Prova pilot per regular l’energia d’una biblioteca amb la bateria d’un cotxe elèctric en desús

La Comunitat RIS3CAT Energia, impulsada per la Generalitat de Catalunya, desenvolupa aquest projecte que permet emmagatzemar l’energia que generen les plaques fotovoltaiques de la Biblioteca Tirant lo Blanc de Montgat per utilitzar-la de nit o quan el preu de l’energia és més elevat.

L’objectiu de la iniciativa és testejar la viabilitat de la segona vida de les bateries de cotxes elèctrics i millorar la gestió energètica d’edificis públics i residencials.

El projecte va néixer de la necessitat de millorar la gestió energètica d’edificis públics i residencials, trobar nous usos a les bateries de segona vida dels cotxes elèctrics i analitzar la flexibilitat energètica que puguin donar aquests edificis al sistema elèctric.

La iniciativa va començar a mitjans de l’any 2016 amb l’estudi teòric i aquest 2019 comença la fase pràctica amb aquest projecte pilot a la biblioteca de Montgat, que després es pretén estendre a altres espais. En concret, l’edifici compta amb una superfície superior als 1.500 metres quadrats i una mitjana entre cent cinquanta i cent setanta usuaris al dia.

04/03/2019 11:20h