Recomendación

El Acontecimiento

Ernaux, Annie

Barcelona : Tusquets, 2001

Una encara universitària Annie Ernaux es troba indefensa a la França dels anys 60, que condemna la seva voluntat d’interrompre un embaràs no desitjat. No només l’abandona la societat sinó que també li dona l’esquena qui era la seva parella, i mentrestant l’angoixa i la desesperança s’apoderen de la jove francesa. En aquestes condicions la protagonista emprèn un complicat camí on trobarà altres dones que han estat a la seva mateixa situació, s’enfrontarà a la clandestinitat dels avortaments i es veurà obligada a posar la seva vida en constant perill.

Aquesta novel·la és Annie Ernaux en plena forma: una prosa clara i incisiva amb pinzellades autobiogràfiques que estremeix al lector. No busca emocionar però el tema que tracta inevitablement genera fortes reaccions, i com ella mateixa diu:
«Es posible que un relato como este provoque irritación o repulsión, o que sea tachado de mal gusto. El hecho de haber vivido algo, sea lo que sea, otorga el derecho imprescriptible de escribir sobre ello. No existe una verdad inferior.»

Més informació:

Recomanat per Lara Fernández. Bib. de Ponent. Sabadell

28/02/2023