El Flamenco Pop: Una revolució gitana

Dins el marc del festival Calidoscopi Cultural.

Acte d’inauguració de l’exposició del mateix nom, que inclou un espai de diàleg i sessió de DJ a l’entorn d’aquesta mostra del Museu Flamenco Pop, projecte desenvolupat per l’artista i productora Cathy Claret.

Com ens explica Cathy Claret, “en el marc del festival Calidoscopi Cultural us proposem una mostra del museu Flamenco Pop.
El museu Flamenco Pop és un homenatge virtual i físic a l’incalculable nombre d’artistes gitanos creadors, innovadors i pioners. La paraula “pop” fa referència a “popular”, al fet que és del poble, i flamenc pop vol dir que beu d’altres músiques, com el rock, el blues, el soul, la disco, rumba flamenca, l’anomenat flamenc nou, i d’altres gèneres como el flamenc urbà d’avui en dia.
Es tracta d’un reconeixement als músics artistes gitanos i gitanes que han fusionat el flamenc amb d’altres músiques des dels anys 60 fins a l’actualitat”.
Us proposem visitar una mostra del Museu Flamenco Pop de Cathy Claret i reflexionar sobre com podem trencar amb la invisibilització del poble gitano en la memòria històrica i musical del flamenco pop?
Quins són els noms i sons que han renovat el flamenc sense perdre la puresa jonda de les vivències i els quejíos? Quins debats ens proposen les lletres de les cançons i les biografies dels seus referents?
També us convidem a gaudir d’un DJ Set amb vinils escollits per a la ocasió.

Organitzat pel Museu del Flamenco Pop, el Servei d’Interculturalitat del districte de Sant Andreu, la biblioteca en col·laboració amb el servei Transforma’t Bon Pastor. Intervindran Cathy Claret, Noelia Cortés, Paqui Perona i Dj Wara.
Entrada lliure. Aforament limitat.

04/05/2024
Duració