Recomendación

Agua chirri

Baur, Cati

[Barcelona] : Garbuix Books, septiembre de 2024

Quatre amigues a punt de fer quaranta anys, en quatre situacions vitals molt diferents són les protagonistes d’Agua chirri, el primer còmic de Cati Baur que trobareu a les nostres biblioteques.

Aquestes quatre dones tenen en comú la necessitat de fer un gir a la seva vida, i aquest moment els arriba quan es fan la pregunta: “Què faríem si ens toqués la loteria?”. I a partir d’aquí comença a perfilar-se el seu nou futur conjunt. Doncs muntar un bar. On servir té i licors lleugers. I també fer tallers de manualitats i classes de ioga. I vendre llibres.

Aquesta divertida història ens presenta la crisi dels quaranta d’una manera simpàtica, amb uns personatges entranyables dels quals t’enamores a primera vista. L’autora fa un retrat de la seva quotidianitat, en què, com a la vida, es barregen els temes i situacions més banals, amb els moments més delicats i transcendents. I tot això acompanyat d’un dibuix acolorit amb aquarel·la que farà les delícies de les seguidores i seguidors de la Camille Jourdy, autora entre d’altres de la sèrie Rosalie Blum.

Si li hem de posar una pega a aquesta història és que no puguem anar a la cafeteria de veritat a compartir un moment amb aquestes amigues i gaudir de les seves peripècies, ja que el còmic ens deixa amb ganes de saber-ne més.

Més informació:

Recomanat per Daniel Rio Romo. Biblioteca Central d’Igualada.

15/01/2025