Salut

Les biblioteques de l'Anoia fan salut

En el marc del programa d’actuacions comunitàries de promoció de la salut de l’Anoia, en que participen la delegació territorial de l’Anoia de l’ASPCAT, l'Institut Català de la Salut, el Consorci Sanitari de l’Anoia, l’Ajuntament d’Igualada i el Servei de Salut Pública de la Diputació de Barcelona, es va iniciar el passat mes de gener un projecte de difusió de missatges d’hàbits saludables a través de les biblioteques que hi ha a la comarca i que formen part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.

Mitjançant la maqueta d’un arbre, es recullen en les seves 4 branques els 4 àmbits de la promoció de la salut, que són: l’alimentació saludable, el descans, l’activitat física i el benestar emocional. I en cada temporada estacional, hivern, primavera, estiu i tardor, s’aniran penjant 3 missatges per a cadascun dels àmbits, missatges que aniran impresos cada temporada en un element diferent: un floc de neu, una flor, un fruït i una fulla, i que intentaran anar relacionats amb l’estació de l’any en que ens trobem, malgrat n’hi haurà que serveixen per tot l’any.

S’han escollit les biblioteques perquè són un espai magnífic, amb un alt índex d’utilització per part de la ciutadania i que des de fa temps treballen per ser quelcom més que un “prestador de llibres”, per tant , un perfecte aliat per fer arribar els nostres missatges a totes les persones.

Font de la informació: Servei de Salut Pública. Diputació de Barcelona.

Aquest any les biblioteques de l’Anoia col·laborem amb l’Àrea de la Salut de la Diputació de Barcelona. Per aquest motiu hem col·locat un arbre de la salut en un lloc visible de la biblioteca, on s'hi aniran penjant consells de Salut que  s'aniran renovant  trimestralment com si fossin fulles. Es complementa  amb una petita mostre de llibres sobre el tema tractat aquell trimestre. Es tracta de conscienciar els infants i les famílies per dur una alimentació i uns hàbits saludables.

Vés al prestatge:

Data de creació 11-02-2019 Última actualització 14-02-2019