5 escapades d'última hora per Espanya

Espanya ens ofereix una oferta turística àmplia i variada, però en aquesta selecció de 5 escapades us proposem viatjar per entorns naturals sorprenents, ciutats històriques amb importants valors culturals, captivadores zones rurals on descobrir una rica gastronomia i persones aferrades a la terra.

El Bierzo

Es tracta d'una de les comarques més cèlebres d'Espanya, situada a l'oest de la província de Lleó ens proporciona la possibilitat d'apropar-nos a un valuós patrimoni artístic, però sobretot a un dels entorn naturals més singulars de la península.

A les biblioteques trobaràs:

"El Bierzo, 50 rutas a pie"
Alberto Álvarez

"Guía gastro-turística de Castilla y León"
Paloma Ledrado Villafuertes

"Castilla y León"
Javier Alarcón ... [et al.]

Castelló, alternatives a la Costa dels Tarongers

Castelló és contemplada pel turista com una primera opció per gaudir de les platges mediterrànies. Però si t'apropes a l'interior et portaràs una agradable sorpresa: natura, patrimoni històric-artístic i gastronomia conflueixen en propostes com Morella, capital de la comarca d'Els Ports; Sant Mateu comarca d'El Maestrat o el Parc Natural de la Serra d'Espadà.

"Castellón"
Daniel Cabrera Navarro

"Comunidad Valenciana : mapa de carreteras"
Juan Antonio Calabuig

Jaén

És la província andalusa amb més espais naturals protegits, com ara la Sierra de Cazorla, Segura y Las Villas. Una autèntica desconeguda amb propostes tan interessants com la "Ruta dels castells i les batalles", o Úbeda i Baeza, dues ciutats Patrimoni de la Humanitat i màxim exponent del renaixement espanyol o l'increïble patrimoni històric i cultural de la capital.

Pueblos blancos (Cadis)

Cadis no és només el mar. La Sierra de Cadis situada al nord de la província, amb un abundant patrimoni arqueològic, ens ofereix la Ruta de los Pueblos Blancos, un itinerari que s'endinsa dins el Parque Natural de Grazalema, Reserva de la Biosfera.

Toledo

Qualsevol ocasió és bona per viatjar fins a Toledo -la ciutat de les tres cultures-, una vila situada a les ribes del Tajo i declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO. Aquest any 2014 és especialment significatiu perquè es commemora el IV centenari de la mort del Greco. La ciutat ha preparat una programació especial al llarg de tot l'any per celebrar l'efemèride del seu il·lustre veí.

"Toledo"
Julio Porres de Mateo