Recomanació

Barcelona Slow Food guide 2019 :

Bra : Slow Food, 2018

Més de cent establiments de la ciutat de Barcelona i rodalies que segueixen, en major o menor mesura, l’esperit del moviment slow, tant a la carta, a la selecció de vins, a l’ús de les verdures, a la compra a pagès, a la força de la tradició i/o al tractament dels residus i l’energia.

Entre aquests, hi ha una selecció de trenta locals que s’han distingit amb el símbol del cargol per ser considerats els millors representants de la filosofia Slow Food.

La filial Slow Food de Barcelona la considera una guía necessària ja que cal evitar que la ciutat es converteixi en un parc temàtic a mida del turisme amb una oferta gastronòmica monòtona i complaent amb paladars cada dia menys aventurers. Actualment menjant a molts establiments pots tenir la sensació d’estar a qualsevol part del món. Aquí es pretén vincular la cultura gastronòmica local amb l’ecologia i la sostenibilitat. Els establiments triats treballen amb productes de proximitat, bons, nets i justos i són els intèrprets d’un territori i d’un saber, posat en valor a través de la creativitat i la coherència.

Més informació:

• Monogràfic Slow Food al prestatge Cuina i vins de la Biblioteca Virtual

Recomanat per la Bib. Barceloneta - La Fraternitat.

13/03/2019