LEGO® Build the Change

És un projecte de creativitat i aprenentatge a través del joc on es convida als infants a construir solucions o invents que ajudin a deixar una empremta verda i sostenible al nostre planeta.

Projecte impulsat per LEGO® Group (Billund, Dinamarca) i coordinat per la biblioteca danesa DOKK-1 d’Aarhus amb l’objectiu que els infants reflexionin sobre els reptes de sostenibilitat com ara el canvi climàtic, els reptes socials o la biodiversitat i proposin solucions mitjançant les peces de construcció.

L’any 2024, la Gerència de Serveis de Biblioteques va decidir sumar-se al projecte amb dos pilots: la Biblioteca de Cerdanyola del Vallès i les Biblioteques de Manresa. A nivell internacional hi han participat Dinamarca, Praga, Londres i Berlín.

L’any 2025, el projecte es va ampliar a diverses biblioteques de les zones on van iniciar-se el pilots. D’una banda, a la zona del Bages-Berguedà-Moianès, amb la participació de nou biblioteques, i de l’altra, a la zona del Vallès Occidental -Sabadell- amb quatre biblioteques més.

Enguany, el projecte arriba a la tercera edició i s’incorporen les biblioteques i els bibliobusos de les zones de l’Anoia, Biblioteques de Barcelona i el Baix Llobregat. A nivell internacional, s’incorporaran els sistemes bibliotecaris de Toronto, Chicago, Boston, Nova York, Nyíregyháza (Hongria) i Seül (Corea del Sud).

  • Abrera. Biblioteca Josep Roca i Bros
  • Artés. Biblioteca d’Artés  
  • Avinyó. Biblioteca d’Avinyó
  • Balsareny. Biblioteca Pere Casaldàliga
  • Barberà del Vallès. Biblioteca Esteve Paluzie
  • Barcelona. Biblioteques de Barcelona
  • Berga. Bibliobús Pedraforca
  • Berga. Biblioteca Vinyes i Cluet
  • Cardona. Biblioteca Marc de Cardona
  • Cerdanyola. Biblioteca Central
  • Collbató.  Biblioteca Sibil·la Dufort
  • Esparreguera. Biblioteca Municipal l’Ateneu
  • Gironella. Biblioteca de Gironella
  • Igualada. Bibliobús Serra de Rubió
  • Igualada. Biblioteca Central
  • Manresa. Bibliobús Cavall Bernat
  • Manresa. Biblioteca Ateneu Les Bases
  • Manresa. Biblioteca del Casino
  • Martorell. Biblioteca Francesc Pujols
  • Moià. Biblioteca Municipal 1 d’octubre
  • Navarcles. Biblioteca Sant Valentí
  • Navàs. Biblioteca Josep Mas Carreras
  • Òdena. Biblioteca l’Atzavara
  • Polinyà. Biblioteca Neus Català
  • El Pont de Vilomara i Rocafort. Biblioteca El Pont de Vilomara i Rocafort
  • Puig-reig. Biblioteca Guillem de Berguedà
  • Sabadell. Biblioteca de Ponent
  • Sabadell. Biblioteca del Sud
  • Sabadell. Biblioteca dels Safareigs
  • Sabadell. Biblioteca Vapor Badia
  • Sabadell. Biblioteca Can Puiggener
  • Sabadell. Biblioteca La Serra
  • Sallent. Biblioteca Sant Antoni Maria Claret
  • Santpedor. Biblioteca Pare Ignasi Casanovas
  • Sant Climent de Llobregat. Biblioteca Ca l’Altisent
  • Sant Feliu de Llobregat. Biblioteca Montserrat Roig
  • Sant Feliu Sasserra. Biblioteca Sant Pere Almató
  • Sant Fruitós de Bages. Biblioteca Sant Fruitós de Bages
  • Sant Joan de Vilatorrada. Biblioteca Cal Gallifa
  • Sant Vicenç de Castellet. Biblioteca Salvador Vives Casajuana
  • Santa Coloma de Cervelló. Biblioteca Pilarin Bayés
  • Santa Margarida de Montbui. Biblioteca Mont-Àgora
  • Súria. Biblioteca de Súria
  • Vilanova del Camí. Biblioteca de Vilanova del Camí

 

Creation date 25-04-2024 Last updated 19-05-2026

Activitats

Thursday
11 Jun
16:00

Pont de Vilomara i Rocafort, El. Biblioteca

Taller LEGO "Play Bricks"

Passem una bona estona a la biblioteca contruint amb peces LEGO per celebrar el Dia Mundial del Joc!

LEGO Build The Change

Saturday
20 Jun
11:00 h

Esparreguera. Biblioteca Municipal L'Ateneu

Taller familiar de construcció amb LEGO Build the Change

El dissabte 20 de juny, a les 11.00 h, tindrem nous reptes de #LEGOBuildTheChange! Ens ajudeu a repensar el nostre entorn a través del joc amb peces de LEGO? El taller està pensat per a infants de 1r a 6è de Primària acompanyats d'un adult i tindrà una durada d'1h 30 min.

