Una parella de falcó pelegrí pon quatre ous al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac

Femella covant els ous

Autor: XPN

Per als amants de les sortides a la natura, segurament això del confinament a causa del COVID-19 us està creant més ganes encara de gaudir de l’aire pur dels nostres parcs naturals. Fins que això sigui possible, ara teniu l’oportunitat de deixar-la entrar a casa gràcies a la Xarxa de Parcs Naturals de la Diputació de Barcelona.

Al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac una de les parelles de falcons pelegrins que hi viuen ha tornat a pondre ous. Les càmeres instal·lades enfocant el niu ens permeten veure a la femella covant-los. Gràcies a això podrem ser espectadors privilegiats de tota l’evolució dels polls des del moment del naixement fins que siguin prou grans per emprendre el vol.

El seguiment de les rapinyaires al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac es porta a terme des de fa trenta anys. Això és gràcies al Pla de seguiment de paràmetres ecològics, que està vigent encara avui dia, i permet tenir controlada la població d’aus rapinyaires que hi habiten, entre elles el falcó pelegrí.

A dia d’avui se sap que hi ha parelles d’aquesta espècie repartides al llarg de tretze territoris. Gràcies a la instal·lació deu anys enrere de les càmeres en una de les localitzacions on es tenia constància que la parella l’ocupava regularment, s’han pogut seguir amb detall la cria en un dels nius.

Aquestes gravacions estan disponibles al canal Youtube del Falcó pelegrí del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac ; en aquí es pot visualitzar com són els polls del falcó pelegrí des del moment que surten de l’ou, la cura que tenen els seus pares, com els donen de menjar, l’evolució que van fent... Tot plegat fins que les cries són prou madures com per emprendre el vol soles.

Des del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac, aniran pujant més gravacions d’aquesta nova niuada a mesura que les tinguin al canal de Youtube i les difondran a través de les xarxes socials.

I per si teniu ganes de saber més sobre les rapinyaires, no deixeu de visitar aquests altres canals de Youtube:

Canal Youtube de l’Àguila cuabarrada del Parc del Garraf

Canal Youtube de l’Astor del Parc de la Serralada Litoral