El servei de lectura pública arriba també als municipis petits

Aquest mes d’abril la Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona ha posat en marxa un nou servei de lectura pública pels municipis petits de la demarcació. El nou servei de bibliobús es prestarà amb dos vehicles més lleugers i adaptats que podran accedir als pobles més allunyats del Berguedà, l’Anoia i el Bages, sigui quin sigui el seu nombre d’habitants.

El Bibliobús és un servei bibliotecari itinerant de la Diputació de Barcelona per a municipis entre 300 i 3.000 habitants que presta el servei de lectura pública amb la mateixa qualitat que es fa a les biblioteques tradicionals de la Xarxa. Als 10 bibliobusos que han prestat el servei fins ara s’hi sumen, a partir d’aquest mes d’abril, el Bibliobús Serra del Cadí (Berguedà) i el Bibliobús Serra de Rubió (Anoia). Aquests nous vehicles de dimensions més reduïdes que els actuals bibliobusos, però amb tot l’equipament necessari, fan realitat el compromís de la Diputació de Barcelona de garantir l’accés a la cultura a tothom independentment d’on visqui, ja sigui en una gran ciutat o un petit municipi.

Tot i que el servei és de titularitat de la Diputació de Barcelona, es presta amb conveni amb els consells comarcals qui, a part de facilitar la interlocució amb els ajuntaments i garantir l’arrelament local del servei, disposaran d’un dinamitzador cultural que articuli i cohesioni l’activitat cultural en el territori i amb aquest servei.

El diputat de Cultura de la Diputació de Barcelona, Joan Carles Garcia Cañizares, va presentar el nou servei el passat 25 de març a Castellar de n’Hug. El poble, d'uns 160 habitants, ja rep a partir d’aquest mes d’abril la visita del Bibliobús Serra del Cadí. Durant l’acte, Cañizares va recordar que “l’accés a la cultura s’ha de garantir visquis on visquis i que en pobles tan petits el bibliobús és llum perquè quan marxa els pobles s'apaguen".

Font: Bibliosfera. Diputació de Barcelona. Núm. 169 (abril 2023).

20/04/2023