Las bibliotecas recomiendan

  • ¿Por qué nos vacunamos?

    Madrid : Los Libros de la Catarata, cop. 2017

    Què passaria si la població no estigués vacunada contra una malaltia contagiosa? Al nostre país pràcticament ningú ha viscut els estralls d'una epidèmia mortal. Per exemple, davant d'una infecció de xarampió, en un país desenvolupat similar a Espanya, si els seus 46 milions d'habitants no estiguessin immunitzats, al voltant de 2,3 milions patirien una pneumònia, uns 23.000 desenvoluparien encefalitis i més de 15.000 nens podrien haver mort. Per què algú decideix no vacunar els seus fills? Han deixat de ser útils les vacunes? Quines implicacions tenen les campanyes de vacunació?

    Aquest llibre respon a aquestes preguntes i explica de manera senzilla els últims avenços científics en l'eradicació de malalties infeccioses. Els seus autors són investigadors especialitzats en microbiologia i immunologia i han dedicat les seves carreres a l'estudi de les vacunes i la seva repercussió en la vida quotidiana de les persones.

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

     
    15/12/2017
  • Cocina verde

    Calle, Rodrigo de la

    Barcelona : Planeta, 2017

    Receptes basades en verdures i hortalisses per a descobrir noves varietats i delicioses preparacions. L’autor ha escrit el llibre Cocina verde per tal de donar les principals claus  per a gaudir de la gran  varietat de vegetals que existeix i per a poder variar constantment en funció de la temporalitat, amb receptes per a menjar cada dia i ser així una mica més verds. Si us agraden les verdures, aquest llibre us aclarirà algunes coses i, sobretot, us donarà idees de com filar encara més prim de possibilitats d'elaboració. El receptari despertarà el vostre esperit creatiu i us guiarà pel món de la cuina verda. Rodrigo de la Calle afirma que “a tothom li agrada la verdura, però encara no ho sap”.

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

     

    22/01/2018
  • El Tesoro de Sierra Madre

    [S.l.] : Warner Bros., cop. 2003

    Si ens aturéssim a valorar quines han estat les col·laboracions entre directors i actors més brillants i efectives de la història del cinema, no hi ha dubte que una de les principals seria la del John Huston i el Humphrey Bogart, amb títols en comú tan destacables com El Halcón maltés, Cayo Largo, La Reina de África, i com no, El tesoro de Sierra Madre. Pocs poden donar més.

    És El tesoro de Sierra Madre una pel·lícula extraordinària, on el llenguatge cinematogràfic flueix a la perfecció. Es tracta d’una història de buscadors d’or sòlida i ben construïda, on cada escena porta a la següent amb total naturalitat i coherència, sense que decaigui el ritme ni un moment, fins arribar al clímax final, brutal i esperançador. 

    Personatges interessants, ni bons ni dolents, només caracteritzats per una humanitat punyent, que interpreten actors que ho borden: el pare del John Huston, Walter, està sensacional, i el Humphrey se surt, un actoràs de primera categoria. Gotes d’humor quan cal, emoció i aventures, anàlisi de l’ànima humana... Com us ho podríem dir: Sembla fàcil, però no ho és, només està a l’abast dels millors.

     

    Més informació:

    Recomanat per Francesc Pujol. Bib. Can Casacuberta. Badalona.

    15/12/2017
  • La Guerra de Troya no tendrá lugar ;

    Giraudoux, Jean

    Madrid : Cátedra, 1996

    Jean Giraudoux, escriptor i diplomàtic francès, va estrenar aquesta obra l'any 1935. És just en aquest context d'entreguerres que hem de llegir-la, ja que reflecteix el clima de tensió prebèl·lica que es vivia llavors a Europa, amb la crisi del 29 encara latent i l'ascens dels règims feixistes.

    Situada a Troia després del rapte d'Hel·lena per Paris, la guerra entre grecs i troians sembla inevitable sense que ningú faci res per provar d'evitar-la. Són precisament les dones qui juguen un paper més actiu en contra d'aquesta, mentre que existeix tota una maquinària que l'alimenta i en canta les virtuts. Giraudoux, que va lluitar a la Primera Guerra Mundial i que hi va ser ferit, és un pacifista declarat i com a bon coneixedor de la diplomàcia, també un pessimista. I és que la guerra, malgrat els esforços d'Hèctor i Ulisses per evitar-la, s'acabarà produint, tal com va succeir a Europa.

    "La guerra de Troya no tendrá lugar" és una reflexió sobre la guerra i la utilitat d'aquesta, a la vegada que una crítica a la política, la qual, malauradament, sempre estarà d'actualitat.

     

    Louis Jouvet & Pierre Renoir: La guerre de Troie n'aura pas lieu (extraits) [En francès]

     
    Recomanat per Montserrat Terrones. Biblioteca Gabriel Ferrater. Sant Cugat del Vallès.
    30/11/2017
  • 100 trucs de cuina

    Bestard, Aina

    Valls : Cossetània, 2017

    Fregir ous ferrats dins una rodanxa de pebrot o ceba, envasar al buit amb una bossa hermètica i una palleta, deixar el pinyol de l’alvocat dins el guacamole perquè no s’oxidi o posar raïm congelat dins una copa de vi blanc per refredar-lo sense aigualir-lo són alguns dels trucs que trobaràs en aquest simpàtic i pràctic llibre de format petit i tapa dura.

    Amb no més de 4 línies et farà venir un “ohhhh” a la boca per l’enginy de les idees que proposa. Dóna consells de conservació d’aliments, de processos a la cuina o tècniques culinàries. Les il·lustracions d’Aina Bestard complementen la frase per acabar d’entendre els diferents trucs.

    Un bonic regal del Tió!

    Recomanat per Biblioteca Barceloneta - La Fraternitat

    15/12/2017
  • Els Fruits saborosos

    Carner, Josep,

    Barcelona : Educaula, 2010

    Si poesia és, per a Joan Maragall, l’estètica de la paraula, entenent per Estètica la bellesa filtrada per l’artista, aleshores Josep Carner amb els seus Fruits saborosos (1906) ens ha deixat un llegat d’estètica maragalliana ben diàfana, plena de llum. I, encara diria més, és la llum mediterrània filtrada per les fulles dels arbres en un quadre de Joaquim Sunyer. No és pas una llum estrident, sinó tota plena de calma...és alternació d’acció i de repòs, com en el moure’s les onades en la mar. 

    Assistim, doncs, a una mena d’àlbum japonès, en acordió i en diverses tintes, del recorregut per les edats de la dona.  Així, encetem una vida fresca de jovencella (‘Com les maduixes’) en què la dona treballa i juga per després endinsar-se en la vida de casada amb un fill a redós (‘Aglae i les taronges’) en una metàfora del 'tempus fugit' que enllaça amb el 'carpe diem', i seguidament a un elogi de l’Amor, el sentiment perpetu d’amor de parella (‘La poma escollida’) que roman inalterable després del pas  del temps, no sense haver passat abans pel dolor (‘Les peres jovenetes’). I, finalment, la serenor de la vida solitària i adulta a què s’arriba al final del camí (‘Les figues matinals’). 

    Així, els Fruits presenten ordre i solidesa, classicisme, amb un toc de simbolisme en una illa on la natura dóna arbres singulars i fruits saborosos ...la seva Arcàdia particular.

    Et in Arcadia, ego.

    Més informació:

    Recomanat per Bib. Can Casacuberta. Badalona.

    14/12/2017
  • Brussel·les responsable

    Bastart, Jordi

    Barcelona : Alhena Media, 2016

    Brussel·les, capital d’Europa per ser la seu de la Unió Europea, sempre es mereix una escapada. La guia que us presentem us proposa una visita “responsable” a la ciutat, doncs pertany a la col·lecció de guies de viatge en català que aposta per un tipus de turisme sostenible, just i respectuós amb el patrimoni i les cultures i tradicions de cada lloc. La tradició i la modernitat conviuen a Brussel·les amb naturalitat, i la multiculturalitat és present als difererents barris que la conformen.

    Passejar per la Grand Place i el centre històric pot ser un bon punt de partida de la visita a la ciutat,però cal també descobrir els seus interessants museus, els mercats i els edificis de la comunitat europea sense oblidar la petita escultura del Manneken pis (el nen pixaner) i l’Atomium, dos veritables símbols de Brussel·les.

    La ciutat fa olor de flors i xocolata, i qui sap, potser en alguna cantonada, mentre degusteu unes patates fregides o uns musclos en alguna terrassa, us trobeu amb algun dels seus personatges més il·lustres, com el reporter Tintín o el detectiu Hèrcules Poirot.

    Recomanat per Eva Leucó. Biblioteca Antoni Pladevall i Font.Taradell

    13/12/2017
  • Shangri-La

    Bablet, Mathieu

    Madrid : Dibbuks, cop. 2017

    En un futur llunyà, post-apocalíptic de centenars d'anys, la terra ja no és habitable i un petit grup de supervivents viuen en una estació espacial sotmesos a l'hegemonia d'una multinacional que ha aconseguit imposar el consumisme entre els ciutadans. A simple vista sembla que estem davant d'una "societat perfecta" on ningú es fa preguntes i tots estan satisfets amb l'esdevenir de la seva vida. Però la realitat és ben diferent, els humans no accepten a la nova espècie d'animals humanitzats (animoides), els científics volen empènyer els seus límits i convertir-se en déus creant vida del no-res a partir d'antimatèria i, un grup rebel, trencarà la pau instaurada amb manifestacions i pamflets. 

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

    13/12/2017
  • La Levedad

    Meurisse, Catherine

    Madrid : Impedimenta, cop. 2017

    El dia 7 de gener de 2015, l'alarma del despertador de la dibuixant Catherine Meurisse no va sonar, fent que arribés tard a la reunió de l'equip de dissenyadors de la revista Charlie Hebdo. Aquest descuit li va salvar la vida, però no la va lliurar, com a la resta dels supervivents del fatídic atemptat contra la seu de la publicació, d'afrontar la violència d'un terrible succés que la va deixar amics, mestres, mentors i, de passada, sense innocència.

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

    04/03/2019
  • La Balada del norte

    Zapico, Alfonso

    Bilbao : Astiberri, 2015-

    Madrid, 1933. Tristán Valdivia, periodista sense diari, editor sense èxit i amant sense il·lusió, abandona la capital per tornar al nord. Allà l'espera el seu pare, el marquès de Montecorvo. Són temps difícils per al país, immers en les convulsions de la II República, i el vell aristòcrata ha de mantenir-se al capdavant del seu feu particular: la Companyia Minera del Nord-oest. De la negror de les valls miners d'Astúries sorgeixen personatges lluminosos, i sota el soroll eixordador de les mines de carbó s'escolta el murmuri d'una cançó antiga. Els vells i nous temps xoquen brutalment posant a prova el protagonista, aviat a la Humanitat sencera.

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

    13/12/2017
  • Vincent

    Stok, Barbara

    Barcelona : Salamandra, 2017

    La turbulenta vida de Vincent Van Gogh és una font inesgotable d'inspiració per a artistes de diverses disciplines. La dibuixant holandesa Barbara Stok va invertir més de dos anys a crear aquesta obra centrada en el temps que el genial pintor va passar al sud de França, un període breu però intens durant el qual Vincent somiava fundar una casa en la qual ell i els seus amics poguessin viure i treballar consagrats al seu art. No obstant això, la malaltia mental i els freqüents atacs que el deixaven confós i desorientat, i que desembocaran en el famós incident de l'orella, van impedir que aquest somni es convertís en realitat. La història es tanca amb la relació de l'artista amb el seu germà Theo, que el va acompanyar i se'n va ocupar alfinal de la seva vida. Van Gogh estimava el seu ofici amb passió i anteposava la grandesa art a qualsevol consideració crematística. Així, les seves idees sobre l'èxit, el fracàs i el sentit de la vida són un suggeridor contrapunt a la nostra època d'individualisme i pur interès econòmic.

    * Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

    13/12/2017
  • La Reducció de la jornada i l'excedència per tenir cura dels fills o els familiars a les administracions públiques

    Gala Durán, Carolina

    [Barcelona] : Diputació de Barcelona, 2016

    En aquest document trobarem tota la informació sobre la reducció de jornada i l'excedència per tenir cura de fills o familiars. Es fa un anàlisi sobre els avenços que s'han anat constituint al llarg del temps sobre aquestes mesures de conciliació, començant per la seva definició a mode d'introducció, continuant per les lleis i reglaments que les regulen.

    S'exposen detalladament casuístiques diverses segons el tipus de permís o reducció de jornada, per exemple: permís de reducció de jornada per tenir cura dels fills prematurs o hospitalitzats després del part, permís de reducció de jornada vinculada al permís d'alletament, reducció de jornada per tenir cura de fills o menors malalts de càncer o altres malalties greus, excedència voluntària per tenir cura dels fills o els familiars del personal funcionari, entre d'altes casos.

    Carolina Gala Durán és doctora en Dret i màster en Dret Comparat per la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Actualment és professora de Dret del Treball i de la Seguretat Social en la UAB. Si voleu podeu consultar la seva carrera professional i les seves publicacions aquí.

    Es tracta d'un llibre de la col·lecció Estudis de Relacions Laborals del Consorci CEMICAL, Consorci d'Estudis, Mediació i Conciliació a l'administració local. Podeu llegir la nota de premsa de l’estudi aquí.

    Recomanat per Marta Maroñas. Biblioteca Can Mulà. Mollet del Vallès

     

    15/12/2017
  • Mejora tu escritura en el trabajo

    Garner, Bryan A.

    Barcelona [etc.] Reverté, cop. 2017

    A través de l'escriptura ens fem entendre, ens comuniquem i es reflecteix una imatge de nosaltres mateixos. A la feina escrivim correus electrònics, cartes, projectes i altres documents en el nostre lloc de treball; és important fixar-nos bé en la manera que tenim d'escriure, el redactat, la ortografia, la gramàtica, els destinataris d'aquests documents agrairan una bona presentació i el nostre escrit reflectirà la nostra professionalitat. 

    Bryan A. Garner és advocat i una autoritat en l'àmbit de l'escriptura empresarial, és autor de diversos llibres sobre escriptura, inclòs el best-seller "Garner's Modern American Usage"

    Els principals consells que podem extreure del llibre són: fer arribar el teu missatge amb rapidesa i claredat, desenvolupar les teves habilitats i plasmar-les al text, evitar les excentricitats que desanimen al lector, i conèixer com redactar els escrits més habituals en el món empresarial.

     

     

    Recomanat per Marta Maroñas. Biblioteca Can Mulà. Mollet del Vallès

     

    13/12/2017
  • París bajo el Sena

    Morvan, Jean-David

    Barcelona : Planeta DeAgostini, cop. 2008

    Las aventuras de Spirou y Fantasio

    L’any 1999 el dibuixant espanyol José Luis Munuera comença a treballar amb l’autor de còmics francès Jean-David Morvan. La seva col·laboració  ha generat la publicació d’historietes de Sir Pyle S. Culape, Merlin, Nävis i les noves aventures d’Spirou y Fantasio.1​.

    Planeta de Agostini publicà un número especial de “Las aventuras de Spirou y Fantasio” de Morvan y Munuera, unint en un sol volum les historietes “Paris bajo el Sena”, “El hombre que no quería morir” i “Spirou y Fantasio en Tokio”.

    En “París bajo el Sena”, l’Spirou i Fantasio hauran de rescatar al Compte de Champignac, segrestat per uns robots gegants, i salvar la ciutat de París de la seva completa inundació.

    En “El hombre que no quería morir” Fantasio es trobarà amb Zantafio i el propi Tanzafio. Tota una aventura que portarà als protagonistes a descobrir el secret de El Dorado i la font de l’eterna joventut.

    En “Spirou y Fantasio en Tokio” l’Spirou i Fantasio visiten un parc temàtic ambientat en el Japó medieval però ràpidament es veuran immersos en aventures màgiques, plenes de ninges i samurais.  

    Morvan i Munuera donen una nova visió dels personatges clàssics de Dupuis, més moderna i dinàmica, que de ben segur agradarà a petits i grans. Una delícia!

     

    Recomanat per Núria Maymó. Biblioteca Les Voltes de Sant Vicenç dels Horts.

