Vic inaugura la Biblioteca Pilarin Bayés

Divendres 7 d’octubre obre les portes la nova biblioteca de Vic: un equipament innovador i pioner que s’erigeix com a nou pol d’atracció cultural de la ciutat i amb la que es consolida el nou model de servei bibliotecari XBM.

A les 8 del vespre es donarà el tret de sortida amb uns breus parlaments de l’Alcaldessa de Vic, Anna Erra Solà, el diputat, Joan Carles Garcia Cañizares, i la ninotaire Pilarin Bayés de Luna. Un cop acabada la part institucional es donarà pas a l’espectacle inaugural, dirigit per l’actriu i directora teatral Montse Rodríguez.

L'edifici disposa de cinc plantes amb una superfície útil total de quatre mil metres quadrats amb aparcament inclòs. Totes les sales estan construïdes mirant el jardí que l’embolcalla, on s’hi han plantat 11 arbres d’espècies diferents en record a les onze víctimes de l’atemptat terrorista de 1991. Totes les sales de lectura s'orienten cap al jardí i estan dissenyades amb la voluntat de crear espais que assegurin la comoditat i confort dels usuaris. La doble façana, amb la gelosia exterior de fusta i una geometria articulada, permet orientar les vistes des de les sales de lectura cap al jardí i la ciutat.

Nou model de biblioteca en serveis i amb espais innovadors

El nou edifici adopta el model de servei bibliotecari de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona que reforça el paper de les biblioteques públiques com a referents en l’àmbit lector però innova en la metodologia dels serveis tot adaptant-los al seu entorn.

En aquest sentit, l’equipament acull espais per a la creació artística, l’aprenentatge o l’atenció ciutadana, entre d’altres, com ara l’Espai Lab Ausa, per a residències musicals i gravació de maquetes musicals; l’Aula Multilingüe, per a l’aprenentatge d’idiomes; o l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), per a tràmits i gestions municipals. A més, disposa de zona infantil, cafeteria i una sala d’actes.

L’edifici té una capacitat per a més de 115.000 documents en total, incloent-hi els més de 5.000 llibres del Círcol Literari, els 5.000 CD del Mercat de Música Viva de Vic, i els més de 15.000 documents del dipòsit general.

La Biblioteca Pilarin Bayés de Vic forma part de la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació que compta amb 232 biblioteques i 10 bibliobusos a la demarcació de Barcelona, un fons de més de 10 milions de documents i 2,1 milions d’usuaris amb carnet.

Portes obertes

Durant tot el cap de setmana, 8 i 9 d’octubre, hi haurà jornada de portes obertes a la Biblioteca Pilarin Bayés perquè tota la ciutadania pugui conèixer i descobrir el nou espai de la ciutat. La biblioteca s’obrirà el dissabte i el diumenge de 10 a 2 del migdia i de 4 a 8 del vespre, i s’han programat activitats culturals durant tot el dia.

Més informació:

04/10/2022