100 anys de ciència-ficció

L' exposició commemora el Centenari del naixement d’Isaac Asimov i Ray Bradbury, dos grans referents del gènere de la ciència-ficció.

La ciència-ficció, consolidada com a gènere ara fa 100 anys, mai no ha estat un gènere allunyat del present. En cada moment concret, trobarem moltes ficcions que projecten, en un futur hipotètic, les inquietuds i pors de cada moment històric.

A l’exposició s’expliquen els antecedents, els orígens i l’evolució de la ciència-ficció a través d’autors i autores clàssics. També trobarem algunes de les referències temàtiques més comunes recollides a les obres del gènere, com per exemple: la robòtica, el medi ambient, els límits de la realitat, etc. L’exposició inclou continguts sobre feminisme, perspectiva de gènere i destaca l’obra de les escriptores més reconegudes, en un gènere literari majoritàriament masculí.

Dissenyada per Plataforma Blanc i Negre.

Producció: Gerència de Serveis de Biblioteques. Diputació de Barcelona.

Calendari d’itineràncies 2024: