Veniu a fer un tast!

Si voleu participar en algun dels clubs de lectura, passeu per la biblioteca a reservar plaça i a agafar l’exemplar. Aquí en podeu llegir les sinopsis.

Club de còmic juvenil

"Atelier of witch hat v. 1" de Kamome Shirahama (2018 --> Dimarts 10 de setembre a les 17.30h

La Coco, que viu en un petit llogaret, sempre ha anhelat ser maga. Tanmateix, només ho poden arribar a ser aquells que neixen amb el do de la màgia, per això, la Coco havia renunciat al seu somni, fins que un bon dia rep la visita del mag Qifrey. La desesperació es torna esperança en aquest conte sobre una nena que somiava convertir-se en fetillera!

Club de còmic per adults

"Jamás tendré 20 años" de Jaime Martín (2016) --> Dimarts 10 de setembre a les 19h

Jaime Martín ens brinda una història real sobre els seus avis. Es van conèixer el 1936, durant el caos destructiu de la Guerra Civil Espanyola: Isabel era costurera, Jaime artiller a l'exèrcit republicà. Es van estimar, lluitar i escapar de la mort. No obstant això, quan cau la República, Jaime i Isabel són al costat perdedor i, de vegades, és més difícil sobreviure a la pau que a la guerra. Després de creure en un demà millor, com és possible callar sota una dictadura?

Club de novel·la contemporània

"Armaris i barricades" d’Adrià Aguacil (2023) --> Dijous 19 de setembre a les 19h amb l'autor!

L’Òscar té molt clar que li agraden els nois, però només en parla amb la seva ex. No es troba a gust a classe, especialment després del que ha passat amb el seu millor amic. L’endemà que l’expulsin de l’institut, decideix descarregar-se una aplicació per conèixer gent.

Amb el David descobrirà una intimitat vibrant i un ambient en què per fi podrà ser ell mateix, però la seva incapacitat per gestionar les emocions li jugarà males passades. Quan sembla que res no podria anar pitjor, topa amb una banda d’ultres que el marcaran per sempre.

Club de novel·la negra i criminal

"La Gran serpiente" de Pierre Lemaitre (2022) --> Dilluns  23 de setembre a les 19h

La Mathilde és una dona encantadora d’avançada edat, que sempre va acompanyada d’un gos dàlmata. Ningú no diria que és una assassina a sou implacable, capaç de matar sense remordiments i sense deixar rastre. Però és una professional del crim que, malauradament i contra tot pronòstic, va perdent el cap a poc a poc i acabarà cometent massa errors.

Club de lectura fàcil en català

"L'Escarabat d'or" d’Edgar Allan Poe (1843) --> Dimecres 25 de setembre a les 15.30h

És un dels contes més llargs de l'autor i ens explica la història que va viure William Legrand, un cavaller de Nova Orleans, al mig del bosc, en companyia d'un servent negre, Júpiter, i del descobriment d'un presumpte escarabat d'or, que podria tractar-se d'una part del tresor del pirata capità Kidd.

Club de lectura infantil

"La Societat dels exploradors" de Francesco Sedita (2021) --> Dimecres 25 de setembre a les 17.30h

Acompanya aquesta inusual colla en la seva primera aventura! En Kyle acaba d'arribar a la ciutat i li encanta dibuixar. La Vic és una animadora popular i un geni de les matemàtiques. La Beth és una noia callada, apassionada de la història. En Harry és el graciós del grup i sempre està fent trucs de màgia amb l'ajuda del seu pacient col·lega, en Nate. La casualitat fa que coincideixin en un campament d'estiu fundat per l'intrèpid explorador i inventor Henry Merriweather del qual descobriran un secret.

Club de novel·la Debat a bat

"La Policía de la memoria" de Yoko Ogawa (2021) --> Dimecres 25 de setembre a les 19h

En una petita illa un dia desapareixen els ocells, al següent podria desaparèixer qualsevol cosa: els peixos, els arbres... Pitjor encara, també se n'esvairà la memòria, igual que les emocions i sensacions que portaven associades. Ningú no sabrà ni recordarà aleshores què eren. Una jove escriptora intenta escriure una novel·la mentre intenta protegir el seu editor, que està en perill perquè forma part dels pocs que recorden. L'ajudarà un ancià a qui li comencen a fallar les forces. Una obra sobre el poder de la memòria i sobre la pèrdua.

Club de novel·la amb veu de dona

"Aigua dolça" d’Akwaeke Emezi (2020) --> Dijous 26 de setembre a les 19h

L'Ada és una noia nigeriana amb un caràcter turbulent i volàtil que emigra als Estats Units per estudiar. Sembla una noia com les altres, però la seva ment està poblada per presències fosques i ancestrals que després d'una experiència sexual traumàtica, s’apoderen de la seva voluntat. Aigua dolça explora el trastorn de personalitat a través de la figura mitològica dels nens esperit. Inquietant, commovedora i poderosa, Emezi ens regala una evocació penetrant sobre l'estret vincle entre cultura i identitat.

03/09/2024