Visca el dia de Subolesa!

Avui comencen les activitats al voltant de Subolesa, el món subterrani que va imaginar Josep Maria Francés a la seva novel·la Retorn al sol. Enguany s'han afegit un munt d'activitats a aquesta celebració de ciència-ficció.

A la biblioteca podreu veure l'exposició artística de d'alumnes de l'escola d'Arts i Oficis, de l'Estudi Original i de l'Elvira Cassi; també la presentació de la reedició de Retorn al sol amb il·lustracions de Martí Alcon; l'entrega de premis del concurs de relats de ciència-ficció i la presentació de la novel·la de Jordi de Manuel El món fosc: talps. De tota manera durant tot el cap de setmana hi haurà un munt d'activitats que completen aquesta Festa de Subolesa i, de fet, es presentaran divendres a les 19:30 hores a la biblioteca. Us esperem, doncs, davant de la Lletra Ballarina.

Encara no sabeu què és això de Subolesa? Aquest indret és l'escenari de la novel·la Retorn al sol, una de les primeres de ciència-ficció escrites en català, que  parteix de la glaciació global de la superfície de la Terra degut a les bombes d'amoníac d'una Segona Guerra Mundial que l'autor anticipa, i situa el paisatge cent anys després de l'ecocatràstofe mostrant-nos la vida a l'interior de la muntanya de Montserrat, sota la ciutat d'Olesa, on sobreviuen els descendents dels dos milions de catalans que van escapar del fred mortal i que han fundat una Catalunya del futur anomenada Subolesa que desconeix el sol.

subolesa

15/11/2018 17:42h