Recomendación

La Vida avanza en espiral :

Bilbeny, Norbert

Barcelona : Ariel, 2016

Norbert Bilbeny catedràtic d’ètica a la UB, escriptor i filòsof, autor d’una extensa obra d’assaig amb títols tant rellevants per la  nostre època com: “Ecoética : ética del medio ambiente”,” Ética intercultural : la razón práctica frente a los retos de la diversidad cultural “ o “Reglas para el diálogo en situaciones de conflicto” entre molts altres; en apropa  a través d’una escriptura novel•lada ;  a la conversa  entre un neuròleg, al seu últim dia a la feina  abans de  jubilar-se, i el seu net ,mentre:  empaqueten les pertinences de l’avi.

El llibre ens proposa qüestions fonamentals per la vida de qualsevol persona, com les diferències   entre elegir o decidir; la llibertat que tenim les persones, però dintre dels margues on es sustenten les eleccions o decisions, la llibertat com opció dintre uns  marges, acceptats , que donen sentit a els actes lliures, per paradoxal que sembli. També algunes reflexions sobre el suïcidi, així com el coneixes  a un mateix i que la vida de cadascú es fa en espiral en el sentit que parteix d’un mateix centre i va donant voltes sobre aquest, produint els esdeveniments de la vida personal. Tot plegat una lectura molt recomanable per reflexionar  sobre la pròpia vida i si es vol sobre els moments de la pròpia història de cadascú.

Més informació:

Recomanat per Sergi Bausili. Bib. Fondo. Santa Coloma de Gramenet