Dia Mundial de la Síndrome de Down

El Dia Mundial de la Síndrome de Down se celebra el 21 de març. Aquest esdeveniment, promogut per l'Organització de les Nacions Unides, té com a objectiu sensibilitzar la societat sobre aquest trastorn genètic i promoure la defensa dels drets, la inclusió i el benestar de les persones afectades.

Aquesta celebració reivindica que les persones amb síndrome de Down han de gaudir dels mateixos drets que la resta, sense que hagin de patir cap tipus de discriminació per la seva discapacitat.

La Jornada, que aquest 2016 celebra el seu onzè aniversari, també destaca el paper de les famílies en el foment de la igualtat d'oportunitats per a les persones afectades i en la promoció de la seva autonomia en la presa de decisions.

La síndrome de Down és la principal causa de discapacitat intel·lectual i l'alteració genètica humana més comuna, atès que afecta una de cada 700 concepcions. La incidència augmenta amb l'edat de la mare, especialment quan aquesta supera els 35 anys. Es tracta d'un trastorn genètic que afecta les persones nascudes amb una còpia addicional del cromosoma 21. Actualment, a Espanya, hi ha unes 35.000 persones amb síndrome de Down.

No se'n coneix bé la causa. Es produeix de manera natural i espontània i, per tant, no es pot prevenir. Les persones que tenen síndrome de Down presenten trets comuns, com ara algunes característiques físiques particulars (inclinació dels ulls, coll curt, etc.), hipotonia muscular generalitzada (disminució del to muscular), discapacitat intel·lectual, creixement retardat i envelliment prematur.

VERTISEMENT

CONEIXES LA LECTURA FÀCIL?

La Xarxa de Biblioteques Municipals facilita serveis adaptats a les necessitats de les persones que tenen dificultats lectores i/o de comprensió. Pregunta a la teva biblioteca!

Cerca per TEMA al Catàleg Aladí:

A les biblioteques trobaràs:

"Érase una vez... el síndrome de Down" / Emilio Ruiz Rodríguez

"Guía de alimentación para personas con Síndrome de Down" / Marta González Caballero

"Síndrome de Down: relaciones afectivas y sexualidad" / Beatriz Garvía Peñuelas

"Tingues cura del teu benestar físic i emocional"

LECTURA FÀCIL

CONTES INFANTILS:

"Rolf & Flor = Flor & Rolf" / The Pinker Tones

I*

"Tinc Síndrome de Down" / Helena Kraljic ; il·lustrat per Maja Lubi

I*