Lectures de(l) Bibliobús, Premis Habitàcola 2018

Les parades del bibliobús i el seu entorn són l’objecte de la XXX edició dels Premis Habitàcola, un concurs impulsat per ArquinFAD que s’adreça a estudiants de disseny i arquitectura. L’objectiu del certamen és difondre la importància de la creativitat, el compromís social i el rigor professional entre els organismes i la població en general, donant suport i promovent noves iniciatives, nous plantejaments i nous talents emergents.

El jurat de la present edició, format per arquitectes especialitzats en el tema i representants de la Gerència de Serveis de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i del Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, van fer públiques les bases del concurs, segons les quals el termini de presentació de propostes va finalitzar el passat 16 d'abril. Properament, el jurat seleccionarà deu propostes que constituiran l’exposició dels  PREMIS HABITÀCOLA, que serà exhibida al Disseny Hub Barcelona i prevista per als mesos de juny a setembre del 2018.

Els Premis Habitàcola van ser creats l’any 1987 amb l’objectiu de promoure la reflexió sobre els nous marcs teòrics en els àmbits del disseny i de l’arquitectura, i debatre, conjuntament amb les escoles, solucions i punts de vista innovadors en relació amb els diferents temes d’interès social proposats a cada convocatòria.

En aquesta edició han plantejat una reflexió sobre els espais de lectura i de promoció de la lectura a l’espai públic, “Lectures de(l) bibliobús”, sobre la base d’una realitat que ja existeix i que mereix una resolució satisfactòria i definitiva: les parades de bibliobús i el seu entorn. Amb l’impuls d’aquests premis, ArquinFAD vol ajudar els estudiants a introduir-se i donar-se a conèixer en el món professional. En concret, es concediran diversos premis, entre els quals el Premi Biblioteques que consisteix en un encàrrec del disseny i producció d’un prototipus d’expositor de llibres per a biblioteques o bibliopiscines, que es posarà a prova a la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, i un lot de llibres ofert pel Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya.

18/04/2018 07:19h