Actividades

Festival de poesia: "Ara no es fa, pro jo encara ho faria". Homenatge a Joan Salvat-Papasseit, amb Enric Casasses, Xènia Dyakonova i Ivette Nadal

La segona sessió del festival de poesia d'enguany ret homentage a la figura del poeta Joan Salvat-Papasseit, quan es compleixen cent anys de la seva mort. Recordarem els seus versos de la mà d'Enric Casasses, Xènia Dyakonova i Ivette Nadal.

Enric Casasses (Barcelona, 1951), poeta, dramaturg, assagista en prosa i en vers, i traductor. Defensa el caràcter oral de la poesia. Ha publicat poemes (Començament dels començaments i ocasió de les ocasions, Calç, Uh, Coltells, Que dormim?, T’hi sé, El nus la flor, A la raó, etc.), obres de teatre (Do’m i Monòleg del perdó) i de prosa (El poble del costat i Diari d’Escània), i assajos en vers (Assagets). Ha actuat amb els músics Manel Pugès, Pascal Comelade, Feliu Gasull, Don Simon & Telefunken, Triulet i Daniel Ariño. Ha fet estudis i edicions de Girbal Jaume, Fages de Climent, Vallmitjana, Vilacasas, Vinyoli, Verdaguer i Víctor Català, entre d’altres.

Xènia Dyakonova va néixer el 1985 a Leningrad, actual Sant Petersburg, i es va traslladar a Barcelona als 17 anys. Llicenciada en Teoria de la Literatura i Literatura Comparada per la Universitat de Barcelona. Traductora, crítica literària i professora d’escriptura, també és autora de tres reculls de poemes en rus i, en català, de Per l'inquilí anterior (Blind Books, 2015) i Dos Viatges (Edicions del Buc, 2020); d’una recopilació d'articles, Apunts de literatura russa i un afegit polonès (Cal·lígraf, 2020), i d’El conte de l'alfabet (L'Avenç, 2022), Premi Núvol 2023 i Premi Serra d'Or de Narrativa 2023. També ha guanyat el premi Vidal Alcover de traducció (2016) per Narracions de Nikolai Leskov i el III Premi PEN (2017) per la traducció d'A banda i banda del petó de Vera Pàvlova. Col·labora amb l'Avenç i amb el programa Ciutat Maragda de Catalunya Ràdio, i codirigeix l'editorial Vacamú, especialitzada en literatura infantil.

Ivette Nadal (Granollers, 1988) passa de presentar el primer disc Guerres dolcíssimes (2007) a bars i espais propers a actuar en els llocs més emblemàtics del panorama musical català.  El segon treball A l'esquena d'un elefant va ser escollit entre els 10 millors discs del 2010 segons radio 4. Publica el seu tercer disc, Mestres i amics (2012), que té la intenció d’apropar la poesia d’autors actuals a tots els públics a través de les cançons. Després d’un any de recuperació i lluita d’un transtorn alimentari, edita el disc Tornar a mare, que presenta a l’Auditori de Barcelona i guanya el premi a Millor concert del Festival BarnaSants 2016. L'any 2017 i 2018 forma part del projecte musical Les Kol·lontai, amb Sílvia Comes, Meritxell Gené i Montse Castellà. Per celebrar una dècada als escenaris, el 2018 presenta l'espectacle i disc."Arquitectura primera" amb Pascal Comelade, una revisió personal de les seves cançons més representatives. Al llarg de la seva trajectòria ha publicat els poemaris Camí privat (2008), Arbres, mars, desconcerts (2017), L'àngel i la infermesa del pensament (2020) i Camí del text (2022).

©Fotografia Ivette Nadal: Jordi Oset.

Tota la informació del festival de poesia aquí.

09/07/2024
Tipo de público