    15/01/2024
  • La Autenticidad del deporte : fundamentos de ética deportiva

    Lamoneda Prieto, Javier

    Sevilla : Wanceulen, 2010

    Guanyar no ha de ser el més important en el món de l’esport. Hi ha un seguit de valors molt positius que ens aporta i que cal defensar i fomentar. Precisament en això es centra aquest llibre, on l’autor pretén definit què és l’autèntic esport, seus principals trets, per tal que esdevingui un patró de referència que guiï tota la pràctica esportiva.

    Javier Lamoneda és llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport per la Universitat de Castella la Manxa, mestre d’Educació Física i entrenador d’atletisme i natació.

    Més informació:

    Recomanat per Marc Vilallonga. Biblioteca Terrassa Districte 5

    12/12/2017
  • Transgénicos sin miedo

    Mulet, J. M.

    Barcelona : Destino, 2017

    J. M. Mulet ens explica tota la veritat sobre els transgènics des de la perspectiva científica i sobre com la ciència ens ha portat a alimentar-nos millor que mai. L'alimentació i els transgènics s'han convertit en un dels debats científics per excel·lència a Espanya i el món sencer en els últims anys. La manipulació genètica dels aliments és avui un dels majors tabús en la nostra societat. Els grups ecologistes han organitzat campanyes contra ells i contra les seves suposades conseqüències negatives per a la salut.

    Algú però s'ha preguntat quins són els beneficis dels transgènics i dels avenços científics aplicats a l'alimentació? Què opinen els científics sobre aquest tema? Tenim tota la informació que necessitem per poder jutjar per nosaltres mateixos? O estem sotmesos a la influència d'interessos creuats que res tenen a veure amb el que ens convé o no?

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

     
    11/12/2017
  • No es lo mismo ser zorro que zorra

    O'Toole, Emer

    Barcelona : Seda, 2017

    Els estereotips de gènere segueixen arrelats en la nostra societat, però Emer O’Toole s’ha proposat reescriure la realitat i canviar les regles, alhora que ens mostra com i per què hi hem de participar.

    Submergint-se en el que significa “actuar com una dona”, l’autora ens acompanya en un viatge hilarant i estimulant per la seva vida: els desastres sexuals, el transvestisme, els àpats familiars, la rebel·lia i les depilacions són analitzats amb cura buscant el per què de tot plegat.

    Entre idees brillants, anàlisi acadèmic i humor, Emer O’Toole portarà el lector a obrir la seva ment, i li farà replantejar-se el que pensa sobre els rols de gènere. I tot perquè un dia els mitjans de comunicació van descobrir que Emer ja no volia depilar-se més...

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

     
    11/12/2017
  • Manual para entender la alergia

    Parisi, Claudio A. S.

    Barcelona : NED, 2017

    El desconeixement, els mites i la varietat de tractaments existents sobre l'al·lèrgia generen la necessitat de comptar amb informació clara i precisa per comprendre-la. Aquest llibre, escrit per Claudio A. S. Parisi, metge al·lergòleg i Luciana Díaz, periodista, permet conèixer quines són les formes en què es manifesta, com són els mecanismes que la produeix i quins són els estudis i tractaments possibles.

    Podem saber també quines són les vacunes contra l’al·lèrgia, què és la immunoteràpia, quins són els mites més freqüents entorn l’al·lèrgia i quins són els controls que s’hi realitzen.

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

    11/12/2017
  • El Llaüt : la barca de la Mediterrània

    Oliver Font, Bernat

    [Palma] : Documenta Balear, DL 2016

    Avui us presentem un llibre editat a Mallorca i que ens dóna una perspectiva àmplia sobre el llaüt o llagut: una barca típica d’aquesta zona de la Mediterrània amb menys de 10 metres d’eslora (llargària) i que inicialment es movia a rem i/o amb una vela llatina, tot i que actualment també es pot fer amb motor.

    El llibre, molt ben editat i profusament il·lustrat, està dividit en dues parts. A la primera trobareu des dels orígens, fins la construcció, passant pel seu ús pel contraban, etc.; a la segona es centra en la situació d’aquestes barques a l’actualitat, el seu ús tradicional i d’esbarjo, o referències que podem trobar a l’art i a la literatura. Finalment trobarem un glossari i una bibliografia.

    Recomanat per Lluís Martínez. Bib. Poblenou-Manuel Arranz de Barcelona

    18/09/2023
  • Homo cooperans 2.0 :

    Lietaert, Matthieu

    Barcelona : Icaria, 2017

    Des de l’homo habilis, fa més de dos milions d’anys, l’home sempre ha buscat cooperar entre els seus semblants. En les últimes dècades, però,  les cooperatives han tornat a ressorgir, sobretot per la crisis i, poc a poc, la nostra societat s’està adonant que pot tenir accés a més coses per menys diners i d’una forma més ecològica.

    Matthier Lietaert, autor d’aquest llibre, ens ajuda a entendre i relacionar conceptes com el cooperativisme i l’economia col·laborativa  que, tot i compartir idees semblants, no  sempre comparteixen el mateix objectiu.

    Matthieu Lietaert és doctor en ciències polítiques i periodista. Director del film "Els negocis de Brussel·les" (TVE, ART) sobre el lobbying de les empreses multinacionals. Expert en ecoviles urbanes, Matthieu és un dels impulsors del projecte “La fàbrica de la transició”, que vol convertir l’antiga fàbrica tèxtil i de paper del Catllar, a la riba del riu Gaià, en un centre pioner basat en el sistema d’una cooperativa d’habitatge en cessió d’ús.

    Recomanat per Marta Salas. Biblioteca Mercè Rodoreda de Sant Joan Despí

    12/12/2017
  • El Arte de gestionar conflictos en la vida y en la empresa

    Kfir, Amir

    Barcelona: Conecta, 2017

    El mètode Nonflict, adoptat amb èxit per empreses i fòrums de tot el món, és un excel·lent instrument per a la resolució de conflictes en l'àmbit laboral, familiar i personal, i permet aprofitar també les oportunitats de creixement i de millora ocultes després d'aquestes desavinences. Concebut com un manual eminentment pràctic i amb abundants exemples reals, aquest llibre permet abordar per igual conflictes individuals o de grup en els àmbits més diversos, des del de la parella o la família fins al del món laboral. El mètode Nonflict ha estat adoptat per empreses que l'apliquen en el si de les seves organitzacions i en projectes de gran impacte social.

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

    05/12/2017
  • Usos amorosos de la postguerra española/ Carmen Martín Gaite

    Martín Gaite, Carmen

    Anagrama 2000

    Consultoris sentimentals, revistes del cor, núvies eternes, guateques, sortides al cinema ..., tot això i més formava part dels «usos amorosos» d'uns anys grisos que la brillant i subtil ploma de Carmen Martín Gaite aborda en un llibre que a hores d'ara ja s'ha convertit en un clàssic. Un assaig intel·ligent i amè sobre una època -el nostre passat no tan remot- en què homes i dones es veien obligats a estimar sota l'aclaparador jou d'una moral que formava les dones per ser mares i esposes exemplars, per aparentar i no per viure la seva vida, i que condemnava els homes a debatre tortuosament entre el decent i el pecaminós.

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals 

     

     
    05/12/2017
  • Com a mi m'agrada

    Abril, Silvia

    Barcelona : Columna, cop. 2017

    A Com a mi m’agrada, la coneguda actriu Sílvia Abril ens explica perquè i com va introduir nous hàbits i aliments a la seva vida, la importància dels productes de proximitat i la connexió amb la natura. El llibre ofereix un complet recull de les seves millors receptes agrupades segons l’estació de l’any—per trobar els ingredients de temporada—, i inclou pautes d’alimentació, consells i trucs que ens ajudaran a alimentar-nos de manera sana i
    adequada per cuidar el nostre cos i així, potenciar els bons hàbits.

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

    05/12/2017
  • L'Enamorat de l'Óssa Major

    Piasecki, Sergiusz

    Barcelona : Quaderns Crema, 2001

    Aquesta biografia que un contrabandista de la frontera entre Rússia i Polònia ens narrà l'any 1937 conserva avui encara un ritme trepidant i sorprenent per a tots els lectors de la nostra societat, tan ràpida i tecnològica. Curiosament, la descripció detallada (lenta) de paisatges molt sovint similars i, per tant, gens sorprenents, no és un obstacle perquè el lector s'endinsi en les aventures d'aquest personatge lliure i barrut, amics fidel dels seus amics, amant de la vida i de les nits a la fuga sota els estels.

    No es tracta de cap novetat literària, i l'obra ni de cap nou descobriment. L'obra un cop es publicà en polonès, va tenir tal èxit que fou motiu perquè els seus lectors reclamessin la llibertat de l'autor. Piasecki es trobava a la presó, des d'on l'escriví, passant una condemna de 15 anys que li havia estat aplicada en substitució de la pena capital pels seus múltiples delictes. Allò que té de novedós, però, és la seva manera franca i oberta de plantejar l'acte de l'escriptura com a acte comunicatiu, sense pretensions, a raig, de tal manera que connecta directament amb la sensibilitat més bàsica de qualsevol de nosaltres. L' excel·lent traducció al català d'Anna Rubió i Jerzy Slawomirski fan que recomanem la lectura d'aquesta obra editada per Quaderns Crema el 2001.

    Més informació:

    Recomanat per Lourdes Reyes. Bib. Can Peixauet. Santa Coloma de Gramenet

    04/12/2017
  • La Joven de la perla

    Chevalier, Tracy

    Madrid : Alfaguara, 2003

    L'autora, Tracy Chevalier, nascuda als Estats Units, és coneguda per les seves novel·les històriques.
    La joven de la perla és la seva segona novel·la, escrita l'any 1999. 
    La història es desenvolupa a una ciutat d'Holanda, Delft. Una jove, Griet,  comença a treballar com a criada al domicili del pintor Johannes Vermeer, casat i amb fills. Posa especial cura en la neteja de l'estudi de l'artista.  La jove descobreix el  món de l'art, una manera diferent de mirar i observar les coses, els colors, els matisos. 

    Mentrestant, s'estableix entre ells una relació molt especial. Per circumstàncies, Griet posa per Vermeer i li fa un quadre amb un turbant i unes arracades de perles. Només se li aprecia una de les arracades. D'aquest detall es deriva el títol de la novel·la.  
    Cal dir que, tot i que el  pintor, el quadre i el seu títol són reals, la història és ficció.
    Existeix també la pel·lícula.
    La lectura d'aquest llibre és recomanable perquè permetrà als lectors endinsar-se en l'art de la pintura i en una història plena de sensibilitat.


    Més informació:

    Recomanat per Bib. Sant Adrià. Sant Adrià del Besòs.

    04/12/2017
  • Tierra de campos

    Trueba, David

    Barcelona : Anagrama, 2017

    En la seva cinquena novel·la, l’escriptor i cineasta David Trueba ens convida a conèixer el recorregut vital de Dani Campos -alies Dani Mosca-, un músic insegur i somiador que s’enfronta a la mort del seu pare. 

    La història ens la explica el propi protagonista al llarg d’un singular viatge en cotxe fúnebre, el que empren per portar les despulles del seu progenitor al seu poble natal amb l’única companyia d’un pintoresc  xofer equatorià que condueix el vehicle. 
    Un trajecte que dóna peu al protagonista a rememorar vivències d'infància i joventut i a veure el seu passat des del revelador mirall de la maduresa, el en qual el comportament del seu pare o la manera d’entendre la vida del seu amic Gus prenen un nou significat. De fet, tot i que la novel·la té un clar protagonista, la narració destaca pel retrat d'alguns del seus personatges secundaris, molt versemblants i propers.
     
    La novel·la és una commovedora biografia sentimental amb inspirades reflexions sobre el pas del temps, la força de l’amor i la mort, el valor de l’amistat, la recerca dels orígens i el sentiment de pertinença. Un relat que destil•la un cert to poètic gràcies a la utilització de lletres i títols de cançons que el protagonista compon per parlar-nos de les seves experiències i que també sap extreure el sentit de l’humor de les situacions més xocants i surrealistes.
     

    Més informació:

    Recomanat per Marta Eiriz. Bib. Llefià-Xavier Soto. Badalona.

    04/12/2017
  • Les Darreres paraules

    Riera, Carme

    Barcelona : Edicions 62, 2016

    Premi Sant Joan 2016, Les darreres paraules pren la forma d’un fals “manuscrit” misteriós trobat en un llibreter de vell per l’autora, tal i com s’explica a la introducció. La segona part de la novel·la narra les suposades memòries que l’arxiduc Lluís Salvador d’Habsburg dicta en primera persona al seu secretari, Erwin.

    Saber que tinc els dies comptats m’impulsa a ser valent i sincer, a parlar de tot quant no m’he atrevit a revelar a ningú. Si ara que Àustria està en guerra es conegués part del que vull explicar seria titllat d’antipatriota i qui sap si no enviat a la davant d’un escamot d’afusellament, per molt cosí de l’Emperador que i malgrat que estigui molt malalt.

    Utilitzant de manera molt intel·ligent la primera persona, Carme Riera ens apropa a la figura controvertida d’arxiduc. L’obra, en un estil molt àgil, enllaça una agitada vida personal, marcada per unes difícils relacions familiars i una sexualitat dissoluta i contradictòria, amb la història de la fi de la monarquia austro-hongaresa, que va acabar en la primera guerra mundial.

    Més informació:

    Recomanat per Eva Montiel. Bib. Central. Santa Coloma de Gramenet

    04/12/2017
  • Selfis

    Ruiz Garzón, Ricard

    Barcelona : Columna, 2017

    Selfis és una novel·la de Ruiz Garzón en associació amb Saïd El Kadaoui, tracta del llenguatge dels joves, els seus interessos i els seus codis. La comunicació entre ells és a partir de l’intercanvi a les xarxes socials. Els temes que els uneix són: la música, les drogues, la immigració, l’amor, l’amistat i el fet de contrastar les diferències culturals dels protagonistes. Apareixen a diferents plataformes que depassen la convenció de la novel·la, en convertir els diàlegs en les entrades a Facebook, twitter, notes de veu mòbil, whatsapp, correu electrònic, etc.  Una acció “work in progress” a tota velocitat  que trenquen de forma sorprenent el sistema de capítols a què estem acostumats. Selfis demostra que per als joves és possible trencar les barreres des d’ espais de comunicació més indirectes, però paradoxalment, sense filtres.

    Més informació:

    Recomanat per Jordi Valls. Bib. Singuerlín - Salvador Cabré. Santa Coloma de Gramenet

    04/12/2017
  • El Niño al que se le olvidó cómo mirar :

    Martos, Juan

    Madrid : La Esfera de los Libros, 2017

    Els trastorns de l’espectre de l’autisme (TEA) són alteracions del neurodesenvolupament que es caracteritzen per una afectació en la capacitat de comunicació e interacció social, la presència d’un patró de conductes repetitives (interessos restringits, estereotípies, etc.), rigidesa de pensament i una desregulació del perfil sensorial.

    El TEA pot implicar diferents tipus de limitacions a nivell social i discapacitats més o menys greus. Algunes persones afectades poden tenir habilitats especials, com per exemple en l’àmbit artístic o científic.

    Actualment, s’estima que entre 7 i 10 persones de cada 1000 tenen un trastorn de l’espectre de l’autisme. 

    Juan Martos Pérez és director de l’Equipo Deletrea a Madrid, que treballa amb persones autistes. També és professor a la Universidad Autónoma de Madrid, i té moltes publicacions relacionades amb aquest tema. María Llorente també és psicòloga i treballa al mateix centre, està especialitzada en TEA i TEL.

    El llibre vol ser una ajuda a aquells que per motius personals o professionals conviuen amb persones amb trastorns autistes. Segons manifesten els autors, aquest diagnòstic fa que la teva vida “es posi potes enlaire” i cal tenir eines que ajudin a reorganitzar-te. Principalment, aprendre a ser més tolerant i a mirar les persones afectades d’una altra manera, més comprensiva.

    Es presenten els capítols centrats en l’experiència de diversos casos reals, des de nadons, nens i joves, fins a persones adultes. Històries amb noms i cognoms que ens ajuden a comprendre i acceptar aquesta situació d’una forma constructiva, acceptant les peculiaritats de tothom.

    Finalment, es donen algunes claus i consells per afavorir la màxima inclusió d’aquestes persones la vida adulta, ja sigui al món laboral com l’acadèmic. Completa amb una amplia bibliografia.

     

    (Font: Generalitat de Catalunya, Canal salut).

