Exposicions del mes

Cinema criminal
Dins del gènere criminal, la investigació d’un assassinat és una de les trames més habituals. Els misteris del qui, com i per què, ens desperta la curiositat i ens anima a fer les nostres pròpies deduccions per intentar esbrinar-ho. Però també hi ha ocasions on aquests misteris no sorgeixen, doncs des de l’inici ens mostren com es comet el l’assassinat, despertant la curiositat per saber com s’esbrinarà el cas i que farà qui ha comés el crim. Aquest mes de maig a la planta baixa de la biblioteca podreu agafar en préstec pel·lícules i sèries televisives on podreu ser tant investigadors com observadors d’assassins.
Planta Baixa.

Còmic espanyol
El còmic és un dels formats lectors on el text i les il·lustracions es complementen i comparteixen el mateix protagonisme. Cada país té els seus autors i dibuixants destacats arreu del món, i Espanya no és l’excepció. N’hi ha que són mundialment coneguts, altres destaquen per guanyar premis nacionals i també tenim aquells que són poc coneguts o que comencen a publicar en l’àmbit del còmic. Aquest mes de maig a la planta baixa de la biblioteca podreu trobar títols que han sigut escrits i dibuixats per totes aquestes tipologies d’autors nascuts a Espanya.
Planta Baixa.

Novetats Sant Jordi
Aquest any Sant Jordi ha vingut carregat de novetats editorials, per aquest motiu durant aquest mes trobareu les darreres novetats en llibres infantils i per adults.
Planta Baixa, Planta 1. Moble #magradallegir i Planta 2.

Orient Mitjà
Orient Mitjà ha sigut bressol de les primeres civilitzacions, lloc geoestratègic entre el món Occidental i l'Oriental servin d'intercanvi comercial entre l'est i l'oest al llarg dels últims vint segles. La conjuntura actual el situa en un estat permanent de conflictes bèl·lics, però per sobre d'aquesta actualitat podrem trobar un món cultural inabastable. En aquesta exposició, volem oferir des de l'actualitat dels conflictes actuals, passant per obres humanistes en reconeixement de la seva cultura d'escriptors espanyols com José Luis Sampedro o Juan Goytisolo, fins a obres de la seva cultura gastronòmica.
Planta 2

Actualitat literària: Paul Auster
Dimecres 1 de maig vam rebre la trista noticia de que l'escriptor nord-americà Paul Auster havia mort als 77 anys. Paul Auster, autor de "Trilogia de Nova York", fou Premi Príncep d'Astúries de les Lletres el 2006. Considerat un dels déus que formen part de l'Olimp literari nord-americà per les seves narracions, però també per la seva proximitat amb els lectors. El seu estil senzill, amb arguments sovint al voltant del desarrelament i la identitat, ha atrapat milions de lectors de tot el món. Des de la Biblioteca hem volgut recordar-lo amb una exposició, a la segona planta, on hi trobareu alguns dels seus llibres.
Planta 2

06/05/2024