Espais naturals

2022 Any Internacional del Vidre

Aquest any 2022, les Nacions Unides han triat el vidre com a protagonista.

Se celebra el paper essencial que té aquest material en la societat.

Amb la seva versatilitat i capacitats tècniques inigualables, el vidre en les seves múltiples formes, ha fomentat innombrables avenços culturals i científics:

• Societat del coneixement: fibres òptiques de vidre, fundes tàctils i pantalles.
  • Ecologia: fibra de vidre als molins de vent, plaques solars, reciclatge d'envasos, material d'aïllament o vitrificació de l'energia nuclear.
  • Ciència: envàs per productes químics; vidre bioactiu pel cos humà en implants i solucions auditives i dentals; vidre òptic per l'astronomia, els microscopis, la llum, la fotografia.
  • Història: troballes arqueològiques, rutes comercials i matèries primeres.
  • Art i arquitectura: edificis de vidre que porten la llum solar a l'interior, ofici i tècnica de fabricació.

Des de la Biblioteca Virtual us hem fet una selecció de llibres que parlen sobre aquest material i els seus usos.

#IYOG2022

Búsquedas en el catálogo:

Selección de webs: