Al juliol, viu les arts escèniques al carrer!

Amb l’arribada del juliol, moltes ciutats i pobles de la nostra geografia ofereixen un munt de propostes escèniques al carrer. Si a Barcelona el Festival Grec omple de teatre, música i dansa les nits caloroses de la ciutat comtal durant el mes de juliol, altres municipis catalans no es queden enrere i proposen una sèrie d’espectacles per gaudir de la cultura, la fresca i també del seu llegat històric i patrimonial.

En el cas de la província de Barcelona, al municipi de Torelló (Osona), se celebra el Festival FESTUS. Un certamen d’arts al carrer que enguany celebra la 20a edició el 7 i 8 de juliol amb una programació multidisciplinària i lluny dels convencionalismes on el teatre, el circ, la dansa, la música i les arts visuals són protagonistes.

D’altra banda a les terres gironines, Emergent, és el Festival d’arts en viu que celebra la 13a edició aquest any i que pretén articular la cultura i les arts escèniques a sis municipis del Gironès del 29 de juny fins al 8 de juliol. Amb la clara voluntat de sorprendre i garantir una programació alternativa i dinàmica, Emergent, compta amb figures de renom o reconeguts i alhora artistes emergents.

Respecte a la província de Lleida a Valls d’Àneu, a la comarca del Pallars Sobrià, Esbaiola’t. Un festival que porta espectacles de circ, titelles, malabars i teatre del nostre país i de fora als carrers d’aquest petit municipi situat al cor dels Pirineus.

I per acabar del 14 al 23 de juliol torna FITT. Noves Dramatúrgies, el IV Festival Internacional de Teatre de Tarragona, on 12 propostes escèniques de 6 països diferents ompliran d’emoció i d’avantguarda els carrers tarragonins amb una participació important per part dels espectadors/es. Aquests seran els responsables de triar la millor proposta escènica, la qual obtindrà un premi econòmic per continuar treballant i difonent les seves creacions.

05/07/2017 17:49h