     

     

    Autisme al catàleg

    Autisme – còmics al catàleg

    Autisme – contes infantils al catàleg

    Autisme – novel·les al catàleg

    Autisme – pel·lícules al catàleg

    Autisme – documentals al catàleg

    Autisme – relats personals al catàleg

    Autisme – poesies al catàleg

    Síndrome d’Asperger al catàleg

    Síndrome d’Asperger – contes infantils al catàleg

    Infants autistes al catàleg

    Infants autistes – educació al catàleg

     

    Recursos web recomanats:

    Canal salut Generalitat de Catalunya. 

    Federació d’Autisme Catalunya 

    Federació Catalana d’Autisme i Asperger 

    Aprenem: associació per la inclusió de les persones amb trastorns de l’espectre autista. 

    “Què és la síndrome d’Asperger?” (vídeo) Els Matins TV3. 

    “El laberinto del autismo” (vídeo) Documentos TV, La 2.

     

    Recomanació feta per Núria Ojalvo Leonat. Biblioteca Central de Cerdanyola del Vallès

     

    01/12/2017
  • California :

    Benson, Sara

    Barcelona : GeoPlaneta, 2017

    33 rutes per carretera per Califòrnia des de la costa del Pacífic fins a les grans sequoies del Big Sur i el nord, els deserts i pobles de la època de la febre d’or, a més a més dels coneguts parcs nacional com Yosemite o Death Valley, o les regions vinícoles com Sonoma i Napa.

    Des de pistes rurals fins a carreteres costeres, hi ha molt per escollir i descobrir tant paisatges espectaculars rics en fauna i flora, com també quedats atrapats amb el menjar i la diversió a Las Vegas o a Disneyland.

     

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

     

    18/12/2017
  • Tristan und Isolde

    Wagner, Richard,

    Hamburg : Teldec, cop. 1995

    “Isolda sóc jo”, aquestes van ser les primeres paraules de Mathilde Wesendonck després d’assisitir a la representació de Tristany i Isolda de Wagner. Sembla  efectivament que Wagner es va enamorar desesperadament de Mathilde,  poetessa i dona del  banquer i gran admirador i mecenes seu, Otto Wesendonck. Aquest va oferir a Wagner i a la seva dona Minna Planer allotjament a Zurich en el seu exili d’Alemanya  a conseqüència de l’inestabilitat política i social. Fou en aquesta proximitat a Mathilde que va néixer una passió mútua entre tots dos, una passió que Wagner va poder expressar a través de la gran òpera Tristany i Isolda tot escrivint la música i el text, ja que ell sempre escrivia el text de totes les seves òperes. Wagner va quedar atrapat per l’ extraordinària història d’amor impossible i dramàtic de Tristany i Isolda, aquell romanç medieval que va llegir en la versió del trobador Gottfried von Strassburg del 1210.

    És una òpera basada en el desig, en  l’ amor no natural, aquell amor que  no és d’aquest món i no es pot viure  en aquest món i per això la Mort apareix com a salvació.

    Aquesta és una òpera immensa, que marca un abans i un després en la Història de la Música. Wagner porta la música tonal a límits sorprenents fins al punt que deixa l’harmonia a les portes de la atonalitat, un nou concepte que es desenvoluparà durant el segle XX. Des del  primer acord del Preludi, l’anomenat acord de Tristany, la música crea una intensitat una tensió dramàtica constant que no descansarà fins l’últim acord del tercer acte, quan Isolda mor amb la seva ària “Mort per amor” no és fins aquest moment quan per fi podem descansar i sentir la pau de l’univers. Una tensió harmònica que aconsegueix utilitzant elements cromàtics i una suspensió harmònica constant.

    Una altre element clau de la música de Wagner és l’ús dels leitmotiv, en aquesta òpera se’n reconeixen 21. Són aquestes cèl·lules musicals, petites frases que representen un sentiment, una emoció,  una persona o una acció i que van apareixent durant tota l’òpera. Trobem el del desig, el de la mirada, el del filtre de mort, el del filtre d’amor, el de l’alliberament per la mort...

    Qui no hagi escoltat mai la música de Wagner aquesta és la millor manera d’endinsar-se en un nou llenguatge musical que hipnotitza i atrapa a l’espectador, l’obliga a commoure’s i a no quedar-se indiferent.

    També recomanem la lectura de El Romanç de Tristany i Isolda  escrit per Joseph Bédier amb  traducció al català  de Carles Riba.

     

    Més informació:

    Recomanat per Anna Artigas. Bib. Salvador Vives Casajuana. Sant Vicenç de Castellet.

    02/10/2019
  • L'Omino della pioggia

    Rodari, Gianni,

    Trieste : Emme, cop. 2005

    Gianni Rodari és un dels mestres, per no dir el mestre, de la literatura infantil de tots els temps. Els seus escrits i contes fantàstics, plens d’humor i jocs de paraules, suposen un repte per qui els llegeix alhora que t’endinsa en la lectura i a altres mons pels de lletres i personatges curiosos.

    I res millor que llegir Rodari en la seva llengua, l’italià, aquest conte. L’omino della pioggia (L’homenet de la pluja) és un homenet molt lleuger que pot saltar d’un núvol a un altre sense enfonsar-se. Els núvols tenen unes aixetes que l’homenet obre i tanca quan vol. Es troba molt cansat i es posa a dormir a sobre un núvol, i dorm que dorm, però s’ha deixat les aixetes obertes i no para de ploure... Quan es despertarà l’homenet? Què passarà amb tanta pluja?

    Una curiosa història per descobrir.

    Gianni Rodari 

    Recomanat per Laura Perich. Bib. Marc de Vilalba de Cardedeu

    01/12/2017
  • Chants d'Auvergne

    Canteloube, Joseph

    London : Decca, cop. 2004

    Tots tenim prejudicis inconscients, que travessen les nostres percepcions estètiques. Pensem en música clàssica i ràpidament la cenyim a inspiracions àuliques, a temes mitològics, remots, a grans salons aristocràtics. Ens equivoquem segur. 

    La música sempre parteix d'allò popular, d'una melodia i una lletra i un sentiment a l'abast de qualsevol persona. Ningú és analfabet musical, per què la música no és una qüestió de pentagrama, sinó de cor. 

    Aquí ens trobem amb una recopilació preciosa de cançons populars de l'Alvèrnia, una regió de la França Central. Són cançons entre la pagesia i el mal d'amors, entre la contemplació silvestre i les preocupacions vitals. El seu compositor és Joseph Canteloube, un gran artista eclipsat per una època en què ja és molta la competència com per què tots els talents siguin reconeguts. 

    Canteloube va ser un home entregat a la música. Escrivia partitures de tota mena, corals, pianos, sonates, concerts, cançons. Escrivia reflexions musicològiques. Sembla que només la guerra mundial, i la ocupació nazi, el van treure de la seva feina. Es va posar a treballar per la resistència fins que la guerra va acabar. 

    Aquestes peces, composades entre 1923 i 1930 conformen un conjunt de cinc reculls de cançons que estaven vives, als carrers. Què fa el compositor? Arreglar-les i orquestrar-les. Què fa la música clàssica? Exactament això: enaltir la música natural, inacadèmica, que brolla del cor dels homes. 

    En vídeo, interpretat per la soprano Michelle Price

     

    Més informació:

    Recomanat per Julián Figueres. Bib. Vapor Vell. Barcelona.

    29/11/2017
  • Hechizo total

    Hanselmann, Simon

    [La Rioja] : Fulgencio Pimentel, 2014

    Simon Hanselman (1981) és un dibuixant de còmic underground nascut a Laucenston, la ciutat amb l’índex de criminalitat més elevat de Tasmania.

     Va ser un nen nascut a una família desestructurada, amb un pare membre de la subcultura dels moteros i una mare adicta a la heroïna, per aquest motiu el futur dibuixant va deixar la casa dels seus pares amb només 19 anys.

    Simon Hanselman és el creador de la sèrie Megg, Mogg and Owl, amb la que va rebre el prestigiós premi Ignatz l’any 2013. Hechizo total és el primer títol d’aquesta sèrie publicat en castellà, i que l’ autor ha descrit com una barreja entre Todd Solondz, Peter Bagge i Los Simpson.

    Més informació:

    Recomanat per Pau Fernández. Bib. Can Peixauet. Santa Coloma de Gramenet.

    29/11/2017
  • De tripas y corazón

    Pozla

    Madrid : Dibbuks, cop. 2017

    De tripas y corazón va ser Premi especial del jurat al Festival d'Angoulême 2016.

    Retrat personal sobre la malaltia de Crohn, des de les seves primeres manifestacions fins a les dificultats del tractament, passant pel pelegrinatge de consulta en consulta per a trobar el diagnòstic correcte. Una història sobre la convivència amb la malaltia i els efectes que té en el dia a dia. La malaltia de Crohn produeix unes inflamacions intestinals que poden afectar qualsevol part del sistema digestiu i poden provocar una àmplia gamma de símptomes.

    Pozla, Réemi Zaarour, és el un sobrenom de la seva època de graffiter i això es nota en el còmic. L'aspecte de l'àlbum és el dels quaderns dels graffiters. L'ús del color és explosiu i mostra una gran habilitat en la manipulació dels recursos narratius del còmic, en el qual el dibuix fa transparent el malestar i el dolor que produeix la malaltia.

    Recomanat per David Garcia. Biblioteca Central de Cornellà

    13/09/2023
  • Matemáticas :

    Maurer, Bertram

    Colonia : Fackelträger, [2016]

    Que tal les matemàtiques? Us agraden? La matèria pot despertar passió o odi a parts iguals, però amb aquest llibre veurem la seva importància des del punt de vista d’un dels seus seguidors, que n’hi ha.

    Bertram Maurer, matemàtic alemany, ens ofereix el seu llibre més divulgatiu amb l’objectiu d’acostar les matemàtiques a un públic més ampli, allunyant-se del vessant més científic per ampliar la visió que molts podem tenir-ne.

    L’obra ens ofereix una aproximació al món de les matemàtiques ensenyant-nos que les formules, els números i els càlculs envolten la nostra vida quotidiana tot i que, sovint,  no sapiguem identificar-ho. Ho fa repassant la història de la humanitat des de les antigues civilitzacions fins a l’actualitat, passant per diferents disciplines, des de les més evidents, com la física o l’astronomia, fins a les que, aparentment, ens en semblarien més allunyades, com l’art, la biologia o la filosofia.

    Un llibre per a reconciliar-se o tornar-se a enamorar d’una de les assignatures que més passions desperta.


    Més informació:

    Recomanat per Bib. Sant Roc. Badalona.

    28/11/2017
  • Los Sótanos del Vaticano :

    Gide, André,

    Madrid : Alianza, 2013

    El Papa ha estat segrestat pels francmaçons i suplantat per un doble. La cúpula davant la idea que una indignada massa catòlica es llanci al desesperat rescat, posant amb això en perill la vida del Papa o, pitjor encara; davant l'amenaça d'una possible crisi de fe general, només posa a un grup de "triats" catòlics al tant de la situació. Un frau mitjançant el qual un grup de brillant estafadors s'ompliran la butxaca a costa de la ingenuïtat de tant catòlic burgès aconsegueixin embarcar en aquesta nova croada.

    En els primers capítols, en els quals coneixerem a Anthime, un madur inventor i estudiós francès membre de la Lògia que, després de creure's objecte d'un fet miraculós, de la nit al dia es converteix al catolicisme. Anthime és un d'aquests personatges ben construïts als quals, després de només unes pàgines, ja associaries o descartaries com a protagonista de certes accions o converses. També ho és Verónica, la seva dona i, més endavant, el Marquès de Fleurissoire, un ingenu seguidor i víctima de la causa catòlica, un home gris, cavaller creuat que gens ha vist i gens ha viscut, i veu en aquesta missió l'última oportunitat de viure una aventura.

    L'argument sens dubte anima a la lectura, i el sarcasme present no bé hem començat promet diversió. La seva lectura es recomana per diferents motius: és una obra molt personal que, a més de sarcasme, té una gran dosi de contingut crític i molta valentia per part del seu autor. El text és de lectura amena i lleugera i resisteix el pas del temps al mateix temps que convida a la reflexió sobre l'absurd humà, l'enveja, la supèrbia i sobretot l'anhel de glòria.

    Més informació:

    Recomanat per Marta Serrano. Bib. del Fondo. Santa Coloma de Gramenet

    28/11/2017
  • Apocalypse now

    [S.l.] : Paramount, DL 2000

    Més enllà de l’horror i l’absurd de la guerra, Apocalypse now és un viatge a l’interior de la part més fosca de l’ànima humana. Basada en el relat de Joseph Conrad El cor de les tenebres, que es trasllada de l’Àfrica colonial a la Guerra del Vietnam, el film relata la recerca d'un militar renegat i embogit, el coronel Kurtz (Marlon Brando), que ha establert una mena de regne propi a l'interior de la selva, per part del capità Willard (Martin Sheen), un altre oficial que sembla destinat a seguir les seves passes.

    La pel·lícula pateix una gestació complicada: rodatges interromputs a les Filipines, problemes financers, dificultats amb els actors (l’atac de cor del Martin Sheen, els desequilibris del Marlon Brando), fins arribar als dos anys per poder-la finalitzar. Tanmateix el resultat ha quedat pels annals del Setè Art: Poques pel·lícules tenen tanta capacitat de suggestió. Emana un grau de toxicitat psíquica insòlit des del primer fotograma fins a l’últim, com si hagués estat rodada sota els efectes de les drogues (segurament així va ser). 

    No us perdeu aquest prodigi inigualable que podeu gaudir o bé en la seva versió "reduïda" de dues hores i mitja, o en la versió Redux pels més recalcitrants, que conté quaranta nou minuts més de metratge addicional.

     

    Més informació:

    Recomanat per Francesc Pujol. Bib. Can Casacuberta. Badalona

    15/03/2019
  • Tigre blanc

    Adiga, Aravind

    Badalona : Ara Llibres, 2008

    És la història de la vida del jove xofer de Bangalore (Índia), narrada en primera persona, durant set llargues nits, a la llum d'un vell canelobre.De com un noi honest i treballador, però extremament pobre, es converteix en emprenedor sense escrúpols amb instints assassins. 

    És el retrat d'una Índia corrupte i servil que causà estralls el 2008 arran de la seva publicació. En efecte, la vella Índia s'hi deixa entreveure en la honestedat i relació de confiança dels seus habitants envers els seus amos, però no deixa de ser una Índia servil, hereva del colonialisme anglès. Una Índia que encara no ha trencat cadenes i que no és lliure. Com tampoc ho són els seus habitants, atrapats per la corrupció i la pobresa, amb poques opcions de sortir-ne indemnes. 

    L'autor, Aravind Adiga va néixer a Madras (ara Chennai) - Índia - el 1974. Va créixer a Mangalore i va estudiar a Austràlia, Nova York i Oxford. Adiga comença la seva carrera periodística com a periodista financer, entrant al Financial Times. Amb peces publicades al Financial Times, Money i Wall Street Journal, va cobrir el mercat bursàtil i les inversions.

    Més informació:

    Recomanat per Bib. Can Casacuberta. Badalona.

    28/11/2017
  • La Historia de mis tetas

    Hayden, Jennifer

    Barcelona : Reservoir Books, cop. 2016

    La historia de mis tetas és la història de la vida de Jennifer Hayden, explicada amb el centre d’atenció posat en els seus pits, des de l’inici: “sense pits” fins a la superació d’un càncer de mama pel qual li van haver de fer una mastectomia “adéu pits”.
    Es tracta d’una història de superació personal explicada amb grans dosis d’humor i narrada des de la major i absoluta naturalitat amb què es tracta el dia a dia de qualsevol persona. La qual cosa fa que ens sentim completament identificades amb l’autora i que riguem en els moments hilarants i sorprenents o plorem en els moments més durs de l’experiència vital de l’autora i protagonista.

    No puc pas deixar de recomanar-lo a qualsevol dona, nena, home o nen; és començar i no poder parar de llegir, amb un deliciós final que ens ensenya una gran lliçó de vida, des de la perspectiva d’una supervivent, d’una “Dehesa”, com ella ho diu.
    Tot un aprenentatge vital condensat en una novel·la gràfica.


    Més informació:

    Recomanat per Bib. Canyadó i Casagemes - Joan Argenté. Badalona.

    28/11/2017
  • Viatge a la muntanya fins a l'èxtasi

    Galícia i Marcet, Manuel

    La Seu d'Urgell : Salòria, 2014

    Obra pòstuma d’en Manel Galícia, molt conegut a Sabadell per la seva pertinença a la Unió Excursionista de Sabadell i activisme en el món de l’esport.

    El llibre explica la seva biografia recorrent tots els cims que ha assolit. Des dels seus primers pics, a Sant Llorenç del Munt, fins a cims més exigents com els Alps, fa paleses les seves sensacions a cada moment de la seva vida i a cada muntanya que ha pujat.   

    Recomanat per la Biblioteca de Ponent de Sabadell 

    25/04/2019
  • Mañana :

    Dion, Cyril

    Madrid : Errata Naturae, 2017

    Actualment no deixem de sentir moltes veus que parlen del canvi climàtic, de la contaminació atmosfèrica, són professionals que alerten del perill que corre la Terra. L’autor d’aquest llibre que avui us recomanem també ho va llegir en un article publicat a la revista Nature, i es va quedar espantat que no es fes res per millorar aquesta situació. Però en realitat sí que existeixen iniciatives destinades a canviar el rumb de destrucció que la humanitat sembla que està abocant al nostre planeta. Això el va portar a recórrer el món per tal de conèixer-les i el resultat el trobarem en aquest llibre. Així en Cyril Dion, l’autor, narra l’exemple de la ciutat de Copenhague, que mitjançant l’energia eòlica ha aconseguit convertir-se en la primera capital neutra en emissions de CO2 ; els ciutadans han creat granges eòliques que funcionen com cooperatives  elaborant energia elèctrica lliure d’emissions nocives pel medi ambient. O l’exemple de la ciutat de San Francisco que ha aconseguit reciclar el 80%  dels seus residus, amb l’objectiu d’arribar al 100%, col·laborant així a mantenir un planeta més net i menys contaminat i creant alhora més llocs de feina.

    Si voleu saber altres projectes, no deixeu de llegir la història que l’autor ens narra d’una forma molt planera i que provoca enveja envers les ciutats i països capaços de les accions que poc a poc comporten ajudar a mantenir lliures de contaminació els nostres boscos i rius.

     

    Recomanat per: Biblioteca Central de Terrassa

    15/12/2017
  • El Color púrpura

    Walker, Alice

    Barcelona : RBA, 1993

    El color púrpura narra la intensa vida de Celie, una dona procedent del món rural del sud dels Estats Units. Forçada a casar-se amb un home brutal, Celie comparteix la seva desgràcia només amb Déu. Però Celie patirà una transformació gràcies a l’amistat que estableix amb dues dones extraordinàries, que l’ajudaran a adquirir l’autoestima i la força que necessita per perdonar.

    Novel·la epistolar de gran crueltat en la qual es retrata la doble repressió que patien les dones afroamericanes: la procedent d’una societat racista i la procedent del masclisme de la seva pròpia comunitat.

    La protagonista inicia les cartes dirigint-se a Déu i les acaba dirigint a una persona concreta (i aquest és un fet revelador). Alice Walker juga amb el lector, amb girs inesperats dins la trama, que sembla aparentment rutinària, sense més afany que explicar-nos les vivències poc importants dins la cruel vida de Celie. L’estructura en forma epistolar és una característica a valorar, ja que el lector experimenta més proximitat amb la veu de la protagonista a través de les cartes.

    El color púrpura va rebre el Premi Pulitzer l’any 1983.

    Més informació:

    Recomanat per Cristina Valls. Bib. Antoni Comas. Mataró

    19/11/2018
  • La Dona que ensopegava amb les portes

    Doyle, Roddy

    Barcelona : Edicions 62, 1997

    La vida no ha tractat gaire bé la Paula Spencer: té 39 anys, quatre fills –un dels quals és drogoaddicte– i fa un any que va fer fora de casa el seu marit, que la pegava i la maltractava; es guanya la vida fregant cases i despatxos, també és alcohòlica. El dia que un policia va a casa seva per comunicar-li que el seu marit és mort, la Paula sent un buit a l’estómac i comença a recordar. La dona que ensopegava amb les portes és la narració agredolça d’aquests records: la infantesa despreocupada i joiosa, l’audàcia de l’adolescent, els moments alegres del festeig amb en Charlo (el seu futur marit) i després la davallada cap al matrimoni i, posteriorment, cap a l’infern. Amb aquesta novel·la divertida i tendra, d’un estil planer i alhora punyent, Roddy Doyle sap captar tota la força i la desesperació de la vida d’una dona lluitadora per transformar-la en gran literatura.

    Més informació:

    Recomanat per Bib. La Muntala. Sant Vicenç de Montalt

    20/11/2023
  • Camins de l'exili

    Piolet

    Barcelona : Piolet, 2016

    Camins de l'exili és la plasmació en paper de la proposta Hiking and history  de Turisme Cultural i de Memòria als Pirineus Orientals inspirada en els camins i passos fronterers que van seguir els exiliats jueus durant la Segona Guerra Mundial fugint de l’holocaust nazi cap a Espanya (1940-1945) i els republicans al final de la Guerra Civil Espanyola fugint de les tropes franquistes cap a França (1939). Un homenatge a la història i una forma de descobrir la riquesa del patrimoni cultural que ens ofereix la zona.

    Camins de l’exili, consta del mapa i la guia. A la guia es descriu la ruta que es divideix inicialment en 6 etapes, encara que cada excursionista les pot adaptar a les seves necessitats físiques i de disponibilitat, i és un recorregut circulat amb inici i final a Camprodon. De cada etapa es dona una breu informació, i transcriu el relat d’un/a testimoni/a oral, que explica com van viure aquells anys amb els exiliats anant i venint de la frontera. 

     

    Més informació a:

    Senderisme i memòria

     

    Recomanat per Imma Bover. Bib. Moià.

    20/11/2017
  • El Llibre de la cuina ecològica

    Lladonosa i Giró, Josep

    Lleida : Pagès, 2004

    De la mà d'un dels millors xefs de la cuina tradicional catalana aquest llibre aporta una informació bàsica i de context per a totes les persones que volen saber què hi ha darrera de l'etiqueta "ecològic" pel que fa als productes alimentaris que consumim. Ho explica de forma clara i estructurada tenint en compte verdures, carns i peixos i fent esment, també, als aliments transgènics.

    La salut de les persones rau en aspectes bàsics i essencials com ara una bona alimentació i exercici físic regular. En aquesta línea, les pàgines d’aquest document divulgatiu de Josep Lladonosa i Giró us aportaran més de noranta receptes de sopes, verdures i pastes, truites i ous, peix, carns i postres. Totes elles orientades a fer dels menús de casa vostra una base d'alimentació rica, variada, saludable i ben elaborada. 

     

    Al catàleg Aladí de la Xarxa de Biblioteques Muncipals per les matèries:

     

    Més informació:

    Recomanació feta per Montse Collazos, de la Biblioteca Les Voltes de Sant Vicenç dels Horts.

    20/11/2017
  • Northumbria, el último reino

    Cornwell, Bernard

    Barcelona : Edhasa, 2006

    La sèrie “The last Kingdom” basada en les novel·les de Bernard Cornwell i que s’ha estrenat a TVE3 ens retroba  amb una saga “Saxons, Vikings i Normads” que va començar amb la novel·la titulada Northumbria, l’últim regne.

    La saga es compon de 10 títols plens d’aventures, paisatges molt ben descrits, batalles que van tenir lloc en el s. IX, però també és una manera d’introduir-se en la història de la formació de la què actualment coneixem com Regne Unit, dels regnes i les tribus que habitaven aquell territori, del sistema feudal que les governava, de la cristianització dels territors, de les relíquies, de l’església dels costums i de les supersticions.

    Seguint la lectura de les aventures, lluites i batalles d'Uthred, ens endinsarem en la història d’Anglaterra, des dels pobles més antics que la van habitar, passant per la invasió romana, les invasions germàniques i daneses fins arribar a la conquesta de Guillem el Conqueridor el 1066.
    Són novel·les d’aventures basades en fets reals, narrats amb molta capacitat descriptiva.

     

    Més informació:

    Recomanat per Bib. Masquefa

    20/11/2017
  • La Dama del pozo

    Sánchez Pardos, Daniel

    Barcelona : Minotauro, 2017

    Barcelona, 1854. Quan el cadàver incorrupte d'una donzella romana apareix al peu d'un pou carregat de llegendes, la por s'apodera de la imaginació popular. Octavio Reigosa, descregut inspector del Cos de Vigilància, serà l'encarregat d'investigar la sèrie de crims sagnants i miracles impossibles que se succeeixen després de l'aparició de la “Dama del Pozo”. I per a això comptarà amb l'ajuda d'Andreu Palafox, un jove cirurgià d'autòmats que amaga també el seu propi secret impossible.

    *Novetat a la Xarxa de Biblioteques Municipals

    17/12/2018
  • Una dolça cançó

    Slimani, Leïla

    Valencia : Bromera, 2017

    Myriam decideix tornar a treballar com a advo­cada, malgrat la reticència del marit, després d’uns anys retirada per cuidar els seus dos nens. La parella comença a cercar mainadera, i després d’una tria molt exhaustiva, troba Louise, que conquereix ràpidament l’estima dels nens i passa a ocupar, a poc a poc, un lloc central a la llar. Però el parany de la dependència mútua que es va creant es tancarà de manera tràgica.

    *Novetat a la Xarxa de Biblioteques Municipals

    17/12/2018
  • Yoga con niños

    Alonso, Pablo

    Madrid : Jaguar, cop. 2017

    Tenim una proposta molt relaxant perquè aquest curs sigui molt elàstic per els nens.
    "Yoga con niños" de Pablo Alonso no és únicament un llibre. Es tracta d’un recull d’exercicis i recursos varis per tal que l’adult pugui interaccionar amb els infants i, a través del joc, anar descobrint el propi cos, com respirem, com ens movem ...

    Pablo Alonso ens presenta la pràctica del ioga amb nens d’una manera intuïtiva. No cal ser un “iogui experimentat”, es tracta de seguir unes pautes senzilles i lògiques per aconseguir  el propòsit de cada sessió. L’autor no entra en tecnicismes que ens puguin fer feixuga la lectura, i amb un llenguatge planer ens fa una petita descripció de l’exercici que hem d’executar.  L’objectiu no és la perfecció, l’objectiu és trobar un espai per connectar amb un mateix i amb els altres.

    Les il·lustracions d’Alberto Acedos són el gran complement. El traç simple enganxa i fixeu-vos-hi, els nens sempre somriuen!


    Més informació:

    Recomanat per Rosa M Solà i Navarro. Bib. Verge de Montserrat. El Bruc

    21/11/2017
  • Captain Fantastic

    Madrid : Aurum, cop. 2016

    Un pare i una mare, juntament amb els seus sis fills, viuen des de fa  deu anys en uns feréstecs boscos al nord-oest dels Estat Units. Apartats de la societat de consum, la família viu de forma autosuficient de la natura i dur un rigorós pla d’entrenament físic i intel·lectual que inclou la formació en matèries com història i filosofia.

    Un fet desgraciat obliga la família a baixar de les muntanyes i buscar-se de nou la vida a la civilització on es veurà obligada a trampejar el model capitalista de la societat americana.

    Les conviccions, els límits, les creences, l’educació del fills … són en el rerefons d’aquesta commovedora pel·lícula escrita i dirigida per Matt Ross. Una obra que ens mostra la duresa de nedar contra corrent i que protagonitza magníficament Viggo Mortensen juntament amb sis joves promeses que brillen en la seva interpretació.

     

    Més informació:

    Recomanat pel Bibliobús Montserrat. Igualada

    20/11/2017
  • Estrellas de hojalata

    Lemire, Jeff

    Bilbao : Astiberri, 2016

     

    Tot i que a la gran pantalla el món dels superherois està més viu que mai, no es pot dir el mateix en la seva vessant editorial. La publicació excessiva de col·leccions ha provocat un clar esgotament en els personatges amb la conseqüent caiguda de vendes. Però fora d’aquest àmbit el còmic americà independent està vivint un moment dolç amb col·leccions de qualitat. Un bon exemple és aquest Descender escrit per un dels guionistes més en forma del moment: el canadenc Jeff Lemire (guionista d’obres de culte com Essex County o Sweet Tooth). En aquesta obra de ciència-ficció que parla de la lluita dels robots pels seus drets, representat sobretot pel seu protagonista, el nen-robot TIM-21, Lemire forma equip amb el dibuixant d’origen vietnamita Dustin Nguyen que aporta un curiós però impactant estil pictòric que aporta una atmosfera molt distintiva a l’obra. Fins ara s’han publicat a Espanya un total de tres volums (Estrellas de hojalata, Luna máquina i Singularidades). Una interessant colecció que actualitza alguns dels temes clàssics del gènere de la ciència-ficció.

     
    Recomanat per Héctor Calvet. Biblioteca Can Mulà (Mollet del Vallès).
    18/11/2017
  • El Secret del meu turbant

    Ghulam, Nadia

    Barcelona : Columna, 2010

    Es tracta de la primera novel·la de Nadia Ghulam, una jove nascuda a Kabul l’any 1985 i que, en col·laboració amb la periodista Agnès Rotger (1973), va decidir escriure aquesta versió novel·lada de la seva pròpia història. L’obra va guanyar el Premi Prudenci Bertrana l’any 2010.

    En aquesta novel·la de caire autobiogràfic, la protagonista, la Nadia, que és una noia afganesa que viu actualment a casa nostra, explica els anys en què es va veure obligada a viure sota l’aparença del seu germà mort per sobreviure durant el règim dels talibans a l’Afganistan. Arran d’un bombardeig quan tenia només vuit anys, va patir greus ferides i va estar ingressada durant dos anys a l’hospital. Gràcies a la seva voluntat fèrria i a la perseverança de la seva mare, va poder sobreviure. Aquest període on va haver de viure sota aquesta identitat falsa es va allargar durant 10 anys per poder mantenir la seva família i va refer, finalment, la seva vida a Barcelona, gràcies a la col·laboració d’una ONG. 

     

     

    Més informació:

    Recomanat per Glòria Sánchez. Bib. Josep Roca i Bros. Abrera

    19/11/2018
  • Fotografía de naturaleza

    Shaw, John

    Madrid : Anaya Multimedia, cop. 2016

    John Shaw és un prestigiós fotògraf de natura, molts treballs del qual s'han publicat en revistes temàtiques com la National Geographic, Nature's Best, National Wildlife, entre d'altres. Ha viatjat a tots els continents per explorar paisatges, fauna i flora tot aportant la seva mirada particular de la natura salvatge d'aquests paratges.

    Per primera vegada, Shaw aboca en un llibre els seus coneixements tècnics de fotografia digital que abasten tots els aspectes a tenir en compte a l'hora de realitzar fotografies de natura. Les explicacions de Shaw són aptes per a tots els públics, alhora que inclouen impressionants fotografies a tall d'exemple. 

    Recomanat per Biblioteca l'Escorxador Sant Celoni

    15/11/2017
  • El Poder del desorden :

    Harford, Tim

    Barcelona : Conecta, 2017

    El Poder del desorden mostra els beneficis del desordre en diferents aspectes: els negocis, l’art, la política, etc., a partir d’un punt de vista neurològic, psicològic i social. 
    Es tracten conceptes com la col·laboració, la resiliència, la improvisació o la creativitat, com a aspectes que poden rendibilitzar-se gràcies al desordre. També es mostren casos d’èxit de personatges reals amb aquesta característica. 
    El llibre parla d’aspectes de la vida professional com el lloc on treballem: com és la taula de treball, l’edifici, la forma... per mostrar les diferències que conté cada espai.
    L’autor, Tim Harford, és economista i conferenciant. Un dels seus llibres més coneguts és El economista camuflado
    A El Poder del desorden Harford planteja que el bon ús del desordre es converteix en creativitat i generació d’idees. Un punt de partida molt diferent a les darreres tendències sobre els efectes de l’ordre (com per exemple, l’autora Marie Kondo i el seu llibre La Magia del orden).

    Per saber-ne més:

    Recomanat per Sofía Möller. Biblioteca Can Pedrals de Granollers

    15/11/2017
  • El Desorden que dejas

    Montero, Carlos

    Barcelona : Espasa, cop. 2016

    Aquesta novel·la, guanyadora del premi Primavera de Novel·la 2016, és un intens thriller psicològic protagonitzat per una professora de literatura que, per mirar de tirar endavant una relació personal complicada, decideix acceptar una suplència en un institut que casualment es troba situat en el poble gallec d'on prové el seu marit.

    Aquest fet que, en principi sembla només una casualitat, veiem com, a poc a poc es transforma en una obsessió per a la protagonista en assabentar-se que l'anterior professora a la qual ella substitueix, es va suïcidar. Una novel•la que comença amb un assetjament a una professora i que es converteix en un thriller pervers i apassionant on res ni ningú és el que sembla. Una dissecció de la fragilitat humana, de la feblesa de les relacions i del poder de la família.

    Carlos Montero és escriptor i guionista de sèries de televisió i pel·lícules. El seu treball com a guionista és apreciable en el to narratiu que utilitza a l'hora de crear la seva obra, un ritme ràpid, amb girs inesperats que ens mantenen en tot moment pendents del que li passa als seus protagonistes.
    També és autor de "Los tatuajes no se borran con láser" publicat l'any 2012.
     

    Més informació:

    Recomanat per Marta Camps. Bib. El Safareig. Capellades

    14/11/2017
  • Tu no ets una mare com les altres :

    Schrobsdorff, Angelika,

    Barcelona : Columna, 2016

    Tu no ets una mare com les altres

    Des dels “bojos anys 20” i amb el canvi radical de vida de l’Alemanya nazi, aquest llibre retrata la personalitat més íntima i, sobretot, peculiar, de l’Else Kirschner. Com a eix central del relat, Angelika Schrobsdorff escriu la vida real de la seva mare, situada en el si d’una família jueva de la burgesia berlinesa

    És curiós sentir com aquesta lectura atrapa el lector amb sentiments d’acostament i a la vegada de rebuig cap a la protagonista. La vida de l’Else atrau el lector: per una banda, els qui l’envolten es contagien de la seva alegria i desinhibició i, per l’altra, el seu caràcter inconformista, rebel i a vegades inconscient fa que el lector també s’allunyi del personatge.

    En aquesta obra es veu la decadència més íntima d’una família jueva-alemanya que pateix els estralls de la Segona Guerra Mundial. Un història personal emmarcada en la colpidora personalitat d’una dona que enlluerna per la seva vitalitat, però que a la vegada pot arribar a ser la persona més fràgil.

     

    Més informació:

    Recomanat per Bib. Central. Igualada

    14/11/2017
  • La Regenta

    Alas, Leopoldo,

    Madrid : Cátedra, 2004

    En l'actualitat, La Regenta de Leopoldo Alas Clarín està considerada per gran part de la crítica com la millor novel·la del Realisme espanyol i, per descomptat, elements no li falten per a aquesta distinció. Clarín va ser un dels intel·lectuals que es va enfrontar a l'actualitat espanyola decimonónica amb les metodologies de les ciències empíriques de l'observació i de l'experimentació, dos elements que vertebren els corrents estètics del Realisme i el Naturalisme.

    La Regenta va ser publicada en dos toms entre 1884 i 1885 i representa immillorablement l'enorme influència de la societat en el comportament dels personatges. Així doncs, aquesta obra de Clarín és fonamentalment una novel•la psicològica on els personatges deixen al descobert la seva ànima, cada un d'ells s'exhibeix amb la seva particular reflexió sense que aparegui la ideologia de l'autor.

    El personatge que dóna títol a la novel·la és Ana Ozores (o La Regenta), qui viu en una ciutat de províncies anomenada Vetusta (al•legoria d'Oviedo) en l'Espanya de la Restauració. En aquest escenari la infeliç vida d'Ana Ozores, pertanyent per herència a la burgesia però depenent del cercle social que l'envolta, configura la història d'un triangle amorós on s’acaba lliurant una batalla de poder. Ana Ozores està casada amb don Víctor Quintanar, el regent de l'Audiència de Vetusta. Víctor Quintanar és un home molt més gran que ella i que viu dedicat als seus assumptes personals i professionals  sense prestar atenció a la seva dona, qui viu contínuament en boca dels habitants de la ciutat. El triangle amorós que configura Ana Ozores acabarà en el desengany i la frustració juntament amb la il·lusió amorosa dels personatges principals.

    En diverses ocasions s'ha dit que La Regenta és la Madame Bovary o la Anna Karènina espanyola i, certament, aquestes comparacions no són desmesurades. Ana és víctima, igual que Emma Bovary o Anna Karènina, d'una societat corrompuda i asfixiant. En el cas de La Regenta, Ana Ozores  és víctima d'una societat beata, tenint en compte que un dels màxims poders de l’època era l’església. Durant la novel•la assistim a la derrota imminent d'Ana, encara que ella lluita a contracorrent amb l'esperança de poder arribar a bon port però la veritat és que, igual que Emma Bovary i Anna Karènina, l'intent de reconciliar-se amb l’entorn que l'oprimeix la porta indefensa i derrotada davant la força superior d'una societat on tota vanitat, hipocresia i misèria moral i espiritual tenen lloc.

    D'aquesta manera Clarín fa una crítica a tots els estaments de la societat de la Restauració: l'aristocràcia decadent, el clergat corrupte i les ideologies dels partits polítics imperants en l'època. Amb aquests ingredients Clarín retrata impecablement un dels motius que van obsessionar a la narrativa europea de la segona meitat del segle XIX: el retrat d'un caràcter femení que es debat entre el desig i la repressió de la societat.

    Més informació:

    Recomanat per Bib. Mont-Àgora. Santa Margarida de Montbui

    14/11/2017
  • Desig de xocolata

    Santos, Care

    Barcelona : Planeta, 2014

    Care Santos ens ofereix una novel·la estructurada com a peça operística en l’estructura dels capítols. El temps narratiu es situa gradualment al passat, comença al segle XX i retrocedeix fins a arribar al segle XVIII. La peça clau per tal de lligar les diferents referències temporals i les diferents històries és una xocolatera blanca de porcellana que constitueix la peça que embolcalla les diferents històries i els personatges. 

    Cada narració és la història de tres dones lligades al món de la xocolata, també en cada capítol coneixem els noms de diferents ingredients que s’usen en l’elaboració de xocolata que es podrien aplicar als diferents personatges protagonistes.

    L’autora aconsegueix recrear diferents èpoques, diferents estils narratius i diferents personatges amb un nexe comú molt ben trobat.
     

    Més informació: 

    Recomanat per Noemí Borràs. Bib. Piera

    14/11/2017
  • Allò que va passar a Cardós

    Solsona, Ramon

    Barcelona : Proa, 2016

    Ramon Solsona (Barcelona, 1950), escriptor, periodista i guionista, s'afegeix a allò que de manera un pèl barroera podríem anomenar el gènere de l'assassinat en terres de muntanya, una temàtica que també han tractat altres autors catalans contemporanis d'èxit: Les veus del Pamano de Jaume Cabré, Dos taüts negres i dos de blancs de Pep Coll, i Tor: tretze cases i tres morts de Carles Porta.

    La novel·la comença amb la confessió d'un crim passional, des del primer capítol ja tenim la víctima, un guàrdia civil, mort a mans d'un topògraf. Però no us penseu pas que es tracta d'una novel·la policíaca, aquest episodi clau serà el fil que, tot estirant,  ens portarà a la vall de Cardós de l'any 1965, en plena construcció de les obres hidroelèctriques que havien d'abastir d'energia la ciutat de Barcelona i la seva àrea d'influència.

    L'autor retrata una societat en un procés de canvi iniciat amb les obres de la Canadenca, la companyia de l'enginyer Pearson, un projecte gegantí que no es va enllestir fins a la dècada dels vuitanta del segle passat. Al llarg d'aquests anys, com dirà un dels personatges, “el Pallars Jussà va ser el Far West”. I és que una gran quantitat de persones de molts llocs d'Espanya hi acudien a buscar feina i, a mesura que canviava la fesomia de la vall, fins llavors un racó de món, també va canviar la demografia, l'economia i fins i tot els valors morals.
    Intercalant testimonis i fragments d'investigacions periodístiques, l'autor desplega una galeria de personatges, des dels treballadors més qualificats fins als obrers, els habitants autòctons de la vall, guàrdies civils, mossèns, periodistes...Un munt d'històries paral·leles que ens revelaran el perquè del crim, amb el rerefons de la dictadura, una sobtada prosperitat econòmica i les primeres passes cap a la modernitat materialitzada amb els sis-cents, la televisió i el turisme.

    Més informació:

    Recomanat per Bib. Vilanova del Camí

    14/11/2017
  • Desig sota els oms

    O'Neill, Eugene,

    Tarragona : Arola, 2017

    Desig sota els oms  (Desire Under the Elms) d'Eugene O'Neill és un text clàssic contemporani del teatre nord-americà. Escrit l'any 1924 i ambientada a l’Amèrica profunda en plena febre de l’or,  explica la història de la granja de la família Cabot, propietat d’un patriarca vidu de 75 anys que conviu amb els seus tres fills. Tots aspiren a posseir la terra on han crescut i que han treballat penosament, però l'arribada del seu progenitor amb l’Abbie, una dona jove amb la qual acaba de casar-se, altera els seus plans.

    Mentre els dos fills grans marxen a Califòrnia a la recerca d'un destí millor com cercadors d'or, l’Eben, el germà petit, decideix quedar-se a la finca mogut per l'ambició i l’anhel de posseir la terra del seu pare. El desig i la passió irrefrenable que naixeran entre l’Abbie i l’Eben, desencadenarà una tragèdia amb un terrible desenllaç.

    Eugene O'Neill (Nova York, 1888 - Boston, 1953) es considera el fundador del teatre estatunidenc modern. Guanyador del Premi Nobel de Literatura i quatre vegades guanyador del Premi Pulitzer, les seves obres van introduir el realisme dramàtic a l’escena americana. 

    Alguns dels seus textos més aclamats són Més enllà de l'horitzó, Anna Christie, Estrany interludiLlarg viatge vers la nitAquí está el vendedor de hieloLa Lluna per un bord L'Emperador Jones

    Desig sota els oms es va estrenar a la  Sala Gran del Teatre Nacional de Catalunya la temporada 2017-2018.

     

    Més informació:

    Recomanat per Elisabet Vázquez. Biblioteca de Ripollet.

    14/06/2024
  • Rutes pels boscos més bells

    Barba, César

    Bilbao : Sua, 2016

    Catalunya és un país eminentment forestal. Actualment es calcula que hi ha un total d’1,7 milions d’hectàrees de superfície arbrada, el que equival a dir que gairebé la meitat del país és bosc. Però allò que abunda més al nostre país són boscos joves, que des de fa més de mig segle incrementen any rere any la seva superfície per l’abandonament creixent de l’agricultura. Tots aquests boscos estan presents en les excursions d’aquest llibre, l’objectiu del qual és descobrir alguns dels millors boscos del nostre país, amb una àmplia representació d’espècies. Però com es tracta d’un llibre d’excursions i no d’un manual forestal, sempre s’ha tingut en compte que es tracti de boscos de fàcil accés i de rutes de diferents nivells, però per al públic en general.

    A més de la descripció del recorregut, el lector sempre trobarà tots els elements necessaris per comprendre i gaudir al màxim de l’arbreda que l’acull. Igual que un museu o una catedral, un bosc compta amb monuments centenaris, obres d’art naturals i un silenci reverencial, solament que aquí la vida bull en cada racó, i saber descobrir-la i interpretar-la ens ajudarà a assaborir el passeig i valorar l’entorn.

    Més informació a:


    Recomanat per Cristina Freixas. Biblioteca P. Fidel Fita d’Arenys de Mar

    01/10/2018
  • Medios de vida sostenible y desarrollo rural

    Scoones, Ian

    Barcelona : Icaria, 2017

    El llibre que et recomanem està relacionat amb la inicativa ICAS (Initiatives in Critical Agrarian Studies), una comunitat d’acadèmics i activistes del desenvolupament de diferents països que treballen sobre temes agraris. Promouen el pensament crític amb la intenció de reinterpretar el món agrari i transformar-lo.

    L’autor analitza l’evolució i les dimensions dels mitjans de vida sostenibles. I ho fa d’una manera estimulant, teòricament perspicaç i alhora molt llegible. Ens endinsa en una perspectiva històrica i alhora ens projecta cap al futur.

    Es tracta d’un llibre que conté propostes tant per als analistes com per a altres professionals i de gran valor per a estudiants i investigadors, doncs situa en context el pensament dels mitjans de vida, explora les seves aplicacions i també explica les seves limitacions.

    Aquí podeu consultar la biografia i l’experiència professional de l’autor, Ian Scoones.

     

    Recomanat per Yolanda Villalón. Biblioteca Montserrat Roig de Sant Feliu de Llobregat

    14/11/2017
  • Hooligan

    Winkler, Philipp

    Madrid : Alianza, 2017

    Violència com a símbol d'identitat

    Hi ha un del Colònia davant meu. Un cop de puny ve cap a mi. Aprofito el seu impuls. Em doblego sota el cop. Em llanço contra ell. No cau. Massa estable, el cabró.

    Aquest és un dels primers passatges de Hooligan, la primera novel·la de Philipp Winkler, amb la qual ha aconseguit el Premi ZDF Aspekte (millor primera novel·la del 2016) i ha sigut finalista del Premi Alemany del Llibre. L’escena descriu un matches, el que des de fa uns anys s’ha convertit en la nova tendència dels aficionats ultres dels equips de futbol. Aquest moviment es va iniciar a l’Europa de l’est, quan la policia va començar a controlar aquests grups als estadis. Aleshores van crear els matches: queden a un lloc apartat de la ciutat, lluny dels policies, per barallar-se seguint una sèrie de normes: mateix nombre d’individus en cada grup, les armes estan prohibides i quan un rival cau al terra se’l deixa de colpejar. Evidentment no sempre es compleixen totes.

    El llibre es centra en la figura de Heiko Kolbe, un jove de classe baixa de Hannover que escapa de la seva família per entrar en una de nova: la dels aficionats violents del Hannover 96, l’equip de la ciutat. No és un llibre de futbol (de fet, són escassos els fragments on es fan referències futbolístiques), sinó un relat sociològic que intenta explicar un fenomen cada cop més estès entre els joves que no troben el seu lloc en la societat. Parla de Kolbe com ho podria fer de qualsevol persona que troba en la violència una via d’escapament, un context on treure la ràbia i l’odi que té cap a la societat i cap a ell mateix.

    Hooligan és una radiografia d’una societat que abandona els membres que no s’adapten a les seves normes, i que només actua quan aquests, amb els seus actes, afecten als que si que s’hi adapten. No justifica la violència, ni el camí escollit per Kolbe i tants d’altres. Tampoc ofereix solucions, ni teoritza sobre el tema. Simplement posa llum sobre un segment de la població que, polítics i mitjans de comunicació, volen mantenir a les fosques.

    Hooligan no deixa indiferent i fa replantejar-nos algunes de les polítiques socials de les societats europees.

    Més informació:

    Recomanació d’Àlex Alegre, periodista i usuari de la Biblioteca Ateneu Les Bases de Manresa, publicada al Blog de les Biblioteques de Manresa

    08/09/2023
  • It

    King, Stephen

    Barcelona : Debolsillo, 2003

    Ens trobem als anys 80 en el petit poble de Derry, a l’Estat de Maine. En ell hi viu una colla de set nens que es fan anomenar El Club dels Perdedors. Sovint s’han d’afrontar als seus problemes quotidians amb el busca-raons de l’escola.  Però les seves vides canvien dràsticament quan, durant l’estiu, una gran amenaça plana sobre ells després que una onada d’estranyes morts provoquin el pànic i el terror entre els habitants del poble. Unint les seves forces, el grup d’amics decidirà buscar a l’assassí. És llavors que descobriran que els crims han estat comesos per una entitat maligna, un sàdic monstruós anomenat Pennywise, que llueix una terrorífica disfressa de pallasso. ¿Seran capaços de plantar cara a aquest monstre de fam insaciable que s’alimenta de la por dels nens?

    It o Això, va viatjar durant molt de temps a través de l’espai fins a trobar un planeta on hibernar i alimentar-se. Durant milions d’anys, va viure sota terra, esperant l’arribada de la humanitat, un fet que d’alguna manera sabia que succeiria. Una vegada que la gent va assentar-se sobre el lloc de descans de It, es va aixecar en el poble de Derry. Allà va adoptar un patró d’hibernació de 27 anys per matar a les seves preses i delitar-se amb la carn dels nens innocents. Així, cada vegada que desperta està marcat per un acte brutal i violent, com l’assassinat o el suïcidi, ja que la criatura sent una atracció natural pel sofriment i la tragèdia.

    It està narrada a dos temps, el 1957 i el 1985, alternant aquests capítols i, en conseqüència, passant de la infància a la maduresa dels seus protagonistes. Aquest recurs literari és utilitzat amb l’habilitat que caracteritza a un dels escriptors més llegits del món.

    It és una de les millors novel·les del mestre del terror. També és una de les millors del gènere.

    Llegir avui It, després d’haver passat més de trenta anys de la seva publicació és com tornar a l’aventura i a l’humor. Sobretot és una mirada enrere, una finestra a través de la qual poder contemplar aquells anys on la única preocupació era no arribar a casa amb la roba destrossada pels jocs que es disfrutaven amb els amics mentre construíem cabanes al costat del riu, berenàvem i ens gastàvem la paga en els recreatius.

     

    Més informació:

    Recomanat per Cristina Valls. Bib. Antoni Comas. Mataró

    08/11/2017
  • Lola Vendetta :

    Riba Rossy, Raquel

    Barcelona : Lumen, 2017

    Lola Vendetta és la protagonista de la primera novel·la gràfica escrita i dibuixada per la igualadina Raquel Riba Rossy. Amb humor àcid, és capaç de donar-li la volta als obstacles que la societat posa a les dones, per convertir-los en armes llancívoles contra el "machiruleo" dominant; és capaç d'utilitzar les pedres que li llancen i fer amb elles el mur que la defensa; és capaç de convertir un potencial drama en una comèdia amb final feliç. "És a dir ... és el meu cos. És la meva casa. Si no us agrada tant em fa". A tall de declaració d'intencions, Lola ens deixa molt claret com és davant els homes, davant la societat, davant la vida, i què esperem d'ella en diverses situacions perquè no ens quedi cap dubte de com reaccionar. Per si de cas te la trobes, més val llegir-la que mal acompanyar-la.

    Més informació:

    Recomanat per Bibliobús Montau

    06/11/2017
  • Solteros

    [S.l.] : Warner Bros., cop. 2002

    Solteros és una comèdia romàntica que va saber capturar l’esperit de tota una època, va ajudar a definir la imatge, el so, l’actitud i l’estil de l’anomenada Generació X amb un elenc ple de cares noves, entre ells Bridget Fonda, Campbell Scott, Kyra Sedgwick o Matt Dillon, entre d'altres.

    La pel·lícula ens mostra les vides entrecreuades d’un grup de 6 joves, en la vintena, que tenen en comú el fet de ser solters i/o viure al mateix edifici d’apartaments a la ciutat de Seattle a principis dels anys noranta.

    La trama es va dividint en diversos capítols on cadascun d’ells explica o viu la seva història, encara que se centra sobretot en les desventures amoroses de dues parelles, la de la Janet Livermonre, una cambrera d’un cafè acomplexada per la grandària del seu bust que vol complaure al seu xicot, en Cliff, un aspirant a músic professional egocèntric i desconsiderat, i la de la Linda Powell i l’Steve Dunne, dos joves professionals que busquen l’èxit en les seves professions i fugen del compromís.

    El film va tenir una gran repercussió gràcies a la seva banda sonora, ja que inclou música composta per bandes relativament fosques en aquell moment com Pearl Jam, Alice In Chains i Soundgarden, que destacaven en l’emergent escena de la música grunge i que van arribar al públic general gràcies a la pel·lícula però també música de rockers clàssics.

    Enguany es celebren 25 anys de l'estrena de la pel·lícula i per commemorar aquest aniversari s’ha llençat una edició remasteritzada i ampliada de la banda sonora original i es publiquen enregistraments inèdits de Chris Cornell, Mike McCready, Mudhoney, i Paul Westerberg a més a més de material poc conegut com l’EP Poncier, publicat per Cornell en 1992 (en el qual estrena una primera versió de ‘Spoonman’) i cançons de la pel·lícula que no apareixen en l'edició de 1992.

     

    Més informació:

    Recomanat per Beatriz Garcés. Bib. Armand Cardona Torrandell. Vilanova i la Geltrú

    06/11/2017
  • Evolution

    Smith, Lonnie

    Baarn : Blue Note, p. 2016

    El Dr. Lonnie Smith és un mestre de l’orgue Hammond B3. Malgrat que ha afegit el títol de Doctor al seu nom artístic no és clar que ho sigui. Com tampoc que la seva imatge i el seu turbant tinguin a veure amb motius religiosos. Tot i que els seus discos es poden trobar a la secció de jazz, la seva música té molt de soul i funk, a més d’altres músiques. Ha treballat en multitud de projectes diferents i amb multitud de músics de renom, des de George Benson al valencià Ximo Tebar. S’ha llençat fins i tot amb projectes tant improbables a priori com els àlbums de versions de Beck i Jimi Hendrix.

    Evolution (2016) és el nom del primer àlbum publicat que ha publicat a Blue note des dels anys 70. Inclou col·laboracions de vells coneguts, entre ells Joe Lovano al saxo i Robert Glasper al piano. El formen temes propis reversionats, com Afrodesia, amb un aire diferent a l’original. I també un parell de versions lliures, on destaca Straight no chaser, de Thelonious Monk. L’àlbum arrenca amb l’energètica Play it back, amb un groove irresistible rematxat a la part solista pel mateix Dr. Lonnie Smith.

    Us deixem amb una versió en directe, acompanyat de la Jazz Orquestra of the Concertgebouw, amb una gran secció de vents que sona molt i molt bé. 

     
     
     

    Si t’agrada el Dr. Lonnie Smith... t’agradarà Vital information, Lou Donaldson

    Més informació:

    Recomanat per Adrià Fernández. Bib. Aigüestoses. Sant Andreu de la Barca

    06/11/2017
  • Encara no és tard :

    Escrivà Garcia, Andreu

    València : Universitat de València, 2017

    "El llibre que Trump no et deixaria llegir mai". Amb aquest eslògan publicitari es presenta aquesta obra de divulgació científica Premi Europeu 2016.

    Hem escoltat moltes vegades parlar sobre el repte de l’home del segle XXI respecte al canvi climàtic, però sabem realment què implica això? Entenem les conseqüències per a les nostres societats i els ecosistemes que les envolten? De qui és la culpa? nostra, dels governs o de les multinacionals? I la pregunta més important, estem a temps de canviar i evitar un escalfament catastròfic?

    El canvi climàtic no va de solucions úniques i respostes categòriques, sinó de saber fer-se les preguntes adequades.

    Encara no és tard analitza el canvi climàtic des d’una perspectiva innovadora i integral, incorporant camps del saber habitualment marginats.

    “Res no està perdut i la resignació no és una opció. Perquè encara no és tard i un món millor no és només possible, sinó imparable”.

    Més informació:

    Recomanat per Vicky Romo. Biblioteca Antonio Martín. El Prat de Llobregat

    05/06/2019
  • La Vida a pagès :

    Torres i Sociats, Jordi

    Sant Vicenç de Castellet : Farell, 2017

    En Joan Torras, autor local de Sant Feliu de Sasserra ens torna a fer badar davant d'aquesta obra on ens explica com era la vida a pagès i com eren els diferents treballs que es feien al llarg de l'any. Fa esment també de les festes i celebracions ja que aquestes alliberaven a la gent de pagès de la duresa del treball. I encara no en tenim prou que ens deixa molt clar quina feina feien les mestresses de les cases, que entre d'altres tasques, eren les que s'encarregaven sempre de preparar la bona teca dels jornalers i la família i sens dubte, en festes assenyalades sempre cuinaven uns plats exquisits. Qui no ha provat mai una bona escudella de carn d'olla o un plat de papates emmascarades acompanyadades d'un bon tall de cansalada!!

    Recomanat per Mireia Castillo de la Biblioteca Ramon Vinyes i Cluet.

    06/11/2017
  • Cómo ser un líder: ¿por qué la inteligencia emocional sí importa?

    Goleman, Daniel

    Barcelona : Ediciones B, 2015

    Es considera lideratge com un conjunt de capacitats que una persona té per influir en la ment de les persones o en un grup de persones determinat, fent que aquest equip treballi amb entusiasme. Daniel Goleman, psicòleg i autor de llibres com La intel·ligència emocional, presenta en Cómo ser un líder aquestes capacitats tant necessàries per a les organitzacions.

    El llibre compila els articles més innovadors de Harvard Business Review i altres publicacions sobre el món empresarial. La lectura s’orienta a persones involucrades en el lideratge (caps, entrenadors, responsables de recursos humans, educadors) amb l’objectiu de guiar-los cap a l’efectivitat.

    El contingut es basa en les capacitats principals del lideratge: el coeficient intel·lectual i la intel·ligència emocional. Amb la diferència que la segona és possible desenvolupar-la a través de diferents mètodes.

    El format de lectura i exemples que proposa Goleman fan del llibre un manual ràpid per endinsar-se dins de conceptes com intel·ligència emocional, la teoria de la triple atenció del líder, empatia emocional, entre d’altres.

    Més informació:

    Recomanat per Sofía Möller. Biblioteca Can Pedrals de Granollers  

     

    15/11/2017
  • Penny Dreadful.

    [Madrid] : Paramount, cop. 2015

    Actualment les sèries de televisió estan vivint una edat d’or, i en alguns casos ens trobem nivells de qualitat equiparables o inclús superiors al cinema convencional. Cada cop més les cadenes privades aposten per productes més elaborats, sèries de gran qualitat amb una personalitat artística pròpia, una gran cura dels detalls i sobretot, una bona inversió. No és d’estranyar que molts actors i directors que anteriorment no s’haguessin plantejat la participació en aquests projectes ara estiguin migrant a la petita pantalla. 

    La sèrie americana Penny Dreadful és un exemple d’aquest fenomen. Ambientada a Londres a l’època victoriana ens presenta una història fosca on els protagonistes són els monstres de la literatura clàssica de suspens i terror, entre ells el doctor Frankenstein i la seva criatura, Dràcula o Dorian Grey. El títol de la sèrie fa referència a uns relats de terror que es venien per fascicles a Anglaterra al segle XIX al preu d’un penic cada un, i intenta transmetre amb uns personatges ferits i un entorn decadent i alhora fascinant, tota la força de la literatura d’aquella època plena de transformacions.

    El repartiment d’aquest drama terrorífic està encapçalat per l’actriu francesa Eva Green (Somiadors, El regne dels cels, Casino Royale), meravellosa en el seu paper de Vanessa Ives, i Timothy Dalton (Cims borrascosos, 007 Llicència per matar) , com a Sir Malcolm Murray, un reconegut explorador de l’Àfrica. Junts contractaran al pistoler americà Ethan Chandler  (Josh Harnett) i al doctor Frankenstein (Harry Treadaway) per trobar la Mina Murray, filla de Sir Malcolm.
    Com moltes altres sèries del moment, els directors de cada capítol van canviant. Curiosament ens trobem que en aquest cas, el primer capítol i el darrer de la sèrie van ser dirigits per directors espanyols. La història va començar al 2014 sota la direcció de  Juan Antonio Bayona (El orfanato) i va acabar al 2016 amb Paco Cabezas (Carne de neón, Into de Badlands).

     

    Més informació:

    Recomanat per Bib. Josep Roig i Raventós. Sitges

    02/11/2017
  • Canción dulce

    Slimani, Leïla

    Barcelona : Cabaret Voltaire, 2017

    Amb aquesta novel·la l'escriptora i periodista Leila Slimani va aconseguir l'any passat el màxim reconeixement de la literatura francesa, el premi Goncourt 2016, amb un thriller psicològic que gira al voltant de la relació entre una mainadera i la família on presta els seus serveis. 

    La novel·la arrenca amb un escenari tràgic, el de l'assassinat dels nens que cuida, i a partir d'aquí comença la dissecció dels personatges i es va reconstruïnt la història amb un estil directe i incisiu. El relat se situa al París d’avui, en un barri  benestant i en un de la perifèria. Slimani ha fet un retrat d’una societat plena de contrastos representat per una família formada per una  parella jove amb dos fills que pertany a la classe dels anomenats “bobos”, bohemis i burgesos i una dona misteriosa que viu a l’extraradi. Les pors, les neures, l’obstinació per la cerca de la realització personal i de l’èxit professional de la parella contrasten amb el desencís, l’angoixa i la solitud de la mainadera.

    La Myriam, mare dels dos nens petits  i advocada de professió, entra en una mena de crisi personal en la que la maternitat la supera i té la sensació d'haver de triar entre els seus fills i la seva carrera professional. Finalment opta per reemprendre la seva carrera, després d'un llarg període sense treballar i  malgrat les reticències del seu marit, en Paul, però abans, tots dos, que volen el millor per als seus fills, iniciaran un procés de selecció per trobar una mainadera que cuidi d'aquests mentres ells treballen. Amb l'arribada de la Louise, la mainadera, es recupera l'harmonia al pis de la família i l'espai que com a parella havien perdut. La Louise, a poc a poc, es va tornant imprescindible per al benestar de la família, però també a poc a poc la relació arriba a un punt que es torna asfixiant. La parella s’adona que la mainadera, dolça i perfecta té una doble cara, inquietant i plena d’ombres, però és tan gran el vincle i la dependència que s’ha creat que treuen importància a detalls que auguren el tràgic succés. 

    Més informació:

    Recomanat per Leïla Slimani. Bib. Joan Oliva i Milà. Vilanova i la Geltrú

    02/11/2017
  • Mi maravillosa librería

    Hartlieb, Petra

    Cáceres : Periférica, 2015

    L’autora d’aquesta novel·la, la Petra Hartlieb, va néixer a Múnich i va créixer a Austria, on va estudiar Psicologia i Història. Va treballar com a periodista i crítica literària primer a Viena i posteriorment a Hamburg, on vivia amb el seu marit fins que, al 2004, van recuperar una antiga llibreria vienesa. Petra Hartlieb també és coautora, amb Claus-Ulrich Bielefeld, d’una sèrie de novel·les policíaques.

    La història d’aquesta novel·la és la d’aquesta aventura, el procés que van seguir ella i el seu marit quan van decidir deixar unes feines ben remunerades a Alemanya per llançar-se a l’aventura d’obrir una petita llibreria a Viena. El que va començar primer com una broma i va acabar provocant, en poques setmanes, un canvi radical en les seves vides.

    El llibre és molt amè i està narrat amb un gran sentit de l’humor (que segur els va ser necessari per tirar endavant amb aquesta odissea). Ple d’anècdotes sobre clients, escriptors, campanyes de Nadal inacabables i mala consciència per la difícil conciliació familiar… 

     

     
    Més informació:

    Recomanat per Bib. Manuel de Pedrolo. Sant Pere de Ribes

    02/11/2017
  • Paterson

    [Madrid] : Vertigo, DL 2017

    No podem fugir del que som. Segur que la sentència l’heu sentida abans, una altra cosa és que la tinguem interioritzada. Però ja sigui pronunciada per un turista japonès, llegida en un llibre d’autoajuda, o oferta amablement per un amic, és una d’aquelles lliçons de vida de les que caldria fer cas com abans millor. Més que res perquè ens estalviarà temps, malsdecap i alguna que altra frustració, a més de proporcionar-nos una pau espiritual desconeguda fins llavors.

    "Paterson", la pel·lícula de Jim Jarmusch protagonitzada per Adam Driver i Golshifteh Farahani, el que intenta dir-nos és precisament això: que malgrat les circumstàncies, la feina que fem, el lloc on vivim, qui tenim al costat, o el que ens passa durant la vida, hi ha un alè (dieu-li desig) indestructible al que tornarem una vegada i altra, passi el que passi, malgrat tot.

    En el cas del protagonista és la poesia, en un clar homenatge al poeta William Carlos Williams i la ciutat on va viure. Poesia íntima i senzilla, que no vol dir fàcil ni intranscendent, feta de petits moments i detalls minúsculs, en un cant a la vida quotidiana en els seus aspectes més comuns i més extraordinaris. Com en aquest poema:

    M’he menjat
    les prunes
    que hi havia
    a la nevera

    i que
    tu probablement
    guardaves
    per esmorzar.

    Perdona’m
    eren delicioses
    tan dolces
    i tan fresques.

