Espais naturals

Papallones de Catalunya

3er pòster Papallones de Catalunya - Alta Muntanya

Després dels pòsters dedicats a les papallones més comunes de la terra baixa mediterrània i de la muntanya mitjana, es presenta ara el tercer i darrer pòster de la sèrie ‘Papallones de Catalunya’ corresponent a les papallones de l’alta muntanya.

En aquest tercer pòster hi ha dibuixades quaranta-set papallones diürnes de la fauna pròpia d'ambients d'alta muntanya, amb espècies que únicament es troben al Pirineu i d'altres que, tot i trobar-les en ambients de cotes més baixes, és a la muntanya on són més representatives. A més a més, moltes són representades sobre les seves plantes nutrícies i en els ambients habituals on se solen detectar.

Els dibuixos han estat realitzats pel biòleg i il·lustrador Martí Franch i la fotocomposició i disseny ha anat a càrrec d'en Lluc Julià.

El Museu de Ciències Naturals de Granollers, responsable del projecte i de la seva edició, ha comptat amb la col·laboració del Catalan Butterfly Monitoring Scheme (CBMS), l'Ajuntament de Granollers, la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Centre de Terminologia TERMCAT, Antoni Jonch Cooperació, la Societat Catalana de Lepidopterologia, Altima i Celler Credo.

El pòster el podreu aconseguir al Museu de Ciències Naturals de Granollers, però també podeu accedir a una versió en PDF amb bona resolució en aquest enllaç.

Així mateix, també podeu descarregar-vos el primer pòster de la sèrie "Papallones de Catalunya" (aparegut el 2015 i dedicat a les espècies més comunes de la terra baixa mediterrània) i el segon, dedicat a les papallones de la muntanya mitjana, publicat el 2016.

Font de la informació: Museu de Ciències Naturals de Granollers.

A les biblioteques trobaràs:

Papallones diürnes de Catalunya que cal conèixer / Toni Llobet, Constantí Stefanescu
Mariposas / por Ivo Novák; ilustrado por Franisek Severa

Papallones / Marià Pou Nadal
Mariposas en libertad / Juan Ramón Córdoba León; José Manuel Sesma Moranas, Gabino Martín Toral

Descobreix les papallones / Alejandro Algarra, Daniel Howarth
INFANTIL

Més cerques al catàleg Aladí:

Selecció de webs:

També et pot interessar: