T'agrada cuinar?

• Bollitos de pan al azahar (panets a la tarongina)

Ens l'envia en Llorenç Mochales Medina, usuari de la Biblioteca Font de la Mina de Sant Adrià de Besòs. Es tracta d'una recepta jueva.

Ingredients (5 persones):

• 350 grams de farina
  • 25 grams de llevat en gra
  • 10 cullerades de llet
  • 8 cullerades de sucre
  • 1 ou
  • un polsim de sal
  • 5 cullerades de mantega
  • ratlladura de taronja
  • 1 culleradeta d'aigua de tarongina

Per pintar-los:

• 1 ou
  • barreja de sucre i aigua

Elaboració:

En un bol tamisem la farina amb la sal, en un altre bol batem l'ou amb el sucre i s'hi afegeix la mantega que ha d'estar a temperatura ambient. Després en un altre recipient barregem el llevat amb la farina i aboquem a sobre la barreja d'ou-sucre i mantega i anem barrejant, tirem l'aigua de tarongina, la ratlladura de taronja i per últim la llet tèbia i anem amassant fins a formar una masa que no s'enganxi a les mans.

Posem la bola de massa en un bol untat en oli, la cubrim, i deixem que creixi fins doblar el seu volum en un lloc tancat sense corrents d'aire.

Quan la massa hagi crescut, prenem petites porcions i fem els panets, fent un tall a sobre i els col·loquem sobre uns safata amb una llàmina siliconada o la safata greixada, i els tapem, deixant que augmentin.

Quan ja estiguin crescuts, encenem el forn a 350° F i pintem els panets amb l'ou batut, i per sobre tirem la barreja d'aigua i sucre, els posem al forn fins que estiguin cuits i daurats.

A les biblioteques trobaràs: