Fake news i desinformació

Davant l’allau d’informació que actualment circula per Internet, és més fàcil caure en un parany i donar per verdadera una notícia que no ho és.

Des de les biblioteques de Montcada i Reixac volem contribuir a prendre consciència d’aquest perillós fenòmen, conèixer en què consisteix i donar-vos eines per poder combatre la desinformació. Una societat ben informada és una societat més lliure i democràtica.

Amb aquesta mostra que trobareu a la Biblioteca Elisenda us expliquem què signifiquen termes com bots o deepfakes, us posem a l’abast una relació de llibres sobre desinformació que podeu trobar a les biblioteques i, periòdicament, us direm si diferents notícies que han aparegut als mitjans són reals, falses, mitges veritats o no es poden verificar.

Aquesta verificació l’han realitzat equips de periodistes especialitzats com ara Newtral o Verifica.cat.

Per començar, hem donat visibilitat a les Fake News d’aquesta darrera campanya electoral.

Voleu saber quines dades falses o mitges veritats han dit els candidats i candidates? Aquí teniu l’enllaç!

Més informació:

14/04/2021