Estimem la lectura en veu alta

Ja es pot consultar la guia “Llegir en Veu Alta: un plaer compartit” que aquest mes de febrer han presentat les Biblioteques Municipals del Maresme. La guia, elaborada amb la col·laboració de l’escriptora mataronina Lola Casas, vol ser una eina pràctica per a pares i mares, professorat i personal bibliotecari que volen practicar la lectura en veu alta amb infants d’edats compreses entre 6 i 12 anys.

Així, la guia inclou orientacions pràctiques, propostes literàries per a tots els gustos i poemes propis de la Lola Casas. La guia està disponible a les biblioteques del Maresme i també en versió digital al Catàleg Aladí per a tothom interessat en aquesta pràctica.

Les Biblioteques Municipals del Maresme volen esdevenir un dels referents de la lectura en veu alta a través de l’acompanyament, l’assessorament, la motivació i l’aprenentatge. Per això han dissenyat un conjunt d’accions encaminades a donar a conèixer i promoure la lectura en veu alta, alhora que fer visibles els valors i beneficis que té aquesta pràctica, no només pels infants i joves, sinó també per a totes les edats i condicions. Totes aquestes accions van dirigides als professionals de l‘àmbit de l’educació, de les famílies, de les pròpies biblioteques, i en general a tothom que vulgui fomentar el gust per la lectura en veu alta.

Dins el projecte les biblioteques ofereixen sessions formatives, maletes pedagògiques i lots de documents dirigits als centres educatius, programació d’activitats (tallers, clubs de lectura, exposicions...) i trobades virtuals amb referents de la lectura en veu alta, entre molts altres recursos. Les Biblioteques Municipals del Maresme, a través dels seus canals habituals de comunicació aniran informant de tots els esdeveniments programats.

09/03/2021