ISC2: innovació social i ciència ciutadana

Biblioteques participants:

• Biblioteca Vapor Badia (Sabadell)
  • Biblioteca Central (Cerdanyola del Vallès)
  • Biblioteca Volpelleres - Miquel Batllori (Sant Cugat del Vallès)

Col·laboració:

Universitat Autònoma de Barcelona

Estat del projecte:

Tancat

Documentació per a professionals:

Descripció:

El projecte promou el paper de les biblioteques com a motor de transformació social. En aquest sentit, la biblioteca ha d’adoptar un rol actiu, alineant-se amb les noves iniciatives com el moviment maker, amb els nous models educatius i amb el paper de la ciutadania no com consumidors passius, sinó actius que contribueixen a la generació de coneixement. Mitjançant un programa pilot en tres biblioteques de tres municipis, i amb la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i el Centre de Visió per Computador (CVC), es vol impulsar una metodologia de treball innovadora, que es basa en la definició d’uns espais a les biblioteques per promoure la reflexió, ideació i co-creació per a la innovació social, tot contribuint a la millora dels processos d’aprenentatge i als reptes territorials.En aquest context, s’ha considerat que els treballs de recerca dels estudiants de batxillerat poden ser un eix al voltant del qual s’articulen molts dels processos transformadors que s’han descrit anteriorment, i que es poden portar a terme en els labs de la biblioteca. A aquests, s’hi ha d’afegir d’altres com ara la promoció de vocacions científiques, l’educació digital o la introducció de conceptes de recerca i innovació responsable (RRI) entre els/les joves.