Espais naturals

Dia Europeu dels Parcs Naturals

dimarts, 24 de maig de 2022

Aquest dia se celebra a tot Europa per commemorar la creació dels primers parcs nacionals europeus a Suècia l'any 1909.

La Federació de Parcs Naturals i Nacionals d’Europa (EUROPARC), que aglutina gairebé 400 membres pertanyents a 36 estats, celebra aquesta efemèride.

Què seria dels humans sense la natura? Forma part del nostre ser. Depenem d'això per a la nostra salut mental i física, la nostra producció d'aliments, l'aire que respirem... No obstant això, la nostra relació amb la natura està desequilibrada. És hora de reflexionar, restaurar i reconnectar amb la natura! Això és el que volem celebrar durant el Dia Europeu dels Parcs 2022. Les Àrees Protegides són llocs ideals per restaurar la natura i la nostra connexió amb ella. En una Europa sempre urbanitzada, és en aquests llocs on realment podem fonamentar-nos i sentir que també formem part de la natura! Com a tal, hem de protegir-la, ara i en el futur. Les nostres Àrees Protegides estan treballant dur cada dia per proporcionar-nos bells llocs per tornar a connectar amb la natura. Estan a terra, restaurant la natura i conservant aquestes boniques zones, celebrem-les!

A Catalunya, hi ha una vintena de parcs naturals i 184 espais més agrupats en diferents figures de protecció. Tots plegats, sumen el 30% del territori del país.

La Xarxa de Parcs Naturals promou activitats per commemorar aquesta efemèride: passejades guiades, exposicions, conferències, projeccions, jornades de portes obertes, tallers, matinals festives, sessions de contacontes o activitats de voluntariat, entre moltes altres. A més hi ha les que organitzen les biblioteques aplegades en el programa “Parcs i biblioteques... naturalment!

Pots consultar totes les propostes i activitats i apuntar-te a aquelles que més t'interessin. T'hi esperem!

#EuropeanDayOfParks  #diaeuropeudelsparcs

A les biblioteques trobaràs:

Selecció de webs:

També et pot interessar: