Aigua i economia verda

Una economia verda és una economia que comporta una millora del benestar de les persones i la reducció de les desigualtats a llarg termini d'una forma sostenible, per tal d'evitar futurs riscos mediambientals i escassetats ecològiques a les generacions futures.

Torna al prestatge  ►

RECURSOS WEB

Bones pràctiques en economia verda a Catalunya

Manual de bones pràctiques en economia verda editat pel Departament de Territori i Sostenibilitat. Focus de debat de la Conferència de les Nacions Unides per al Desenvolupament Sostenible (Rio+20). Ús dels recursos de manera eficient, i l'harmonització del desenvolupament econòmic amb la millora del benestar de la ciutadania i la solidaritat.

Observatorio del agua

Anàlisi de temes vinculats a l'aigua de rellevància nacional i global. Combina ciències naturals amb l'economia i les ciències socials, amb l'objectiu d'oferir idees i aportar dades per obtindre solucions innovadores als problemes de gestió de l'aigua.

De la Fundació Botín, compta amb la col·laboració de la Universitat Complutense i la UPM.

Agua. Ecologistas en acción

L'aigua és una de les àrees d'acció de l'ONG Ecologistas en Acción. Ens presenten el monogràfic "L'aigua, com la vida, no és una mercaderia". Propostes d'implementació del dret humà a l'aigua i al sanejament, i lluites contra la privatització.

Plataforma de agua y sostenibilidad

Gestió i ús sostenible de l'aigua, economia verda, any internacional, recursos per a nens. Plataforma de l'Observatori de la Sostenibilitat en Espanya.

El agua y la economía verde

La inversió en sectors verds, com el de l'aigua, comporta la creació de més llocs de treball i major prosperitat. Espai web de les Nacions Unides dedicat a aquest concepte, dins del Decenni per a l'Acció "El Agua como fuente de vida 2005-2015".

Agua dulce

Informació per reduir el consum d'aigua i augmentar l'eficiència del seu ús amb un gran nombre de consells a tots els àmbits: des de com regar les plantes fins com reduir la despesa de l'aigua en diferents sectors professionals. Recurs de la Fundació Ecología y Desarrollo.

Estalvi i eficiència. Agència Catalana de l'Aigua

Eficiència en l'ús de l'aigua a la llar, agricultura, indústries, aprofitament de l'aigua. Espai de l'Agència Catalana de l'Aigua amb informació i consells per un consum responsable de l'aigua.

Fundación nueva cultura del agua

La Fundació Nova Cultura de l'Aigua (FNCA) promou canvis en la política de gestió d'aigües per aconseguir actuacions més racionals i sostenibles.

Treballen per recuperar els ecosistemes aquàtics (fonts, rius, riberes, llacs, aiguamolls ...)

Pla de gestió de l'aigua a Catalunya

Nova cultura aigua, mesures i gestió, documentació. Pla de gestió de la Generalitat de Catalunya i l'Agència Catalana de l'aigua.

Sostenible.cat

Cercador de notícies d'actualitat i recursos de la revista Sostenible (Revista de la xarxa de ciutats i pobles cap a la sostenibilitat). Ens permet definir la cerca per temes com ara l'aigua, així com per poblacions i tipus de recurs.

Aigua. Perspectiva global i gestió

Monogràfic de la Universitat Politècnica de Catalunya per avaluar de forma global i sostenible la disponibilitat dels recursos hídrics del planeta: usos de l'aigua, escassetat, aspectes socioeconòmics, conflictes, gestió de l'aigua.

Plataforma Tecnológica Española del Agua

Abastament, tractament i qualitat, sostenibilitat. Xarxa de cooperació público-privada per al foment de la R+D+I entre els agents científics i tecnològics nacionals liderada per la indústria i la resta del sector empresarial de l'aigua.

Fundación Biodiversidad

Cercador de recursos sobre aigua i economia. La Fundació Biodiversitat és una fundació pública del Govern d'Espanya. Treballa per preservar el patrimoni natural i la biodiversitat, dirigint la seva conservació a la generació d'ocupació, riquesa i benestar en el conjunt de la societat.

Red Emprende Verde

Cercador d'empreses amb activitats relacionades o que respecten el medi ambient. La Xarxa Emprende Verde és una iniciativa de la Fundació Biodiversitat per fomentar la creació i consolidació d'empreses o noves línies de negoci en activitats vinculades al medi ambient i canalitzar la inversió cap a activitats econòmiques sostenibles.

Rio+20. Futuro sostenible

Sostenibilitat, desenvolupament econòmic, aigua, energies renovables, actualitat. Espai de l'ONU on es tracten els temes que es van presentar a la Conferencia Internacional Rio+20, el futur que volem d'aquí 20 anys.

Aigua. Ecodiari

Secció dedicada a l'aigua del diari en línia Ecodiari. Notícies d'actualitat sobre l'aigua a Catalunya, empreses, projectes, depuradores...

Alianza por el Agua

Projectes per al desenvolupament, formació, sensibilització, directori d'associacions i entitats. Aliança per l'Aigua es crea l'any 2006 i actualment agrupa més de 330 organitzacions d'Espanya i Amèrica Central.

Programa Mundial de Evaluación de los Recursos Hídricos

Gestió de recursos, desenvolupament sostenible, actualitat, informes, bones pràctiques. El Programa Mundial d'Avaluació dels Recursos Hídrics (WWAP), és el programa insígnia de l'ONU-Aigua.

Medi ambient i sostenibilitat

Aigua, empreses, sostenibilitat, educació. Espai web del departament de territori i sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya.

ENLLAÇOS AL CATÀLEG

Torna al prestatge  ►