El flamenc fet a Catalunya: de Carmen Amaya a Rosalía

El flamenc català té una llarga història malgrat ser moltes vegades desconegut. En aquesta sessió coneixerem els orígens del flamenc a Catalunya i els seus principals intèrprets, passant per les diferents etapes històriques que porten fins als nostres dies. Així, el nostre recorregut començar unes dècades abans del naixement de la bailaora Carmen Amaya, seguirà amb els tocs de la guitarra d'en Miguel Borrull pare, continuarà amb els cants de la Mayte Martín i en Miguel Poveda i arribarà fins a la cantant Rosalía, com a exemple del paper fonamental que tenen en la formació dels joves artistes catalans les nombroses escoles de música i dansa a Catalunya que ofereixen estudis de flamenc.

A càrrec de María Jesús Castro, professora titular del Departament de Guitarra flamenca en el Conservatori del Liceu.

27/09/2024
Tipo de público