La biblioteca amplia el seu fons digitalitzat en el Trencadís

A la Biblioteca Torras i Bages es vetlla per la conservació i la difusió del llegat cultural local. I la digitalització del fons antic és un recurs que apropa aquests documents delicats al públic en general d’una forma àgil i segura.

Durant el mes de febrer d’enguany, s’han digitalitzat per a la Biblioteca Torras i Bages nous documents que s’han incorporat en el Trencadís, el dipòsit digital de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona.
Es tracta de disset documents de col·lecció local, d’interès local i patrimonial. Són monografies, cartells i auques, que es poden trobar a la col·lecció temàtica d’’Història de Vilafranca’.
No obstant, els cartells, per separat, també tenen la seva pròpia col·lecció, que es pot consultar aquí.

Algunes de les noves incorporacions són, per exemple, les monografies ‘Vilafranca del Penadés: su historia y monumentos’ (1909) o el cartell de l’auca ‘Festa major de Vilafranca’ del 1930.

Trencadís conté els documents de fons locals, tant històrics com actuals, conservats a les biblioteques: publicacions periòdiques, cartells, programes de festa major, fotografies, enregistraments sonors i vídeos.
La incorporació de nous títols és contínua, i estan organitzats en col·leccions temàtiques.

Els seus objectius principals són els de promoure i difondre la cultura local, preservar documents antics delicats i facilitant l'accés a aquelles col·leccions úniques i/o poc conegudes del patrimoni de les biblioteques.

19/03/2024