibilitzar i expandir que la pràctica de la higiene de mans és una de les mesures més eficaces en el control i prevenció de les infeccions.

En un dia com avui, des del prestatge virtual de Salut de la Biblioteca Virtual,  ens afegim  al reconeixement de la tasca tan important que desenvolupen tots els professionals sanitaris i no sanitaris en l'atenció prestada als malalts per la COVID-19 i en la prevenció de la transmissió del coronavirus.

Esperem que aquest 5 de maig contribueixi que perduri l'adherència a la higiene de mans entre els professionals i que la ciutadania es consciencïi que el rentat freqüent de mans ajuda a prevenir la transmissió d'infeccions.

Més cerques al catàleg Aladí:

Selecció de webs:

També et pot interessar: