Espais naturals

Dia Mundial de l'Aigua 2021

El Dia Mundial de l’Aigua va ser proclamat per l’Organització de les Nacions Unides (ONU) el 1992 i des del 1993 es celebra cada 22 de març. L’objectiu de la celebració d’aquest dia és prendre consciència de la importància d’aquest recurs que fa possible la vida al nostre planeta.

Aquest any, el Dia Mundial de l’Aigua 2021 tracta del que significa l’aigua per a les persones, del seu veritable valor i de com podem protegir millor aquest recurs vital. Així, a partir d’ara i fins a finals de desembre, es posa en marxa una campanya digital a les xarxes socials (#water2me, en català #Aiguaxmi) que pretén generar converses, recollir opinions i comentaris de persones de tot el món sobre l’aigua i el que significa per a elles.

L’objectiu és entendre com les persones valorem l’aigua i per això es demana la participació de tothom: comparteix històries, pensaments, sentiments, dades, projectes, etc.

Uneix-te al diàleg sobre l’aigua !!!

Hashtags: #diamundialaigua   #Aiguaxmi​​​​​​​  #water2me   #worldwaterday  #acaworldwaterday2021

Tots i totes tenim alguna cosa a dir sobre el recurs més preuat del planeta!

Trobaràs més informació sobre la campanya global de les Nacions Unides pel Dia mundial de l'Aigua 2021 al següent lloc web:  www.worldwaterday.org ​​​​​​

També pots consultar: l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA), la Diputació de Barcelona, l’Àrea Metropolitana de Barcelona, i la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat que s’han adherit a la campanya per a la celebració del Dia Mundial de l’Aigua 2021.

Juntes han fet el nou portal interactiu de recursos virtuals L'aigua per mi, adreçat a la ciutadania.

En relació amb l’aigua, la Xarxa de Biblioteques Municipals ofereix molts recursos informatius (llibres, audiovisuals, revistes, exposicions, conferències...) sobre l'abastament i la gestió de l'aigua de consum humà, consells per a l'estalvi, legislació actual, llibres de coneixements i contes infantils per explicar als més petits de la casa el cicle de l'aigua i rutes i excursions per conèixer el nostre patrimoni hidrològic.

Sabies que...

La biblioteca Districte 3 de Terrassa té un fons especialitzat en la Cultura de l'aigua amb prop de 400 documents a la teva disposició. [+info]

A les biblioteques trobaràs:

Per als més menuts:

Aigua/ edició de Paolo Mancini i Luca de Leone ; il·lustracions de Federica Fabbian
El Cicle de l'aigua/ Anita Ganeri i Chris Oxlade; il·lustrat per Pau Morgan
També en castellà​​​​​​​
Un Viaje por las aguas del mundo / Pavla Hanáčkoá; ilustración: Linh Dao
¿Qué es un río?/ Monika Vaicenavičienė
Aigua / Isabel Thomas, Pau Morgan
També en castellà

Més cerques al catàleg Aladí: