Club de Lectura Obert | On ets món bonic, de Sally Ronney

Aquesta sessió del Club tindrà lloc a la caseta dels jardins Vicenç Pujol

Sally Rooney (20 de febrer de 1991) és una autora i guionista irlandesa. El seu treball ha obtingut elogis de la crítica i èxit comercial, i és considerada com una de les escriptores mil·lennials més importants. Ha publicat tres novel·les: Converses amb amics (2017), Gent normal (2018) i On ets, món bonic (2021). Les dues primeres van ser adaptades a les mini sèries de televisió.

On ets, món bonic és, en principi, una història de mil·lennials per a mil·lennials, que ens explica la relació per correu electrònic entre dues amigues: l'Alice, que no ha paït bé l'èxit de les seves novel·les i a qui el pes de tanta exposició pública l'hi ha afectat la salut i l'Eileen, que no ha prosperat socialment, fa una feina precària en una revista literària i viu en un pis compartit.

L'estructura de l'obra combina capítols de cadascuna de les protagonistes amb els correus que s'envien, de manera intercalada. Els mails ajuden a entendre una mica més les vivències de l'Alice i l'Eileen, però també inclouen llargues divagacions filosòfiques sobre les seves preocupacions generacionals, la seva percepció del món, les seves inquietuds i el seu desencís amb el món que hereten.

L'escriptura és àgil i agradable, es llegeix a molt bon ritme i manté l'interès, malgrat que no deixa de ser una història d'amors, de relacions imperfectes, de comunicacions difícils i de sexe (el llibre és força explícit en aspectes sexuals) com a teràpia.

Dinamitzat per Pasqual Bernat.

L'organitza: Biblioteques de Torelló.

26/09/2024
20:00 h