Connectant l'agricultura: del passat al futur de Viladecans

El projecte pretén acostar una part del passat del poble de Viladecans, eminentment agrícola fins ben entrada la segona meitat del segle XX amb el desenvolupament de l’empresa multinacional Roca Radiadores als anys 60. Aquesta tradició agrícola enllaça amb l’actualitat de fets importants a la ciutat com per exemple: la instal·lació de l’Agròpolis, centre de recerca de l’Escola d’Agricultura de Catalunya, la potenciació del turisme basat en la hostaleria i en l’anomenat producte km. 0, la posada en marxa d’un projecte impulsat per l’àrea de Planificació i promoció de la ciutat de promoure, en terrenys municipals, el desplegament d’horts urbans per la ciutadania, l’existència d’una tradició que ha arribat fins l’actualitat amb una Fira de fruits del Camp que ha celebrat la seva 43 edició a la ciutadania actual en dues línies d’acció:

A les escoles i instituts
A la ciutadania en general

Aquesta aproximació al fet agrícola es farà també seguint tres fases i/o etapes:

Fase 1: Fase d’estudi del passat agrícola de Viladecans.Tallers. Visites a explotacions agrícoles. Activitats

Fase 2: Formació (tallers, seminaris,...) tant de la feina de pagès com la formació tecnològica per poder incorporar-hi tecnologia que permeti implementar un sistema de reg automàtic en funció de la humitat del sòl. Aquest formació es faria a dos  nivells, a les escoles de la ciutat i a la ciutadania en general.

Fase 3: Posada en marxa de projectes d’horts urbans amb ús de tecnologia robotitzada.