Recomanació

Fun home :

Bechdel, Alison

Barcelona : La Magrana, 2008

Una de les obres més importants d’Alison Bechdel, el seu retrat familiar Fun Home, torna a estar d’actualitat , ja que aquests dies se n’ha estrenat l’adaptació en format musical, a l’Onyric / Teatre Condal de Barcelona.

En aquesta autobiografia la protagonista s’endinsa en la relació dels seus pares amb els seus tres fills, en un ambient peculiar: una casa funerària. La Fun Home (anomenada així per la paraula “funeral” o “diversió” en anglès) recull a aquesta família que amaga un secret: la presumpta homosexualitat del patriarca que es revela quan la filla descobreix la seva pròpia orientació sexual. A partir d’aleshores la filla comença a descobrir fets de la seva infantesa, de la vida dels seus progenitors i de la mort del seu pare que la marcaran de per vida i no li permetran conviure amb la seva pròpia homosexualitat com li agradaria.

Fun Home és un còmic que conté referències a desenes d’obres literàries clàssiques, on tots els personatges estan magistralment construïts, ja que en el fons l’autor ens parla d’allò que més coneix: la seva pròpia vida.

Altres obres destacades de l’autora:

Recomanat per Daniel Rio Romo. Biblioteca Central d'Igualada.

04/03/2019