    William Carlos Williams, “Això és només per dir”

     

    Més informació:

    Recomanat per Jaume Felipe Villa. Bib. Maria Àngels Torrents. Sant Pere de Riudebitlles

    02/11/2017
  • El Libro de Gloria Fuertes :

    Fuertes, Gloria,

    Barcelona : Blackie Books, 2017

    Enguany es compleixen 100 anys del naixement de la poeta Gloria Fuertes (Madrid, juliol de 1917- novembre de 1998), motiu de pes per a que l'editorial Blackie Books hagi publicat aquest completíssim llibre sobre la seva trajectòria vital i artística.
    "El libro de Gloria Fuertes" és molt més que una antologia poètica, ja que posa en valor l'obra i caràcter d'una dona no prou coneguda en totes les seves facetes.
    És especialment recordada per la seva característica veu i aspecte, pels seus poemes infantils i aparentment senzills, per les seves aparicions a la televisió dels anys 80... però amb la lectura d'aquest llibre coneixerem una vida intensa, dura, lliure, carismàtica, imaginativa, a contracorrent, i amb un gran i particular sentit de l'humor.
    Jorge de Cascante ha fet una gran tasca per a recopilar tot el material documental i gràfic (inclosos poemes i fotografies inèdites), testimonis, anècdotes, etc. que formen aquestes 500 pàgines.
    Tal com diu el mateix autor "Gloria es un faro encendido en una noche cerrada. Habla del amor, de la guerra,de la soledad, de la fiesta, del suicidio, de los monos y de las monas, del cemento, de una foca que te guiña un ojo. Defiende el amor libre, el pacifismo, el feminismo, el ecologismo, el surrealismo. Todo lo suyo es tan bonito".
     

    Més informació:

    Recomanat per Marta Sánchez. Bib. Santiago Rusiñol. Sitges.

    02/11/2017
  • La Conquista del Este

    Sfar, Joann

    Norma 2006

    Primer de tot advertir que en els 5 volums de klezmer trobareu molt més que una història: trobareu entusiasme, excitació, sensacions, i emocions, expressades per una total honestedat dels seus personatges. Aquests trobaran en la ingenuïtat i en l’amor la fortalesa necessària per viure el moment i l’ara, en plena felicitat, sent el cor l veritable impulsor dels seus actes.

    Les pàgines son plenes de colors, taques, dibuixos, i textos ben barrejats, d’aspecte caòtic però increïblement ben encaixats que funcionen meravellosament.

    Klezmer es un gènere de musical originari dels jueus alemanys o asquenazites i de caire força alegre i trepidant que s’acostumava a tocar a bodes i celebracions. Els tres protagonistes: Yaacov (aprenent de banjo), Baró de mi Culo (clarinetista),  Vicenzo (violinista), i Tchokola (guitarrista manouche) formen un còctel inoblidable i apàtrida.

    No hi ha més llibertat que la de qui no te res a perdre.

    Recomanat per Jaume Vilarrubí. Bib. Josep Soler Vidal de Gavà

    08/11/2017
  • Fungi :el placer de cocinar con setas /

    Ruiz de Vergara Gil, Carlos

    EGN Comunicación, DL 2007

    Aquest és un llibre de cuina que va, de principi a fi, sobre bolets. A més d’incloure 50 senzilles receptes amb els bolets més coneguts, s’endinsa en aquest món, el de la micologia, aportant una informació valuosa i pràctica.

    En la primera part, escrita per Begoña Ojer i Esther Capellán, hi trobem dades genèriques sobre el món dels fongs, recomanacions a tenir en compte, particularitats sobre el gust dels bolets, si cal o no rentar-los, com conservar-los i si es pot o no menjar bolets crus.

    En la segona part les receptes corren a càrrec de Carlos Ruiz de Vergara, reconegut cuiner i professor de cuina i pastisseria des de 1986 i gran aficionat al món de la micologia.

    És molt destacable la presentació de les receptes, amb un format molt accessible i estructurat, informació detallada i unes imatges molt cuidades.

    Sens dubte el contingut del llibre s’adiu amb el seu títol.

    Recomanat per la Biblioteca d'Artés.

    08/11/2017
  • Beverly

    Drnaso, Nick

    [Logroño] : Fulgencio Pimentel, 2016

    Beverly aplega sis relats curts superposats de la vida d’uns joves i les seves famílies en els suburbis d’una ciutat. Les històries però, estan interconnectades, els personatges es comparteixen i els temes estan vinculats. El conjunt de l’obra mostra una imatge fosca, humorística, tràgica i punyent de la vida suburbana i de les persones que la viuen, apropant-se amb una fredor desconcertant i una distància necessària a les costums de la classe mitjana estatunidenca. Drnaso, sense jutjar ni condemnar els seus personatges, ressalta els seus defectes i recorda la seva humanitat, a vegades amagades sota un munt de prejudicis i rutines.

    Beverly no només exposa una esgarrifosa representació de la majoria d’edat a l’Amèrica moderna, ofereix també la possibilitat de moltes reflexions sobre la societat occidental, ja sigui sobre el racisme, el paper dels mitjans, la família o el consum. Una novel·la gràfica consumada, i molt recomanable.

    Nick Drnaso (1989, Palos Hills, Illinois)  ha col·laborat en diverses antologies de còmic i ha estat nominat a tres premis Ignatz. Drnaso viu a Chicago, on treballa com animador i il·lustrador. Beverly és la seva primera novel·la gràfica.

    Recomanat per Lluïsa Pardo. Biblioteca Ignasi Iglésias-Can Fabra

    28/10/2017
  • A Manual for cleaning women :

    Berlin, Lucia,

    London : Picador, 2016

    Lucia Berlin va ser una dona treballadora americana que entre els anys seixanta i vuitanta va combinar moltes feines diferents amb la seva afició per escriure. No va aconseguir gaire èxit en vida, tot i que sí tenia un petit grup de lectors fidels que seguien les seves històries curtes publicades a diferents petits diaris.

    Manual per a dones de fer feines és una selecció dels quaranta-tres millors contes de l’autora que va assolir la fama una dècada després de la seva mort, quan un editor va decidir fer aquesta selecció fent una poderosa reclamació de reconeixement al seu talent que va ser tot un èxit. Aquesta publicació va arribar a la llista de bestsellers del The New York Times en només dues setmanes, les llistes de revistes i suplements literaris més importants del país el van incloure com un dels millors llibres del 2015. L’any 2016 aquest títol va ser guardonat amb el Premi Llibreter de Narrativa com a millor autora internacional atorgat pel Gremi de Llibreter i Editors de Catalunya.

    La lectura d’aquest relats enlluernaran al lector d’un nivell avançat d’anglès. Una oportunitat per practicar la lectura de l’idioma de la mà d’una de les grans contistes americanes d’aquest segle i d’una de les revelacions literàries que celebrem. Val molt la pena fer l’esforç de llegir-lo en la seva llengua original, tot i que alguns necessitem un diccionari al costat.

    Recomanat per Sílvia Lanau.Biblioteca Valentí Almirall del Papiol.

    08/11/2017
  • Vint excursions a prop del mar

    Fernández Bertolín, Sergio

    Valles : Cossetània, 2017

    Córrer, jugar a tennis, fer boxa, alguna sessió de ioga, un partidet de bàsquet... són activitats que, sovint, permeten uns nivells de desestrés fonamental per seguir endavant amb la vida de cada  dia. Perquè sí, la vida segueix...

    Però hi ha altres opcions menys sacrificades i igual d’efectives: fer excursions. D’aquí el llibre que us recomanem. Vint itineraris que uneixen els mons de la platja i la muntanya de manera natural, original i simple. Hi ha rutes per indrets de la Costa Brava, de les comarques del Barcelonès, el Maresme i el Garraf, i de la Costa Duarada i de les Terres de l’Ebre.

    Les rutes proposades acostumen a sortir de la platja i a conduir els excursionistes cap a petits cims o ascensions amb certa dificultat. I tornen cap a la platja per poder contraposar, de nou, diferents entorns.

    Totes les rutes detallen la distància, el desnivell, la dificultat i els temps aproximat que es triga en fer-les a un ritme mig.

    Sens dubte, un llibre interessant per conèixer el territori que ens envolta. 

    Recomanat per Marta Puig. Bib. Sta. Oliva - Olesa de Montserrat

    12/09/2023
  • El Viajante

    Barcelona : Cameo, cop. 2017

    Davant el perill d'ensorrament de l'edifici en el qual viuen de lloguer, Emad i Rana es veuen obligats a mudar-se a un altre lloc. Un incident relacionat amb la inquilina anterior canviarà dramàticament la vida de la jove parella.

     

    *Novetat a la Xarxa de Biblioteques Municipals

    18/09/2023
  • Manchester frente al mar

    Madrid : Universal, DL 2017

    Manchester frente al mar mostra la història de Lee Chandler que es veu obligat a tornar al seu poble natal després de la mort sobtada del seu germà, havent de fer-se càrrec del seu nebot de 16 anys. De sobte, Lee es veurà obligat a enfrontar-se a un passat tràgic que li va portar a separar-se de la seva esposa i la comunitat on va néixer i va créixer.

    *Novetat a la Xarxa de Biblioteques Municipals

    26/10/2017
  • El Impostor

    Archer, Jeffrey

    Barcelona : Grijalbo, 2009

    Jeffrey Archer (Baron Archer of Weston-super-Mare) va néixer a Londres el dia 15 d’abril de 1940. És aristòcrata, multimilionari, escriptor de “bestsellers” i antic polític britànic amb èxit internacional. Compta amb un gran nombre de lectors i el suport unànime de la crítica especialitzada.

    Amb 29 anys es va convertir en el membre més jove de la Cambra dels Comuns, càrrec que va haver d’abandonar  quan la companyia on tenia invertit tot el seu capital va fer fallida. Llavors va decidir escriure un llibre sobre un home estafat “Ni un penique más, ni un penique menos” que va triomfar internacionalment.

    Va ser durant set anys vicepresident del Partit Conservador i en aquest temps es va fer amic íntim de Margaret Thatcher i de John Major. Com a premi a la seva carrera, el 1992 va ser nomenat lord amb caràcter vitalici a la Cambra Alta per la reina Isabel II.

    Al llarg de la seva carrera política va protagonitzar diversos escàndols i controvèrsies. El 2001 va ser condemnat a quatre anys de presó acusat de perjuri i obstrucció a la justícia.

    Va tenir dos fills (William i James) amb la seva esposa, Mary Archer, que és científica especialista en energia solar.

    El llibre tracta d’una versió contemporània de la novel·la “El Comte de Montecristo” d’Alexandre Dumas, basada en la història real d’un sabater parisenc que el 1807 va anar a la presó per un crim que no havia comès.

    El protagonista principal de “El impostor”, Danny Cartwright, és un jove de classe obrera que és condemnat injustament per un homicidi. Durant el seu període de captiveri comparteix cel·la amb un lord britànic que li ensenya bones maneres i l’anima a estudiar a dins de la presó per preparar la seva defensa i desemmascarar les persones que el van acusar.

    La història comença quan el jove Danny, li proposa matrimoni a la seva noia de sempre, la Beth Wilson. En aquell moment transcendent de les seves vides,  emocionats, truquen a Bernie Wilson, el germà de la Beth i el millor amic del Danny. Tots tres es reuneixen a un bar per celebrar el compromís però un grup de 4 homes, asseguts a la taula del costat, comencen a causar problemes increpant a la jove Beth. Tot acaba amb una baralla i el Bernie Wilson mort per arma blanca.

    L’advocat de Danny Cartwright, Alex Redmayne, creu des del principi en la seva innocència i el defensa amb molta professionalitat. Però els 4 homes que van provocar la baralla són persones de prestigi que menteixen sobre uns fets que es van produir sense més testimonis. D’aquesta manera l’acusat acaba sentenciat a 22 anys de presó i durant els primers mesos de captiveri no hi veu sortida possible a la seva situació.

    Mica en mica va passant el temps sense esperança però una sèrie de fets inesperats i trepidants fan que la seva vida doni un gir de 180 graus quan té l’oportunitat de demostrar tot el que li ha ensenyat el seu noble company de cel·la.

    El protagonista caça l’oportunitat al vol. Ha arribat el seu moment i no el pensa desaprofitar.

    És una història de suspens, intriga i venjança plena d’injustícies, emocions intenses, desesperació i lluita.

    La trama atrapa al lector des del primer capítol i els personatges tenen unes característiques molt marcades que els fan entranyables o menyspreables des del minut zero. Queda clar de seguida quins son els bons i els dolents.

    La seva lectura et fa patir i gaudir a parts iguals però sobre tot t’endinsa en un món del qual sembla impossible sortir.

    Per sort, l’audàcia i la perseverança del protagonista i el seu defensor acaben donant un alè d’esperança al lector i un missatge d’optimisme que et deixa amb un bon gust de boca després de tanta injustícia i sofriment.

    Més informació:

    Recomanat per Susi Rodríguez. Bib. Districte 3. Terrassa

    26/10/2017
  • Ara comença tot

    Homar, Lluís

    Barcelona : Ara Llibres, 2017

    Diu Lluís Homar en el seu llibre que “l'important no és tant l’art del teatre, sinó l’art de viure”. Unes paraules que són tota una declaració d’intencions, doncs la biografia no només té la clara voluntat de transmetre les seves vivències professionals, sinó també la cara més fosca de l'èxit, com la vulnerabilitat i les pors davant dels reptes viscuts.

    Escrita pel periodista Jordi Portals, "Ara comença tot", fa un recorregut íntim i valent per la trajectòria interpretativa de l'actor després de més de quaranta anys en la professió. Des de la seva primera interpretació amateur al Teatre Lluïsos d'Horta fent "Els Pastorets", passant per la professionalitat de la mà del Teatre Lliure, on va ser fundador, actor i director, les diverses col·laboracions amb Pedro Almodóvar o TVE, fins a la direcció sota Xavier Albertí, director artístic del TNC d'enguany.

    Conegut per representar papers emblemàtics com el Manelic de "Terra Baixa" o en Quimet de "La plaça del diamant" al cine, l'actor d'Horta, narra de forma seqüencial el seu recorregut sobre els escenaris i tanmateix el seu afany d'aprenentatge i passió per superar-se dia a dia per arribar a ser tan bo com en Marlo Brando, el seu actor fetitxe.

    Un viatge en forma de llibre on també hi ha lloc pels temors o les inseguretats que li han acompanyat en el seu trajecte, com el sentiment d'abandonament quan era petit per un episodi familiar, la tristesa per la mort del seu mentor teatral, Fabià Puigserver, les desavinences amb Pedro Almodóvar en el seu darrer treball o la gelosia vers companys d'escenes o directors, com Lluís Pasqual, el qual va rebre de part de l'actor un cop de puny desafortunat en un dels assajos de l'obra "El vostre gust".

    En definitiva, un llibre que és com un "bildungsroman", una narració de la trajectòria o l'evolució de l'artista, que representa tota una lliçó de vida o aprenentatge. El rerefons no és tant la fama o l'èxit aconseguit pel mateix Lluís Homar, si no la lluita per una vida plena i conscient on el dolor igual que les alegries formen part de l'escenari vital del mateix protagonista.

     

    "Jo volia ser el millor actor del món. Jo volia però no sentia. Ara el que sento és que evolucionar com a ésser humà m'ha fet evolucionar també com a actor".

     

    Més informació:

    Recomanat per Marta Aliberch Sànchez. Bib. Esteve Paluzie. Barberà del Vallès

    19/07/2024
  • Nueva York

    St Louis, Regis

    Barcelona : GeoPlaneta, 2017

    Nova York és una de les ciutats més captivadores del món, una ciutat essencialment cosmopolita amb una població que sorprèn per la seva diversitat cultural i el seu amor per la ciutat.

    La tardor pot ser una excel·lent època per viatjar a aquesta ciutat, i gaudir de la llum pròpia d'aquesta estació passejant pels seus carrers i descobrint en cada barri una versió diferent de Nova York.

    Una excel·lent aliada per treure el màxim profit al nostre viatge és aquesta guia de la col·lecció Lonely Planet, on a més de tota la informació pràctica imprescindible, trobem suggeridores propostes pensades per descobrir el Nova York que més ens interessa. Una selecció de les 16 millors experiències, els nous atractius d'una ciutat que es renova contínuament, des de l'auge del barri de Queens a les més destacades inauguracions en la vida nocturna del centre de la ciutat o la creixent passió pels mercats. Especialment encertada és la proposta d'explorar Nova York a través dels seus barris amb una selecció dels principals punts d'interès i singularitats de cada barri.

    Tot i que és gairebé impossible desorientar-se en una ciutat tan racionalment ordenada en forma de quadrícula, la inclusió de plànols amb els itineraris o els punts d'interès adequadament senyalitzats ens facilita planificar adequadament les nostres passejades.


