Literatura contra la discriminació racial

La commemoració dels 100 anys del naixement de Nelson Mandela el 18 de juliol és una bona oportunitat per recomanar llibres que ens ajudaran a conèixer la cultura d’Àfrica i els seus habitants.

La tria que us presentem conté llibres que parlen de costums, desitjos i somnis. I un llibre infantil per si voleu parlar d’igualtat als vostres fills.

A les biblioteques trobaràs:

No llores, pequeño / Ngugi wa Thiong’o
Njorobe és un nen de Kenia que explica el valor que té per ell poder anar a l’escola i rebre una educació. La rebel·lió del Mau Mau (1952-1960) contra els colons britànics posseïdors de la terra obliga a Njorobe i al seu germà Kamau platejar-se a qui han de ser lleials.

Partir para contar. Un clandestino africano rumbo a Europa / Mahmud Traoré; Bruno Le Dantec.
Testimoni de Mahmud Traoré que Bruno Le Dantec va recollint en una llarga conversa. És una història com la de molts joves africans a la recerca d’un somni que agafa força perquè el migrant és el protagonista de la història.

Medio sol amarillo / Chimamanda Ngozi Adichie
Aquesta novel·la mostra la relació entre un professor idealista de l'est de Nigèria i el seu servent, que ve d'una zona rural del país i no té cap tipus d'educació formal. Les històries que es viuen a la casa reflecteixen la Nigèria dels anys 60 amb un teló de fons: la guerra de Biafra.

El ventre de l'Atlàntic / Fatou Diome
Dos germans senegalesos viuen a dos mons diferents. Ella està a França, ell segueix al Senegal. Les seves trucades telefòniques i les seves converses reflecteixen la diferència entre els somnis i la realitat del dia a dia. Com pot ella convèncer-lo de que no marxi del Senegal quan ella ha fet el mateix?

La gran grieta. El despertar de África / Alex Perry
Grans cròniques per països d'arreu del continent. Perry alterna el pessimisme d'allò que veu amb un gran optimisme respecte al potencial de l'Àfrica. El periodista britànic assenyala una sèrie de mals que debiliten el continent: el yihadisme, els dictadors autoritaris i la cooperació occidental.

Qué blanca más bonita soy / Dolf Verroen
Història d’una família i la relació que tenen amb els seus esclaus explicada per la filla, Maria, que rep un esclau com a regal d’aniversari. Narració directa de la realitat, sense subterfugis, d’una societat esclavista.

Selecció de webs:

També et pot interessar: