Internet de les coses al món de les biblioteques

Biblioteques participants:

• Biblioteca de Viladecans

Col·laboració:

Data d'inici:

2020 - 2021

Estat del projecte:

actiu

Documentació per a professionals:

Altres projectes relacionats:

Descripció:

El projecte té per objectiu acostar el concepte de la Internet de les coses a la ciutadania i als joves en concret. Es pretén dissenyar solucions per als reptes i problemes quotidians a partir de les solucions que ens trobem a les xarxes. Les solucions seran sostenibles en línia amb els ODS. Els nivells d’execució del projecte són: tallers de divulgació, tallers de generació de solucions i prototipatge amb la fabricació digital i una hackaton final.

En aquesta edició treballarem l’IoT, i ho farem dissenyant i desenvolupant projectes interessants per la biblioteca. Per fer-ho, haurem de posar en marxa la imaginació i preguntar -nos

• com haurien de ser les biblioteques del futur?
  • podríem crear una tecnologia capaç d’optimitzar tasques i processos en la seva gestió?
  • com podríem millorar l’experiència dels usuaris en utilitzar-les i ser-hi?
  • què podríem incorporar per fer-les més eficients, més sanes, més atractives?
  • podríem construir per exemple un compta-persones, un sistema de detecció automàtic de llocs lliures que poguéssim comunicar per LoRaWan?