    Recomanat per Juanma Moreno. Biblioteca Can Pedrals de Granollers.

    14/12/2017
  • Radio encubierta

    Madrid : Universal, DL 2009

    Pel·lícula britànica del 2009 dirigida per Richard Curtis, autor de les celebrades Notting Hill o Love actually. Es tracta d’una comèdia que narra les aventures i desventures de Rock Radio, una ràdio pirata que va existir els anys 60 a Anglaterra quan no hi havia cap emissora oficial que retransmetés 24 hores de música. Rock Radio emetia des d’un vaixell de pesca al Mar del Nord capitanejat per una tripulació esbojarrada i variada que punxava els grans èxits del rock and roll del moment, fent que els oients trobessin un oasi de llibertat en la música dels Kinks, els Beach Boys, the Who, Jimi Hendrix, Cat Stevens... Protagonitzada per Tom Sturridge, Philip Seymour Hoffman, Bill Nighy, Nick Frost i Rhys Ifans. Aquesta emissora comptava amb gran suport popular però fou perseguida intensivament pel govern. 

    Radio encubierta tracta de l’amor per la música però també de la descoberta del sexe, de les contradiccions humanes i de l’amistat sempre des d’un punt de vista nostàlgic a través de la mirada innocent del jove Carl (Tom Sturridge).

     
    Més informació:

    Recomanat per Glòria Bricollé. Bib. Ramon Bosch de Noya. Sant Sadurní d Anoia

    23/10/2017
  • El Cerebro femenino

    Brizendine, Louann

    Barcelona : RBA, DL 2007

    L’autora, Louann Brizendine, ha estat pionera en la investigació neuronal femenina mostrant com l'estructura del cervell femení determina el pensament femení, el que valoren les dones, com es comuniquen, i què els agrada.

    Als inicis de la seva etapa com investigadora, la Dra. Brizendine descobreix que gairebé la totalitat de les dades clíniques existents a la neurologia, psicologia i neurobiologia estaven centrades exclusivament en el cervell masculí. Va entendre la necessitat de disposar d’informació sobre el  cervell femení, i esdevingué pionera en  estudiar i tractar les funcions cerebrals de les dones.

    En el cervell femení la Dr. Brizendine ens ofereix les seves investigacions científiques en un llibre molt accessible que ens mostra la interacció entre el cervell i el cos, i el comportament de les dones.

    Publicat fa uns anys, aquest llibre ha estat traduït a més de trenta idiomes. Cal destacar que ens trobem davant un llibre molt ben estructurat on cada capítol és una etapa de la vida del cervell la dona: infància, adolescència, maternitat, lactància, menopausa... ajudant d’aquesta manera al lector a comprendre millor l’evolució de la persona, les emocions associades a cada etapa vital, i com connecten amb els canvis neuronals. 
    Per exemple, ens explica per què les donen són més comunicatives que els homes, les diferències bàsiques entre els cervells masculins i femenins, i també ens explica per què les dones tendeixen a formar enllaços més profundes amb les seves amigues que els homes fan amb els seus homòlegs masculins.

    Tot plegat, es tracta d’un bon exemple de llibre de ciència divulgativa que ens acosta els misteris del cervell als que no som especialistes en aquesta matèria.
     

    Més informació:

    Recomanat per Bib. Torras i Bages. Vilafranca del Vallès

    23/10/2017
  • Corazón gigante

    Arroyomolinos : Surtsey, DL 2016

    En Fúsi té 43 anys, viu amb la seva mare en un apartament, és molt introvertit, una mica infantil i té sobrepès. Passa els dies treballant en un aeroport i quan té temps lliure, munta maquetes per després recrear batalles de la Segona Guerra Mundial. La seva vida segueix una rutina molt marcada: esmorzar els mateixos cereals cada dia, treballar carregant maletes, sopar els divendres en un restaurant tailandès i trucar cada nit a una emissora de ràdio per demanar una cançó de heavy metal. Però aquesta rutina canvia de cop i volta quan el dia del seu aniversari, la seva mare li regala un val per a anar a una escola de ball country. Allà coneix a la Sjöfn, una noia molt vitalista que amaga una profunda solitud. 

    Corazón gigante és sensibilitat i tendresa en estat pur, una història on la idea de “fer coses a canvi de res” preval al llarg de tota la pel·lícula. A més, la interpretació de Gunnar Jónsson és senzillament magnífica, plena d’humanitat i bondat. 
    No espereu una comèdia romàntica perquè el cert és que no ho és. Corazón gigante és una pel·lícula màgica que abraça l’esperança fins al final.

    Dagur Kári és director de cinema, realitzador i membre de la banda de música Slowblow. Nascut a París i de pares islandesos, amb 17 anys va quedar influenciat per les pel·lícules de Jim Jarmusch i Aki Kaurismäki. Al 1999 Dagur es va donar a conèixer amb el curt Lost Weekend, amb el que va guanyar un total d’11 premis. Això li va donar popularitat en els diferents festivals de cinema europeus. Fins ara ja són quatre les pel·lícules que porten el seu nom: Noi Albinoi (2003), Dark Horse (2005), Un buen corazón (2009) i Corazón gigante. Un tret característic de les seves pel·lícules, és que al darrera de les seves històries, els personatges acostumen a tenir una gran quantitat de problemes personals i socials.

     
     

    Més informació:

    Recomanat per Marina Llobet. Bibliobús El Castellot

    23/10/2017
  • El Projecte Rosie

    Simsion, Graeme

    Barcelona : La Campana, 2013

    Què pensaríem si algú en una primera cita ens preguntés si ens agrada el fetge? Doncs bé, aquesta és la pregunta que el protagonista de la novel·la El projecte Rosie, de Graeme Simsion, ha inclòs en el qüestionari que haurà de respondre la seva parella perfecte.

    L’autor, Graeme Simsion, va néixer a Nova Zelanda. Després d’una exitosa carrera en el camp de la informàtica com a consultor de sistemes, el 1999 va vendre la seva empresa per dedicar-se a escriure. Des de llavors, ha publicat narracions breus, obres de teatre i algun curtmetratge dels seus propis guions.

    La seva primera novel·la, publicada el 2013, va ser El projecte Rosie, la qual es convertí en un èxit de vendes a Austràlia i, posteriorment es va traduí a diferents llengües fins a esdevenir un fenomen de vendes mundial amb més de 3,5 milions de còpies venudes. 

    El protagonista de la novel·la, Don Tillman, professor de genètica amb una síndrome d’Asperger sense diagnosticar, és un tipus especial amb una visió molt particular del món. Segueix una vida ordenada i sistemàtica que el dificulta per seguir els convencionalismes socials i amb dificultats per gestionar el seus sentiments: no aconsegueix mai una segona cita. Per aquest motiu inicia un pla que anomena Dona per a Tota la Vida per trobar la seva parella perfecta i casar-se aviat, doncs ha descobert que viure en parella allarga la vida.

    Don coneix a la Rosie, un prototip de dona que no compleix cap dels requisits que exigeix per ser la parella perfecta: cabell vermell, impuntual, no sap cuinar..., però tot i això neix entre ells una bonica i divertida relació que els transformarà totalment.

    El projecte Rosie és una novel•la romàntica que tracta la complexitat de les relacions humanes. S’explica des de la perspectiva d’una persona amb un  trastorn que el porta a actuar de manera poc convencional però que s’adapta a les circumstàncies mogut pels sentiments sorgits contra tota lògica. Cal remarcar el llenguatge planer, dinàmic, divertit i amb un ritme trepidant que et convida a no deixar la lectura.

    Més informació:

    Recomanat per Bib. Santa Margarida i els Monjos

    26/11/2019
  • Moira

    Green, Julien,

    Madrid : Automática, 2015

    Moira narra la història de Joseph, un noi que ingressa a la universitat després d'una rigorosa educació puritana. Aviat aquest nou entorn i les seves amistats entraran en conflicte amb els estrictes preceptes religiosos que regeixen la seva existència. La seva obsessió amb la «puresa» el porta a rebutjar l'estudi dels clàssics o de l'art, i el  sumeix progressivament en una solitud autoimposada, carregada de culpa i de rancúnia.

    *Novetat a la Xarxa de Biblioteques Municipals

    23/10/2017
  • El Hombre que perseguía su sombra

    Lagercrantz, David

    Barcelona : Destino, 2017

    Els seguidors de la saga “Millennium”, ja teníem ganes que arribés, la cinquena entrega d’aquesta sèrie. Les primeres tres entregues escrites pel ja desaparegut Stieg Larsson, van aconseguir un èxit internacional, i va marcar l’inici de la fama de les novel·les criminals sueques. Les següents, escrites per l’autor David Lagercrantz, també amb molt d’èxit, gràcies als personatges principals d’aquesta saga, que són la Lisbeth Salander, una hacker antisocial i el Mikael Blomkvist, un periodista d’investigació, que edita la revista “Millennium”.

    En aquesta nova entrega, la Lisbeth Salander està tancada a la presó de Flodberga, on mira d’evitar per tots els mitjans qualsevol conflicte amb la resta de les presoneres. Però quan es converteix en la protectora de la jove de Bangladesh que ocupa la cel·la veïna, la perillosa líder de les internes posa la Lisbeth en el seu punt de mira.

    En Holger Palmgren visita la Lisbeth i li explica que ha rebut una sèrie de documents que contenen informació sobre els abusos que la jove va patir durant la infància. Llavors ella demana ajuda a en Mikael Blomkvist i tots dos comencen una investigació que pot treure a la llum un dels experiments més atroços que el govern suec va portar a terme durant els anys vuitanta.

    Ja tenim ganes, que es publiqui la última entrega de “Millenium”, i saber el desenllaç d’aquesta adictiva sèrie de novel·les policíaques, i veure que li passarà a la protagonista.

    Més informació:

    Recomanat per Esther Callao. Bib. Josep Pla. St. Pere Ribes.

    23/10/2017
  • Niños sobreestimulados

    Banderas, Alicia

    Barcelona : Cúpula, 2017

    Actualment tenim un gran afany per sobreestimular als nostres fills perquè siguin millors o més intel·ligents. L'ímpetu que molts pares tenen perquè els seus fills adquireixin majors destreses, habilitats i capacitats, lluny de perseguir aquest objectiu, pot minvar la seva salut. I les noves tecnologies han agreujat el problema.   En aquest llibre l’Alícia Banderas ens explica  els riscos que comporten l'excessiva estimulació i la hipereducació a la qual sotmetem als nostres nens i adolescents, i el seu impacte en el cervell del menor. Ens explica com educar els menors sense danyar-los i protegir-los dels perills que amaguen les noves tecnologies.  

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

    23/10/2017
  • Empantallados

    Moll, Santiago

    Barcelona : Larousse, 2017

    Una lectura sense falsos dramatismes ni tints apocalíptics de la nova realitat que ens envolta, plena de pantalles. Aquest llibre una visió sense prejudicis sobre la manera en què afecta la tecnologia i les infinites possibilitats que aquesta ofereix en el desenvolupament, aprenentatge, conducta i relacions dels infants i joves, i què poden fer i fins a quin punt han d'intervenir els pares, d'una banda, i la comunitat docent, per l'altre, per canalitzar positivament l'enorme flux d'informació i aquesta hiperconnectivitat en què aquells viuen. Pàgines molt dinàmiques, un format manejable i variades il·lustracions complementen aquest manual que aborda qüestions com: Uns més «nadius digitals» que altres ?, Com combatre els lladres de temps?, La tecnologia com a aliada de la vocació, la creativitat i el talent?  Infoxicats? No em diguis famós, digue’m Influencer ??

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals

    23/10/2017
  • Ortografia catalana

    Barcelona : Institut d'Estudis Catalans, 2017

    Forma part de les tres obres normatives fonamentals de la llengua catalana, al costat del Diccionari i de la Gramàtica, amb gran èxit de vendes l’un i l’altra. Obra indispensable que recull, sintetitza i explica tota la normativa ortogràfica vigent. Una edició necessària i esperada per tothom, per a facilitar l’aplicació de la normativa ortogràfica en tots els àmbits i les situacions comunicatives del català escrit.
    L’obra aplega en un sol volum l’ortografia fundacional, les rectificacions que hi va fer el mateix Pompeu Fabra, les introduïdes després de la seva mort i els acords ortogràfics presos per la Secció Filològica des del 1984.

    *Novetat a la Xarxa de Biblioteques Municipals

    23/10/2017
  • La Llum de la nit

    Moore, Graham

    Barcelona : Rosa dels Vents, 2017

    La nit de l'11 de maig de 1888, en Paul Gravath caminava pels carrers de Manhattan encara il·luminats per fanals de gas. El jove advocat anava de pressa i amb cara de pomes agres. Thomas Edison, el geni, el mag, l'inventor de la bombeta elèctrica, l'esperava en el seu imponent despatx, disposat a barallar-se dur per tal de defensar la seva patent.

     

    *Novetat a la Xarxa de Biblioteques Municipals

    23/10/2017
  • Carter

    Lewis, Ted

    Barcelona : Sajalín, 2017

    Jack Carter, principal sicari dels mafiosos londinencs Les i Gerald Fletcher, torna a la seva ciutat natal al nord d'Anglaterra després de vuit anys d'absència. L'última vegada que va ser-hi, va ser per enterrar al seu pare, i ara torna per al funeral del seu germà Frank. Segons la policia, la mort de Frank va ser accidental: el seu cotxe  va despenyar-se per un precipici amb ell borratxo al volant. Però Jack, que coneixia bé al seu germà malgrat la dolenta relació que mantenien, sospita de la versió oficial i comença a interrogar a tots aquells que coneixien a Frank. Les preguntes de Jack incomodaran als peixos grossos de la zona i als seus aliats a Londres, els germans Fletcher.

     

    *Novetat a la Xarxa de Biblioteques Municipals

    17/12/2018
  • El Color del silencio

    Barceló, Elia

    Barcelona : Roca, 2017

    Una novel·la que ho té tot. Una dona forta, una història meravellosament elaborada, una ambientació sorprenent, un misteri vinculat a un dels episodis més foscos de la història d’Espanya, un secret de família.16 de juliol de 1936, Illes Canàries. Un assassinat desencadena el cop d’estat de Franco i l’inici de la Guerra Civil espanyola.

    *Novetat a la Xarxa de Biblioteques Municipals

    17/12/2018
  • El Desig de la Ruby

    Bridges, Shirin Yim

    Barcelona : Serres, 2005

    Àlbum il·lustrat adreçat, principalment, a infants de 7 a 10 anys, però que pot ser d’interès també per als adults, ja que és una d’aquelles obres que, per la seva història i tendresa superen les barreres de l’edat.

    El llibre que presentem conté text i il·lustració. El text és a càrrec de Shirin Yim Bridges i els dibuixos són de Sophie Blackall.  

    Shirin Yim Bridges narra la història de la Ruby, una nena xinesa que li agrada estudiar, però que, malauradament, viu en un època i un entorn on aquesta opció no és ben vista per a les noies, per a elles, estava reservat el casar-se i tenir fills. La Ruby vol estudiar i llaurar-se un camí en solitari on l’aprenentatge i el coneixement en siguin l’eix principal, però aquests no són els plans que la seva família té destinats per a ella. L’obra ens fa partícips de la seva lluita per aconseguir allò que la fa feliç.

    L’autora fa ús d’una prosa acurada per plasmar la història de la Ruby i la il·lustradora complementa i embelleix cadascuna de les seves descripcions.

    L’obra, basada en fets reals, va ser mereixedora del premi Ezra Jack Keats Book Award l’any 2003 i del Publishers Best Children’s Books el 2002.  

    Recomanat per Sol Teixidó. Bib. Ernest Lluch i Martín de Vilassar de Mar

    23/10/2017
  • Las Recetas de las abuelas

    López Alonso, Alfonso

    Barcelona : Larousse, cop. 2017

    Alfonso López  recopila les receptes de les àvies, les que li va ensenyar la seva pròpia àvia Lucrecia, i les que ha descobert després, gràcies a les àvies dels seus amics repartits per tota la península. Degudament il·lustrades, amb nombrosos pas a pas, organitzades per capítols (Guisats, Sopes i cremes, Verdures, Carns i aus, Postres) aquest llibre és un homenatge des de l'actualitat a aquests plats que mai passen de moda, perquè són la base del nostre patrimoni culinari.

     

    *Novetat de la Xarxa de Biblioteques Municipals
    20/10/2017