La Costa Brava enamora Hollywood

Aquest any l’actriu nord-americana Ava Gardner, hauria fet cent anys. És coneguda la seva relació amb Tossa de Mar, localitat que va visitar quan tenia 28 anys acompanyada de James Mason i Mario Cabré i on va rodar la pel·lícula Pandora i l’Holandès errant (1950). A Tossa també hi podeu trobar una estàtua de bronze que certifica el pas d’aquesta actriu pel municipi.

S’Agaró, Platja d’Aro, també va ser un lloc de pas per Ava Gardner, però no fou l’única, Elizabeth Taylor i  Katherine Hepburn hi van gravar la pel·lícula De sobte, l’últim estiu. Després foren clientes habituals de l’hotel ‘La Gavina’. Aquí també hi van fer estada altres noms coneguts com Charles Chaplin, Frank Sinatra, Sofia Loren, John Wayne entre d’altres.

I acabem amb Palamós on l’escriptor Truman Capote, hi va passar alguns estius.

Si vols descobrir perquè els famosos de Hollywood es van enamorar de la Costa Brava, només cal que la visitis amb una bona guia:

A les biblioteques trobaràs:

Costa Brava : 100 cales i platges de pel·lícula / text: Vador Minobis, Jordi Puig. La conquesta
Camins de ronda de la Costa Brava / text: Nil Ventós ; fotografia: Jaume Campderrós
Costa Brava y el Empordà : experiencias y lugares auténticos / edición escrita y documentada por Jordi Monner
Girona, el Empordà y la Costa Brava : experiencias y lugares auténticos / edición escrita y documentada por Miquel Fañanàs, Jacobo Krauel y Carmina Vilaseca
Girona y Costa Brava / [autores: José María Fonalleras ... [et al.]]

A les biblioteques trobaràs:

Un Hotel a la costa : Tossa de Mar, 1934-1939 / Nancy Johnstone ; introducció, edició i traducció de Miquel Berga

Ava Gardner : de la A a la Z / José Manuel Serrano Cueto
Ava Gardner : una diosa con pies de barro / Lee Server ; traducción de Josep Escarré
El Amor y la furia / Sam Kashner y Nancy Schoenberger ; traducción de Jofre Homedes Beutnagel