Les places són limitades. Cal inscripció prèvia per telèfon al 93 777 13 39, per correu a b.esparreguera@diba.cat o presencialment a la biblioteca.

Saturday
06 Jun
11:00 h

Esparreguera. Biblioteca Municipal L'Ateneu

Taller familiar de construcció amb LEGO Build the Change

El dissabte 6 de juny, a les 11.00 h, vine a celebrar el Dia Internacional del Joc a un nou taller #LEGOBuildTheChange a la Biblioteca! Us plantejarem un repte relacionat amb el nostre entorn i a partir de la construcció amb peces LEGO intentarem trobar diverses solucions. El taller està pensat per a infants de 1r a 6è de Primària acompanyats d'un adult i tindrà una durada d'1 h 30 min.

Les places són limitades. Cal inscripció prèvia trucant al 93 777 13 39, per correu a b.esparreguera@diba.cat o presencialment a la biblioteca.
Thursday
11 Jun
18:00 h

Sabadell. Biblioteca del Sud

Blocs de Lego. Taller familiar

L'11 de juny se celebra arreu del món el Dia Mundial del Joc. Les Biblioteques Municipals de Sabadell i Lego et proposem participar a la biblioteca amb l’activitat ‘Blocs de joc’, on podràs crear i construir sense límits. Uneix-te a nosaltres per a compartir el poder del joc i no deixis mai de jugar!

Activitat familiar a partir de 6 anys. Places limitades. Inscripcions a través del formulari

A càrrec de la Biblioteca del Sud

Thursday
11 Jun
17:30 h

Santa Margarida de Montbui. Biblioteca Mont-Àgora

Taller infantil LEGOcontes

Després de descobrir el conte “L’Alícia Patapam”, els participants podran donar vida a les seves pròpies aventures construint personatges, escenaris i històries amb LEGO. Un espai de joc lliure i creatiu on llegir, imaginar i jugar es converteixen en una mateixa aventura.

Amb motiu de la celebració del Dia del Joc

A partir de 6 anys

Cal inscripció

Wednesday
10 Jun
18:15 h

Collbató. Biblioteca Sibil·la Durfort

Taller familiar de construcció amb LEGO Build the Change

Ajudeu-nos  a resoldre el repte de reduir la petjada de carboni a la muntanya de Montserrat.

A través del joc, els nens i nenes hauran de crear solucions creatives i sostenibles per afrontar aquest repte.

Per a infants de 6 a 12 anys.

Places limitades, cal inscripció prèvia. Inscripció a partir del 27 de maig la biblioteca o per formulari en línia a https://forms.gle/LGf8rwXwkaovNuV76

Thursday
04 Jun
17:30 h

Abrera. Biblioteca Josep Roca i Bros

LEGO Build The CHANGE

Dijous 4 de juny, a les 17:30 h. es farà a la biblioteca un Taller per a públic infantil anomenat: "LEGO Build The Change". És un Programa que preteń donar veu als nens i nenes de 6 a 12 anys (de 1r a 6è de primària) perquè pugin imaginar un món millor. A través del joc, els infants han de construir solucions creatives que inspirin a resoldre alguns dels principals reptes de sostenibilitat del municipi. Conduït per Míriam.

Durada aproximada: 2 hores. 

Thursday
11 Jun
17.30

Moià. Biblioteca Municipal 1 d octubre

Taller amb peces Lego®: ‘Blocs de joc’

Celebrem el dia Internacional del Joc a nivell global amb totes les biblioteques que formem part de la xarxa internacional Build the Change. És una activitat fàcil d’implementar, adaptable a qualsevol entorn i pensada per celebrar la manera de jugar de cada infant.

Per infants a partir de 5 anys. Places limitades. Inscripcions a https://tuit.cat/xozyz

Wednesday
10 Jun
17:30h

Sabadell. Biblioteca Can Puiggener

Construïm amb LEGO

Celebrarem el Dia Internacional del Joc! A través del LEGO, els nens i nenes hauran de construir solucions creatives per resoldre el repte de sostenibilitat que els plantejarem.

De 6 a 12 anys.

Cal inscripció prèvia.

A càrrec del personal de la biblioteca. 

Wednesday
10 Jun
18:00h

Sabadell. Biblioteca de Ponent

Lego build the change. Activitat familiar.

A càrrec del personal de la biblioteca. 

Ajudeu-nos a resoldre un repte sobre com fer un edifici sostenible! Celebrarem el Dia Internacional del Joc!
A través del Lego, els nens i nenes hauran de construir solucions creatives per resoldre el repte de sostenibilitat que els plantejarem.

Cal inscriure's presencialment, per telèfon: 93 717 39 74, per correu electrònic: bibliodeponent@ajsabadell.cat, o a través del formulari www.sabadell.cat/inscripcionsbims.