Recomanació

La Drecera

Martín, Miquel

Barcelona : Edicions del Periscopi, juny del 2020

A vegades la vida no es tan senzilla com sembla i les experiències del dia a dia al final de la infantesa van modelant la nostra vida, i això és el que li passa al protagonista d’aquesta història.

El narrador és un noi que viu amb els pares, masovers al xalet d’una família benestant de Barcelona en un poble de l’Empordà. Al llarg del relat descobrim els contrastos entre la manera de fer dels amos i dels seus fills (les festes, els jocs, les relacions personals...)  i les pròpies vivències diàries del protagonista amb els seus amics i els seus pares molt més senzilles i vitals.

L’autor descriu en la novel·la la progressiva maduració d’un noi que pren consciència de les desigualtats socials, l’amistat, la mort,  l’amor i el descobriment del sexe, la importància de fer les coses bé i de valorar les coses essencials, com el paisatge i la natura que l’envolta.

El llenguatge viu i ric del text fa que la lectura de la novel·la sigui molt amena i que el lector es posi en la pell del protagonista.

Miquel Martín a les biblioteques

Miquel Martín a la Viquipèdia